btwdins.exe gebruikt veel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Beste GoTters,

Ik heb een rare probleem. btwdins.exe gebruikt volgens Windows Taakbeheer meer dan 370MB aan het geheugen en ong. 15 min later meer dan 380MB! Dat lijkt me echt niet normaal en ik heb de USB bluetooth dongle niet eens aangesloten (!) 8)7

Ik heb een Sitecom USB bluetooth dongle met Sitecom driver (versie 3.0.1.910). Veder heb ik de laatste drivers van alle hardwares.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

spec:

Windows XP SP2
AMD Athlon 64 3500+ @ 2.4GHZ
1 GB RAM
MSI K8N Neo2 Mobo.

Hope for the best, prepare for the worst...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De betreffende bluetoothsoftware opnieuw installeren misschien?

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 11-12-2005 20:22 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Dit heb ik al geprobeerd maar het werkt nog steeds niet goed. 8)7 Weten jullie soms waar ik de nieuwste driver kan downloaden. Op de site van Sitecom zijn ze niet te vinden..(ik heb de model CN-510, dus geen CN-500)

[ Voor 14% gewijzigd door wenneyhanney op 11-12-2005 20:50 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik heb hetzelfde probleem, na een paar dagen loopt het geheugen gebruik op tot over de 1 GB en het aantal open handles loopt op tot de 10.000 of hoger (er komen zo'n 4 handles per seconde bij :?).
Ik heb de Sitecom CN-500v2, ook drivers opnieuw installeren hielp bij niet xD

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

lier

MikroTik nerd

Misschien even een mailtje naar sitecom...?
Lijkt op niet zo net programmeerwerk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik heb met filemon (www.sysinternals.com) ff gekeken wat het progje precies iedere seconden opent en de volgende files worden iedere seconden geopent:
C:\Windows\System32\SETUPAPI.DLL
C:\Windows\System32\WINSPOOL.DRV
C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\bin\BT2K_INS.DLL

Volgens filemon worden alle geopende files WEL gesloten, maar aangezien het aantal handles fix oploopt zal er ergens wel een foutje zitten in het progje waardoor bepaalde files niet gesloten worden.

edit:
Heb Sitecom ff gespamt, w8 op reactie

[ Voor 6% gewijzigd door c0deaddict op 12-12-2005 13:00 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Sabbi

je denkt aan mij.

Misschien de widcomm 4/5 drivers intalleren? Werken bij mijn BT-stick veel beter.

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Heb nu de widcomm 5.0.1.108 drivers geinstalleerd en alles werkt naar behoren \o/
Trouwens wel raar aangezien de Sitecom drivers gebaseerd zijn op de widcomm drivers...

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik heb een reactie van sitecom gehad, ze zeggen dat het waarschijnlijk ligt aan de Windows Server 2003 die ik draai. Maar goed die widcomm drivers werken perfecto, dus t boeit mij niet zoveel meer :)

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 15:58
Sorry voor de rotschop, maar ik heb hier ook last van, btwdins.exe vind het nodig om 750mb van 'm ram te gebruiken, en 't loopt per seconde met 100kb op..
Ik heb een sitecom BT stick, met de bijhorende software ervan, maar die widcomm is dus gaar. (versie 3.0.1.910)

Nu dus @ code addict: waar kan je die nieuwe Widcomm drivers vandaan halen? Want van de site van widcomm zelf word ik echt compleet niet wijs.. :|

• c0deaddict

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Site is idd heel wazig, ik heb aardig lang moeten zoeken naar de drivers en heb ze uiteindelijk op een of andere vage file share host gevonden. Ik heb alleen geen flauw idee welke site dat was...
Gelukkig heb ik de drivers nog op m'n bak staan, en voor wie ze wil dloaden:
Widcomm_5.0.1.801_bluetooth_drivers.exe

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 15:58
Code Addict schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:44:
Site is idd heel wazig, ik heb aardig lang moeten zoeken naar de drivers en heb ze uiteindelijk op een of andere vage file share host gevonden. Ik heb alleen geen flauw idee welke site dat was...
Gelukkig heb ik de drivers nog op m'n bak staan, en voor wie ze wil dloaden:
Widcomm_5.0.1.801_bluetooth_drivers.exe

Die unpacker is nog 100x waziger btw :P

Verwijderd

Ik zie dat de topic al erg lang dood is maar ik probeer het gewoon. Precies zelfde probleem, van sitecom te horen gekregen dat ik kon proberen windows opnieuw te installeren. Met een kluitje het riet in gestuurt dus.

De widcomm site kon ik alleen info op vinden en de link in deze topic werkt natuurlijk niet meer. ( ik ga er niet van uit dat deze voor het leven aangeboden wordt :) ). Echt geen idee meer welke file share het was? ik ben nu toch al wel erg lang aan het googelen en ondertussen loopt de grootte maar op...

alvast bedankt!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik heb wel wat gevonden denk ik...
edit:
Hmm.. iets van een licentiepatch er in volgens de naam..
ik 'wil'm wel geven maar ben bang dat er modjes dat niet leuk gaan vinden...
En aangezien je ook niets van contactinfo in je profiel hebt staan...
sorry

[ Voor 80% gewijzigd door xzenor op 03-10-2006 13:56 ]

Verwijderd

Ik heb het gevonden. staat gewoon in bit/Utorrent.

Er is wel een nadeel aan. Met deze nieuwe drivers staat de dongle altijd aan. Op de oude drivers zat de mogelijkheid om de dongle uit te schakelen. Was wel makkelijk aangezien ik de dongle binnen in mijn kast heb zitten. Hoef ik niet telkens te schroeven. Zijn er makkelijke truuks om met de widcomm drivers de dongle uit te schakelen? Of is het veilig genoeg zo? Ik heb wel een paar leuke huisgenoten die wat voor bluetooth apparaat dan ook proberen te accessen.
Pagina: 1