Toon posts:

Frustraties van een beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe pc waarbij het de bedoeling dat ik m zelf bouw (eerste keer) en het schiet maar niet op, daarom wil ik hierbij ff stoom afblazen.

Eerst een heel "Bouw je eigen PC" boek doorgespit en een BIOS boek. Vervolgens 2 weken intensief bezig geweest met het zo zorgvuldig mogelijk bijelkaar zoeken van de componenten en ben op onderstaand systeem uitgekomen:

Kast: NZXT Trinity classic midi tower
Voeding: Enermax EG701 AX-VE 600W
Mobo: Asus A8N SLI Deluxe
RAM: 2xTwinmos 1024MB DDR PC3200 CL2.5
CPU: AMD 64x2 3800+ Manchester
Videokaart: Aopen Aeolus 7800GT
Geluidskaart: M-Audio Revolution 7.1
Harddisk: 2x Hitachi Deskstar 7k250
Dvd Brander 1: BenQ DW-1625 lightscribe
Dvd Brander 2: Philips DVDR16STK/00
Diskettestation
Kaartlezer: sharkoon media reader II

Deze week eindelijk kast, voeding, en mobo gekocht: blijkt er bij thuiskomst een barst in het plexiglazen side panel van de kast te zitten vanuit een schroef waarmee de fan vastzit. Daar kan ik dus meteen weer mee terug.

Omdat de Asus NB koeler de naam heeft veel lawaai te maken en binnen de kortste keren stuk te gaan had ik voor de zekerheid maar een passieve Zalman NB koeler erbij gekocht om die er meteen op te zetten (had ik van alles over gelezen).

Dus ik braaf de standaard koeler eraf gehaald, en zoekende naar info op het internet over het netjes verwijderen van koelpasta kom ik er achter dat die Zalman koeler toch niet volstaat omdat de boel in veel gevallen te warm wordt. Aaaaagh!

Nu ga ik daarom maar een IBL® Cooler nF4 aanschaffen om geen onnodige risicoos te nemen.

Oh ja, en ik loop al 2 dagen op eieren omdat ik het mobo amper aan durf te raken i.v.m. statische elektriciteit. Dat is toch geen leven? :(

Groet,

Beebje

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kan je dit voortaan niet in een mailtje zetten en aan je vrienden sturen? Ik vind dit een beetje onzinnig om op GoT te posten. Het zou veel te druk worden met dit soort spam als mensen dan constant zouden doen. Spijtig dat het niet allemaal soepel gaat, maar des te groter de tevredenheid als het klaar is, denk ik dan maar.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:19

ikbenwouter

! w t R

Statische electriciteit heb ik me nog nooit druk over gemaakt en het is nog nooit mis gegaan dus dat valt denk ik wel mee.

Verder lijkt het allemaal goed te gaan toch? Beetje pech met je plexiglas maar je bent aardig op dreef. Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je verder van ons zou willen weten eigenlijk?

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Ach ja het is en blijft lullig.

Ik werk nu 2 jaar in de ict op de technische dienst en heb nog nooit een statiche vonk gezien... als je een wollen trui aanhebt is het weer anders. Maar best Klote voor je!

hehe tip gaa naar alternate.nl zoek daar passende componenten en zoek ze dan goedkoper bij bijvoorbeeld 4launch.nl :)

greetzzz trooper

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je een goede airflow hebt (intake fan onderaan kast, outtake bovenaan kast, evt betere cpu koeler), hoef je je echt geen zorgen te maken over die passieve northbridge koeler. Waar je je meer zorgen over moet maken is of je tweede VGA kaart in SLI er later nog bij past (mocht je dat willen).

Gewoon proberen zou ik zeggen, als het niet goed is kan je altijd nog de fan die je hebt gekocht proberen.

Voor je koelpasta: wasbenzine of alcohol (isopropanol) werkt altijd, gewoon met keukendoekje, of als je extra voorzichtig wil zijn met anti-statisch stofdoekje.

Succes (en niet vergeten dat het altijd wel goed komt met pc's ;) )

Verwijderd

Hann1BaL schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:56:
Kan je dit voortaan niet in een mailtje zetten en aan je vrienden sturen? Ik vind dit een beetje onzinnig om op GoT te posten. Het zou veel te druk worden met dit soort spam als mensen dan constant zouden doen. Spijtig dat het niet allemaal soepel gaat, maar des te groter de tevredenheid als het klaar is, denk ik dan maar.
forum is om iets te leren niet om andermans posts af te gaan lopen zeuren als de mods het er niet mee ens zijn dat hij het op deze wijze post dat melden de mods het zelf wel of passen de post wel aan zodat t wel goed is..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hann1BaL schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:56:
Als je het niet eens bent met een topic, doe dan een topicreport, maar ga hier niet lopen klagen a.u.b. Een modje zal het dan wel bekijken. :)

Ik heb hier ook een Zalman blokje op een A8N SLI-Deluxe zitten, en het blokje wordt wel warm. Bijna heet. Maar een nForce4 chip mag gewoon wat heter worden dan bijvoorbeeld een processor. Het zelfde geldt voor de videokaart, die begint pas moeilijk te doen bij 100/120C. :)

En als je bang bent dat je het moederbord sloopt door ESD, koop je toch zo'n polsbandje/wrist strap. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ookal heb je een goede airflow, pas op met je mobo, die chip word heel heet (heb hem zelf ook, nu met WC) vooral omdat je er straks ook een grote kaart onder hebt hangen is er veel flow geblokt...

De originele fan valt best mee als je de nieuwe hebt, ik had de oude en die was idd echt super kut.
Heb de nieuwe bij een vriend gehoord, en die viel wel mee...
(je weet dat je nu geen garantie meer hebt he)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, minder leuk om te horen allemaal, maar waar wil je naartoe met zo'n topic :?

Als er een bast zit in een component bij aflevering, gewoon ruilen.
Als je de verkeerde northbridge koeler gekozen hebt - jammer, maar je leert bij vallen en opstaan. Hebben we allenaal meegemaakt ;)
En mbt statische electriciteit - gewoon zorgen dat je niets van wol of kunstvezels (nylon enzo) draagt. Katoenen kleding en leren zolen op je schoenen en je hebt niets te vrezen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.