C.O.P temperatuur waardes

Pagina: 1
Acties:

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07-2025
Is er iemand hier die weet wat de waardes zijn van cop in combinatie met een sempron?
Heb al wat onderdelen vervangen en heel veel gesurft om hier antwoord op te krijgen maar zonder succes. Mijn pc slaat uit, ook als ik hem in de bios zet en wacht tot de temp 57 graden is geworden. erg laag toch? Wil gerust beter gaan koelen maar eerst wat meer informatie over de cop waardes vinden eigenlijk. De voeding moet daarna helemaal uit en weer aan als voorwaarde om de pc weer te kunnen starten. Nieuwe voeding ook overigens. Alles is nieuw inmiddels! terwijl ik er met een betere koeling had geweest waarschijnlijk! Maar ok, het gaat dus ff om het preciese hoe en wat van de cop werking.
Ok als jullie het niet weten dan grijp ik wel naar asus maar heb al veel gezocht en hoop eindelijk wat te weten te komen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe zijn je voltages?
Hoe zijn de temperaturen, stressed?

Verder hebben we de specificaties nodig van je systeem, dat kan handig zijn. Zet ook even het merk voeding en vermogen er bij.

57 is redelijk hoog, maar niet te hoog. Wat voor koeler zit erop?

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 11-12-2005 16:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• bfrqrv
Ik vind het harstikke mooi dat er meteen geprobeerd word om het hele probleem op te lossen maar ik heb zelf al heel wat uitgesloten en/of vernieuwd. Het gaat me dus in eerste instantie puur om cop omdat ik daar ben gestrand. Maar natuurlijk kan ik er nog wel wat gegevens bij vertellen maar dit brengt in deze weinig extra denk ik.

Voltages keurig 3,3 5, 12 nieuwe chieftec voeding 350 watjes.
nieuw mobo a7v880 met nieuwe semprom 2800.standaard koeler idle 44 stress 52 maar bios geeft dan 57 en boem hiervoor de duron 1300 op het mobo zonder problemen =lage temp
256 ddr kingston

Ik

[ Voor 10% gewijzigd door bfrqrv op 11-12-2005 17:17 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik ben benieuwd of je temperatuur in COP overeen komt met de temperatuur in je BIOS.

Staat het voltage van de processor niet toevallig op 1,75V (Duron1300), wat 1,6V moet zijn? :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• bfrqrv
core 1,61 voltjes, kan hem best koelen hoor zodat hij er nooit meer uit springt maar we zouden geen tweakers zijn als we die cop niet ff uitspitten. 57 graden, laten we zeggen diode 6o is toch nog te vroeg.