Stelletje n00bs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1484124
Deze gast lijkt de T.net community voor een stelletje n00bs uit te maken. Lijkt mij niet "een wenselijke manier van communiceren". De verdere inhoud van zn post snap ik niet, hij lijkt te veel champignons te hebben gelikt met die kaboutertjes van 'm. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap de rest van de post wel, en vind het zwak en kortzichtig om alleen op die laatste zin te letten. Hij heeft gewoon gelijk :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Net als dat een edit-troll / -flame onafhankelijk van hoe geweldig de post inhoudelijk gezien leidt tot een een -1, zou dat hier ook voor opgaan, lijkt me :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

Glashelder schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:31:
. . . zwak en kortzichtig om alleen op die laatste zin te letten.
Verder alles goed? |:( :X

Alhoewel een deel van de inhoud van de reactie wmb best interessant en geloofwaardig overkomt (op dat stuk met die kaboutertjes/kerstkadootjes na) is het zoals zo vaak de toon die de muziek maakt, en als iemand anderen voor n00b uitmaakt vergezeld van een imho kortzichtige opmerking dat ze de bugs dan lekker zelf kunnen patchen, dan is die toon behoorlijk vals.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Bij gebrek aan een mailadres maar in het topic: als flamen en trollen op de FP niet wordt gewaardeerd, lijkt het me ook niet een tof idee om in TMF andermans redenaties op deze non-constructieve en in mijn ogen loze manier te gaan beoordelen, zeker als PM zijnde. Dat je, en ik, het niet eens bent met zijn redenatie dat de rest van de post opweegt tegen een troll in één zin, en met de beoordeling dat het alleen dat zinnetje was, maakt het nog niet zo dat je hem op dezelfde manier moet bejegenen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'Redenatie' is imho een te zwaar woord voor zo'n afzeik(?)reactie, en dan probeer ik met 'verder alles goed' een spiegel voor te houden, maar je hebt gelijk, het kan genuanceerder . . .

Crew kan je altijd mailen naar nickname (at) tweakers.net.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:10:
[...]
Bij gebrek aan een mailadres maar in het topic: als flamen en trollen op de FP niet wordt gewaardeerd, lijkt het me ook niet een tof idee om in TMF andermans redenaties op deze non-constructieve en in mijn ogen loze manier te gaan beoordelen, zeker als PM zijnde. Dat je, en ik, het niet eens bent met zijn redenatie dat de rest van de post opweegt tegen een troll in één zin, en met de beoordeling dat het alleen dat zinnetje was, maakt het nog niet zo dat je hem op dezelfde manier moet bejegenen.
Och, ik zou niet op dat ene zinnetje letten. De rest van het verhaal klopt wel. >:)
Sorrie, kon het niet laten...

Botoo kan misschien genuanceerder, maar duidelijk is het wel: je kunt geen leuk verhaaltje schrijven om die vervolgens af te sluiten met een troll. Want dat is het laatste gedeelte dus gewoon, je roept hiermee in feite op om te zeggen "ik ben geen noob!".

Ik wandel nog even door de draad en deze krijgt van mij wel een -1 Troll er overheen.

EDIT:
Wat vinden jullie trouwens van deze reactie? Er zit in principe wel iets in, maar het toontje is ook niet alles. En de kots smiley helpt al helemaal niet. Ik zit te twijfelen of ik hem laat staan of om er toch een -1 tegenaan te gooien...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JHS schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:05:
Net als dat een edit-troll / -flame onafhankelijk van hoe geweldig de post inhoudelijk gezien leidt tot een een -1, zou dat hier ook voor opgaan, lijkt me :) .
Agree. De rest van de post vind ik ook niet echt geweldig overigens. Voor mij is de afsluiter ook hetgene waardoor de post absoluut op -1 hoort te staan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:07:
EDIT:
Wat vinden jullie trouwens van deze reactie? Er zit in principe wel iets in, maar het toontje is ook niet alles. En de kots smiley helpt al helemaal niet. Ik zit te twijfelen of ik hem laat staan of om er toch een -1 tegenaan te gooien...
Wmb mag je best een :r gebruiken als je het over gezeur hebt (indien dat ook werkelijk gezeur is tenminste). Het eerste deel van de reactie is natuurlijk wel offtopic maar de rest van de reactie is legt imho wel de vinger op de zere plek.

Hoeft van mij niet onder het maaiveld, ook la is +3 misschien wel wat te veel van het goede.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

botoo schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:36:
[...]
Verder alles goed? |:( :X

Alhoewel een deel van de inhoud van de reactie wmb best interessant en geloofwaardig overkomt (op dat stuk met die kaboutertjes/kerstkadootjes na) is het zoals zo vaak de toon die de muziek maakt, en als iemand anderen voor n00b uitmaakt vergezeld van een imho kortzichtige opmerking dat ze de bugs dan lekker zelf kunnen patchen, dan is die toon behoorlijk vals.
Ja hoor met mij jou ook? :)

Het is hier altijd dat als ergens een leuk verhaal staat en één negatief puntje dat er gelijk op dat negatieve punt belicht wordt. En dat is zwaar overdreven want als je erdoorheen kijkt wat hij zegt heeft hij gewoon gelijk. Punt.

Kan je het mee eens zijn of niet maar zo werkt Microsoft gewoon (en veel andere softwarebedrijven ook, overigens). Kijk dat met die kabouters is natuurlijk gewoon een grap, wellicht begrijp je dat niet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hoi Glashelder :)

Ik gaf geen mening of ik het met de stelling eens was of niet, maar ik gaf aan interessant en geloofwaardig overkomt. Om te stellen dat 'hij gelijk heeft. Punt.' gaat mij(!) te ver om als absolute waarheid aan te nemen.

Verder ben ik het dan ook niet met je eens dat we hier 'gelijk op dat negatieve punt' oordelen, dat punt word meegewogen en uiteindelijk komt daar een collectief oordeel uit.

Vind jij dat zo'n sneer aan het eind van zo'n reactie niet mee moet wegen in de eindscore?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hij heeft gelijk op het punt dat MS met lijsten van prioriteit werkt. Daar is gewoon geen discussie over mogelijk, daar ging dat: hij heef tgelijk. Punt; ook over :)

Verder vind ik dat die sneer wel mee moet wegen, maar in zijn kernpunt heeft hij gewoon gelijk en ik vind dat die laatste uitlating niet dermate zwaar meegewogen moet worden dat er gelijk een troll uitgedeeld hoeft te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

zondag 11 december 2005 - 01:21 Score: 1 (Inzichtvol)

Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Interessant, +1: Inzichtvol, 0: Inzichtvol, -1: Troll, +0,80: Inzichtvol, -0,67: Overgewaardeerd, -0,57: Off-topic, +0,50: Inzichtvol, -0,44: Troll, +0,37: Inzichtvol, -0,33: Overgewaardeerd, -0,30: Flamebait, +0,25: Interessant, -0,23: Overgewaardeerd, -0,21: Overgewaardeerd, -0,20: Troll, +0,17: Inzichtvol, -0,09: Troll, -0,08: Flamebait, Som: 0.97 / 20x
Samen komen we er wel uit :)
(Maar ik zou die reactie inhoudelijk gezien graag hoger zien eindigen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je leest gewoon goed.
Dit wil zeggen dat de mensen niet goed lezen, op een niet al te aardige manier.
Komt bij mij al trollerig over. 0 of -1 puntjes
Wat ze zeggen is dat ze nog geen sploits hebben gezien. En of ze het gaan oplossen zeggen ze niet. Kan me goed indenken dat het gewoon op de lijst staat en toevallig niet bovenaan.
Dat ze dan microsoft gaan afzeiken omdat die traag met fixen zouden zijn slaat in dit geval nergens op want ze weten helemaal niets wat microsoft hier mee doet.
Nog niet het aardigste toontje, maar wel zo algemeen dat ik hem niet mee zal rekenen.
Verder heeft hij inhoudelijk wel een punt: +1
En wat helemaal irritant is, is dat als je een bug meldt je ook verwacht dat het gisteren verwerkt is en er een patch gedowned kan worden.
Hun software sterft van de bugs en al die kaboutertjes zijn nu met kerstkadootjes bezig. Dus moet je gewoon geduld hebben.
Anders down je een open-source office. Kun je lekker zelf de bugs patchen die je daarin vindt. (stelletje n00bs)
Hij noemt de lezer hier irritant en gaat er vanuit dat iedereen wil dat het gisteren gefixed is. -1

Kaboutertjes: 0 of +1 :)

Laatste deel van laatste zin: -1.

Totaalscore ongeveer: 1 - 0 + 1 + 1 - 1 = 2 (hoogst mogelijke) of: 1 - 1 + 1 - 0 - 1 = -1.

En dan vind ik dat de totale toon van de post de doorslag moet geven. Er zit wel een kern van waarheid in, maar die word met zoveel sneren en steken omgeven dat dat gewoon wegvalt. In mijn mening mag hij op -1 of 0. De kern van waarheid die er in zit word elders ook wel uitgesproken, maar dan met een veel betere toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat eerste over dat goed lezen vind ik dan weer onzin dat je dat trollerig vind...maar wie ben ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Glashelder schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:57:
Dat eerste over dat goed lezen vind ik dan weer onzin dat je dat trollerig vind...maar wie ben ik
Als je met iemand van mening verschilt, moet je niet beginnen met de claim dat de ander niet kan of wil lezen. Zoals jij stelt dat iemand 'gewoon gelijk heeft. Punt' laat ook errug weinig ruimte voor discussie over: jouw interpretatie zou dan dus altijd correct zijn - als het zo simpel was, hadden we aan twee of drie moderators genoeg. Zo simpel is het dus niet: er zijn meningsverschillen, interpretatieverschillen en niet iedereen heeft dezelfde tolerantie voor wat nog vriendelijk, en wat beledigend is.

Kortom: als iemand een opmerking als 'stelletje n00bs' of 'zwak en kortzichtig' of 'even goed lezen' als beledigend genoeg ervaart, dan kan je dat afdoen als flauwekul, maar je kan het ook serieus nemen - kwestie van inlevingsvermogen. Zoals uit dit draadje blijkt: er zíjn mensen die zich eraan storen. Dat verschil in opvattingen is precies waarom we dit forum hebben :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan zou ik nu kunnen zeggen dat je goed moet lezen :+ Jouw post is dus gelijk een geval waarin je wel degelijk kan zeggen dat de ander niet goed leest :)

Ik heb namelijk al gezegd waar die opmerking ("Hij heeft gewoon gelijk, punt"); op slaat ;) Je gaat me toch niet vertellen dat je dat in twijfel trekt :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
botoo schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:22:
[...]

Wmb mag je best een :r gebruiken als je het over gezeur hebt (indien dat ook werkelijk gezeur is tenminste). Het eerste deel van de reactie is natuurlijk wel offtopic maar de rest van de reactie is legt imho wel de vinger op de zere plek.

Hoeft van mij niet onder het maaiveld, ook la is +3 misschien wel wat te veel van het goede.
Juist het eerste deel van de reactie legt de vinger wat mij betreft op de zere plek:
O.K. daar gaan we weer . . . . een hoop mensen gaan MS afzeiken.
Een hoop andere gaan het weer zitten verdedigen.
Volgens mij nergens beledigend (tenzij je lange tenen hebt natuurlijk). De boodschap is volgens mij: Kappuh met bekvechten, laten we het over de inhoud hebben.
Of je leest gewoon goed.

Dit wil zeggen dat de mensen niet goed lezen, op een niet al te aardige manier.
maar sommige mensen vragen er ook zelf om, lijkt me glashelder ;)
Pagina: 1