[php] html-mail outlook express

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een website heb ik een bestelformulier gemaakt waar vervolgens een html-mail als bevestiging naar de klant en eigenaar wordt gestuurd. Deze bevestigingsmail komt bij mij in o.a. outlook, outlook express, hotmail en diverse webmail-programma's goed aan. Echter bij de eigenaar (outlook express) komt de bevestiging in plain-text (broncode) binnen.

Uiteraard al veel gezocht en veel dingen geprobeerd als beveiligingsniveau IE lager zetten en instellingen in outlook express (tabbladen 'lezen' en 'beveiliging' in menu opties) aanpassen. Dit echter allemaal zonder resultaat.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Versie outlook express? Of misschien ligt het in de code van de bevestigingsmail headers (zie hieronder)?

$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers.= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers.= "From: bestellen@vinhosdeportugal.nl\r\n";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Ik heb hetzelfde ervaren, alleen bij mij zag alles er wel goed uit in outlook express maar bij een andere persoon niet. Oplossing is \r verwijderen :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 08:13
Als de eigenaar ingesteld heeft dat mail als plain-text moet binnenkomen, dan zul je je url's als gewone tekst moeten meesturen, in plaats van <a href> eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoort bij een HTML-mail ook gewoon een plaintext versie mee te sturen voor mensen die geen HTML-mails kunnen of willen zien.

En als je de \r weglaat uit de headers voldoe je niet meer aan de mailstandaard, AFAIK.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste dat ik ga proberen is de /r weghalen bij alle headers. Misschien een hele domme vraag, maar ik heb nooit echt begrepen waarom deze er eigelijk instaan.

Daarnaast is het zo dat de eigenaar verder alles juist heeft ingesteld om html-mail te kunnen ontvangen. Volgens mij werken andere html-mails trouwens wel bij hem.

Het is erg moeilijk een het bestelformulier in plain-tekst enigzins fatsoenlijk weer te geven. Daarbij ga ik ervan uit dat vrijwel iedereen tegenwoordig html mail ondersteuning heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 15:04
Weet je zeker dat er niet een of andere virus/content scanner bij de eigenaar draait die het mailtje corrupt maakt? Heb je al gevraagd of de eigenaar de source van het mailtje wil opsturen? (CTRL+F3 in Outlook express en dan copy-paste in een nieuw mailtje).
Je kan dan tenminste zien of het mailtje bij hem binnengekomen is zoals jij hem verstuurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:23:
Daarnaast is het zo dat de eigenaar verder alles juist heeft ingesteld om html-mail te kunnen ontvangen. Volgens mij werken andere html-mails trouwens wel bij hem.
Bekijk dan de bron van een ander HTML mailtje, en daarna de bron van jouw mailtje, en kijk wat er verschillend is in de headers? :)
Het is erg moeilijk een het bestelformulier in plain-tekst enigzins fatsoenlijk weer te geven.
Dat gaat er bij mij niet in. Een beetje fatsoenlijk uitlijnen gaat altijd. Veel online winkels (waaronder, geloof ik, bol.com) doen het ook gewoon in plain text, en dat gaat prima.
Daarbij ga ik ervan uit dat vrijwel iedereen tegenwoordig html mail ondersteuning heeft.
Daar zou ik niet zo makkelijk vanuit gaan. ;) Er zijn zelfs mensen die zelfs nu nog text only browsers en mailclients gebruiken, bijvoorbeeld in Linux vanaf de commandline. Die stel je op deze manier lekker buiten spel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies! De oplossing van aex351 voldoet, dus \r weghalen.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Pagina: 1