Toon posts:

CRT tv met DVI verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar maanden het ik een MediaCenter met DVi uitgang, nu is mijn huidige tv aan het doodgaan.... en heb ik een andere nodig.
Ik wil nog geen Plasma of LCD, dus ik zoek een CRT 82 cm breedbeeld tv.

Ik wil een tv waar ik het MediaCenter, direct en zonder verlies, kan aansluiten via DVi.
Ik kan echter niet echt een CRT tv vinden welke een DVi ingang heeft.

Wie kan mij een merk of type noemen welke een DVi ingang heeft?

Alvast bedankt.

Groetjes....

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:56

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij zijn die er niet. Voor non HD is een digitale aansluiting niet noodzakelijk. Voor fabrikanten heeft dat dus geen nut.

De enige HD ready CRT die ik ken is de samsung :http://www.samsung.com/nl/products/tv/slimfittv/ws_32z306v.asp

Die heeft wel een Y/PB/PR aansluiting voor HD ondersteuning en dus geen DVI.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kort geantwoord: niet

Een DVI uitgang is digitaal, en is bedoeld voor digitale display's als LCD, DLP en Pasma ed. en ook alleen maar echt nuttig voor hogere resoluties (dat een CRT-TV zowieso niet aan kan)

Je kunt beter uitzoeken ofdat je mediacenter een (scart)RGB signaal kan uitsturen, dan heb je altijd nog het scherpst mogelijk beeld

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik geloof dat er wel tv's zijn met een D-SUB-aansluiting, dat komt volgens mij nog het dichts in de buurt. Maar las je per se DVI wilt hebben, ga dan voor een Plasma of LCD, zelf was ik daar ook niet zo voor in het begin tot we hier zelf eentje hebben staan (Plasma van LG, echte aanraders: gewoon veel beter contrast/kleurenbereik dan andere schermen, in de MediaMarkt kon je die drie LG's gewoon van de muur zien spatten terwijl de andere schermen zeer grauwe/donkere kleuren vertoonden of oververzadigd waren (letterlijk rode gezichten bijvoorbeeld)).

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
CRT schermen werken volgens mij alleen maar met analoge signalen, dus dit zal niet gaan lukken.

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 14:33
Volgens mij zijn er wel van dit soort schermen van sony, alhoewel ik niet weet of je deze in europa kan krijgen. Zie de site van sony voor meer details.
• Inputs and Outputs:
• Component Video Input (Y/PB/PR) --- (1080i/720p/480p/480i) 2 Rear
• Composite Input --- 1 Front/3 Rear
• HDMI --- 1 Rear
• S-Video Input --- (with detection) 1 Front/2 Rear
• Control S --- 1 Rear
• Audio Output --- 1 Rear (Fixed/Variable)
• Monitor Output --- 1 Rear
• RF Input --- 2 (antenna and cable)
• CableCARD™
edit op hieronder:
Ja, het is wel anders, maar het is in ieder geval wel digitaal, en een hdmi <> dvi kabeltje is ook niet zo moeilijk te vinden, zie hier.

edit 2:
na een korte zoektocht op google:
First, to clear away one element that can be confusing: DVI and HDMI are exactly the same as one another, image-quality-wise. The principal differences are that HDMI carries audio as well as video, and uses a different type of connector, but both use the same encoding scheme, and that's why a DVI source can be connected to an HDMI monitor, or vice versa, with a DVI/HDMI cable, with no intervening converter box.
En nog een verhaaltje van Anandtech: Gearing up for HDMI on the Desktop

JVC heeft trouwens ook dit soort TV's.
En Panasonic ook. Evenals Phillips.

De grote vraag blijft alleen of je ze ook in europa kan krijgen :P

[ Voor 65% gewijzigd door Caviatjuh op 11-12-2005 17:10 ]

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
Caviatjuh schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:30:
Volgens mij zijn er wel van dit soort schermen van sony, alhoewel ik niet weet of je deze in europa kan krijgen. Zie de site van sony voor meer details.

[...]
hdmi is toch anders dan dvi?

Afbeeldingslocatie: http://www.ecat.sony.co.jp/products/picture/large/VPL-HS3_006.jpg

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
hdmi = dvi + digitaal geluid afaik :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 17:54 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 07:00