[2003] lezen van usb disk zeer traag, schrijven wel snel

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:58
Ik heb op mijn "meterkast servertje" een externe usb harddisk aangesloten (deze werkt 100 % perfect op mijn eigen pc). In deze server heb ik een edimax usb2.0 controller geinstalleerd. Nu is het probleem dat het schrijven naar deze schijf prima gaat maar het lezen absoluut niet te doen is. (100 mb duurt een uur). Schrijven naar de schijf gaat gewoon op voldoende snelheid.

Windows 2003 is geupdate.
Sp1 geinstalleerd
Specs: Celly 1300, 384 mb, 20 gig intern. usb 200 gig extern.

De volgende dingen heb ik al gedaan:
Usb dingen uit het apparaat beheer verwijderd en opnieuw geinstallerd
USB 2.0 drivers van via geinstalleerd.
Search gebruikt

iemand nog enig idee?

P.s het is dus niet het probleem dat de schijf niet op USB2.0 is aangesloten want het schrijven gaat dus wel goed!!!

\\edit

mijn usb stick van 1 gig wordt helemaal niet fatsoenlijk herkent door de usb controller :/
Als ik de externe schijf aansluit op de onboard usb aansluiting dan werkt het zooitje wel alleen maar op usb1.0 snelheid :r

[ Voor 22% gewijzigd door kaiiestan op 11-12-2005 16:32 ]

hondennamen.info Openscheermes.nl

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk merk moederbord heb je :?
Heb je de drivers voor je USB geladen (als in een SiS/Via/Nvidia chipset).

Kortom wat heb je allemaal gedaan om dit probleem te onderzoeken :? (google/technet, webiste van mobo fabrikant) :?

Het blijft nu een beetje gokken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:58
ik neem aan, dat als het om een PCI controller gaat. dus een die niet op mobo zit, ik daarvan de drivers moet installeren. Deze pci kaart is heeft een via chipset en ik heb dus de via usb drivers geinstalleerd

Het mobo is een MSI, MS-6368, welke ook een via chipset heeft

\\ edit

Ben nog even wat aan het proberen geweest maar nu blijkt ook dat de interne USB controller problemen geeft met de externe schijf. Hij valt af en toe gewoon helemaal stil en gaat dan weer verder.

Heb nog geprobeerd om de via 4-in-1 drivers te updaten maar dit levert ook niets op

[ Voor 43% gewijzigd door kaiiestan op 11-12-2005 19:34 ]

hondennamen.info Openscheermes.nl