Zelf kerstkaart maken bar slechte graphics.

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hello,

Ik ben bezig .. poging tot in illustrator kerst kaarten te maken. Dit lukt allemaal wel aardig door een training in lynda.com. Wat ik wel merk is dat bijna alle achtergronden er bij het printen erg wazig uitkomen. Ik ben al gaan zoeken op google images met hoogste kwaliteit maar echt lukken nee. Kan het zijn dat de plaatjes te vaag zijn (lowres) kan ik gratis aan highres komen? Graag jullie advies.

thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En als je gewoon een highres wallpaper of iets print? Misschien ligt het aan je printer?
Bv de afdruk instellingen ipv snel op kwaliteit zetten of iets dergelijks :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Ik heb zelf mn kerstkaart gewoon in fotosoep gemaakt. Gewoon een aantal stokphoto's aan elkaar gesjopt en de rest met de hand bijgewerkt. Ziet er niet onaardig uit, en dat voor mijn totaal-niet-soepskillz.

In de search vind je genoeg sites met stockphotos, hele bekende is oa www.sxc.hu.

Mijn kerstkaart heb ik gewoon bij Kruidvat laten afdrukken op 10x15.

Origineel is 2506x1724 pixels, en dat ziet er superstrak uit @ 10x15.

http://www.djsmiley.com/kaart.jpg voor een verkleinde versie..

Afdrukken zou ik met een fotoinktjet doen of via een fotoservice. Een kleurenlaserprinter vind ik toch zichtbaar slechter, vooral voor zulke dingen.

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2005 14:44 ]

• iNickx
  • Laatst online: 09-06-2025
Hij wordt geprint op een Xerox DocuColor 250 - 2400x2400 dpi tot 300 gram papier. Maar PDFs doen het wel goed ik denk dat ik gewoon een te lage resolutie heb. Ik ga eens even rondzoeken op stockphotos of er wat leuks bij zit .. thnx toch...

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denk er aan dat je voor je kerstkaart niet genoeg hebt aan 72dpi, 800x600 pixels afbeeldingen. Voor druk/printwerk waar je met de neus bovenop zit raad ik aan om een afbeelding van tenminste 200dpi te maken. Dit betekent dus dat je tenminste 2,5 megapixel foto's als basis moet gebruiken als je voor een fotokaart gaat.

Verwijderd

welke resolutie hebben jouw achtergrondjes?
op p2p/usenet zijn wel aan (ook legale) achtergrondjes te komen.
ook bij google kun je op plaatjes zoeken, en kun je selecteren dat je alleen grote plaatjes wilt zien.

zoek op "wallpaper", of zoek op de key-woorden van welke achtergrond jij wilt hebben. (ook de engelse variant van dat woord)

• Technicality
  • Laatst online: 20-04 23:22

Technicality

Vliegt rechtsom...

Of zie ook deviantart.com
Pagina: 1