[Ubuntu 5.10] 2 Probleempjes: OpenGL en ALSA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Opengl:

Sinds kort loopt mijn systeem compleet vast als ik probeer een programma te openen dat OpenGL vereist. (zoals ppracer, de xscreensaver,...). Het enige wat ik dan nog kan doen is de cursor van mijn muis bewegen; klikken of gelijk welke toetsinvoer werkt niet meer (harde reset dus nodig...)

Het laatste wat ik gedaan heb is deze howto toegepast. Hoewel ik geen backup van mijn configuratiebestanden genomen heb, ben ik volgens mij zeer voorzichtig geweest en heb ik alleen de dingen verwijdert waar ik zeer zeker van was. (zie daar ook niet direct iets tussenzitten van opengl of iets dat maar met videokaart te maken heeft)

Ik heb al geprobeerd om de Nvidia-drivers te herinstalleren (via synaptic), maar dat blijft hetzelfde geven. Voor de rest heb ik geen ideeën meer...

Het 2de probleempje:
Telkens als ik reboot is linux de instellingen van alsamixer kwijt, die gaan telkens terug naar standaardinstellingen. Hoe kan ik hem die laten onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Alsa-probleempje is al opgelost (was maar dommigheidje van mijn kant ;), maar ik heb nog steeds problemen met het uitvoeren van OpenGL toepassingen...

//edit

Kheb de fout nog eens uitgelokt en dit staat in de syslog:
localhost kernel [4294791.924000] NVRM: Xid: 3, C 00000002 SC 00000001 M 00000100 Data 00000000

In kern.log staat dezelfde fout; komt ongeveer 15 keer voor, enkel de getalletjes tussen de vierkante haakjes verschillen

[ Voor 50% gewijzigd door I386DX op 12-12-2005 21:04 ]