Toon posts:

Volle C-schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo techneuten,

Vandaag heb ik mijn C-schijf willen vergroten. Dit heb ik gedaan door 2
partities (beide FAT32) samen te voegen. Dit heb ik gedaan dmv "merge
partitions" via Partition Magic 8.
Het resultaat was dat ik idd nu een C-schijf heb van 12 gb groot, maar
ineens geeft ie aan dat ik nog maar 10 mb aan vrije ruimte heb. Dit terwijl
ik mijn C-schijf met 4 GB groter heb gemaakt en ik in de tussentijd niets heb geinstalleerd ofzo.
Mijn D-schijf (100 GB) groot had eerst als schijfletter E en is via
Drivemapper van Partition Magic helemaal aangepast door het systeem. Kortom
alles werkt goed en is vlot. Het probleem blijft echter dat mijn C-schijf 4
gb aan vrije ruimte zou moeten hebben en ik zou niet weten waarom C ineens zo vol zou staan.

Virussen etc. zijn het ook niet volgens mijn virusscanner (Zone-alarm incl
virus en spamscanner).

Ik heb reeds chkdks uitgevoerd op beide schijven zonder enig resultaat.. Ook defragmentatie mocht
niet baten. Ik heb ook Ace utilities gebruikt om junkfiles etc. te verwijderen, maar
meer dan een paar mb's krijg ik niet vrij.

Wat kan ik doen om mijn 4 gb weer vrij te krijgen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het niet meer.

Groeten,

Toney

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of er nog niet toegewezen ruimte is op de schijf in diskmanagement. Partition magic maakt er meestal een zooitje van, waardoor schijven gewoonweg kleiner lijken. Blijkt er nog een 4GB stuk aan vrije ruimte te zijn kun je hier gewoon een nieuwe partitie in aanmaken.

en je hoeft echt niet na iedere zin een enter neer te knallen, dat leest namelijk nogal vervelend

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik neem aan dat er op je D schijf 100gb data staat,
ik denk dat je een deel van je D schijf waar data opstond hebt verzet na de C schijf.
misschien dat er nu op je C schijf wel een deel data staat dat eerst op de D schijf stond.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de suggesties.
Hier een link naar mijn huidige omgeving link
@Exempt
Wat de start situatie was, is dat ik 3 partities had C, E en F. De F-schijf heb ik nu gemerged met C. F-schijf heb ik eerst geformateerd, zodat er geen data op stond. E is helemaal buiten schot gebleven.
Na de merge is F dus verdwenen en is opgegaan in C. E is toen opnieuw geletterd naar D door Partition Magic. Na Drivemapper zijn alle links en verwijzingen rechtgezet. Voor zover ik heb gezien staat al mijn data nog gewoon op D en werkt dat allemaal goed en is er dus niets naar C gegaan.

@Tewr_Dan
Hoe kan ik zien of er nog vrije ruimte kan worden toegewezen in Diskmanagement? Ik neem aan dat je verwijst naar het diskmanagement in XP's Computermanagement. De enige opties die ik krijg mijn menu voor de C-partitie is "open" "Explore" en "change drive letter". Of doel je op Partition Magic?
(minder enters nu? :))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 14:45 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
even bij deze computer, rechter muisknop "beheren" dan even bij schijf beheer kijken
hier kan je zien of er ongebruikte ruimte staat.

of anders even bij partition magic kijken, daar moet het ook duidelijk zijn aangegeven.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!