Toon posts:

Beeld onscherp met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuw systeem met de volgende specs:

AMD 64bit +3200
Asrock 939 Dual-Sata
Gigabyte Geforce 7800GT (pci-e)
1GB dual channel geheugen
Monitor had ik al en is een 17" Nec Multisync LCD 1760NX

Nu heb ik het volgende probleem, als ik mijn resolutie op 1280x1024 zet zoals ik op mijn vorige systeem ook altijd draaide dan is mijn beeld heel onscherp, alles is wel leesbaar maar het is gewoon vrij irritant.

Wat ik heb geprobeerd:

-Verschillende refreshrates,. Hij draait nu op 60hz, alles daarboven maakt de boel alleen maar nog onscherper en ziet alles er een beetje dubbel uit.
-Andere resolutie, alles onder 1280x1024 ziet er een stuk beter uit, maar ik heb altijd 1280x1024 gedraaid en dat wil ik gewoon blijven doen.
-Drivers. Begon gewoon met het installeren van de driver van mijn mobo, dan een reboot en dan pas de laatste drivers van nvidia. Daarna die drivers eraf gehaald, gereboot, De ULi integrated drivers 2.1 geinstalled, reboot en dan de drivers die bij de kaart zelf zaten geinstalleerd, helpt helaas niks.
-Troubleshooting in het boekje van de kaart doorgelezen, staat alleen geen oplossing in :|

De videokaart wordt niet te warm, de proc ook niet. Als ik HL2 speel ziet alles er gewoon normaal uit. De monitor zit aangesloten op de kaart via een vga kabel met daartussen een verloopje van vga naar dvi ( kan niet anders omdat de kaart alleen dvi aansluitingen heeft). Voeding is een Zalman, aantal watts weet ik zo even niet uit mijn hoofd. De voedingskabeltjes van de kaart zelf zitten aangesloten. Heeft iemand nog een idee dat ik misschien over het hoofd heb gezien? B)

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine toevoeging. Net even 3dMark 05 gedraaid. De eerste 3 test gaan zonder problemen helemaal goed ( ruimteshoot-out, bos en luchtschip) Daarna krijg je nogmaals de test met het luchtschip en die shoot-out, maar die gaan maar met hoogstens 2fps, mischien heeft dit er iets mee te maken ?

*update* Zo te lezen in het 3dmark topic heeft dit er dus niks mee te maken *update*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 15:13 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:08:
Even een kleine toevoeging. Net even 3dMark 05 gedraaid. De eerste 3 test gaan zonder problemen helemaal goed ( ruimteshoot-out, bos en luchtschip) Daarna krijg je nogmaals de test met het luchtschip en die shoot-out, maar die gaan maar met hoogstens 2fps, mischien heeft dit er iets mee te maken ?

*update* Zo te lezen in het 3dmark topic heeft dit er dus niks mee te maken *update*
Dat is een CPU test, heeft niks met de graka te maken..

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:51:
[...]

Dat is een CPU test, heeft niks met de graka te maken..
Ik heb het gelezen ja :) Heb nu even mijn 9800 pro aangesloten en die laat wel gewoon helder beeld zien. Dus het ligt of aan mijn gigabyte 7800GT of aan een driver kwestie / instellingen van mijn moederbord bij pci-e. Maar even gaan uitzoeken waar het aan ligt.

Bij de 9800 pro kan ik ook gewoon een refresh rate kiezen van 70hz of 75hz zonder problemen, wat weer niet lukt bij de 7800gt :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:25 ]