Externe behuizing HHD automatisch aan- en uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20
Hmm, de titel is nou niet echt briljant gekozen, maar goed het zoeken in google naar wat ik zoek is dan ook lastig.
Het gaat om het volgende. Ik heb nu een externe behuizing, werkt prima en lekker! Zeker voor backups en grote bestanden die niet altijd direct nodig zijn. Echter kom ik er achter dat ik vaak toch de externe behuizing moet aanzetten om bestanden te raadplegen. Nu vraag ik me af; "is er geen externe behuizing met een automatische schakelaar of voeding die de harde schijf automatisch aanzet als ik de schijf mount"? Technische gezien zou het moeten kunnen, maar ja bestaat ook zoiets....
Wellicht iemand die dit al eens eerder bedacht heeft.... en gevonden?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 17:21

Snijkoek

Metal up your ass

Hier heb ik ook wel eens naar gezocht, maar ik heb nooit wat kunnen vinden. In mijn geval gaat het om een firewire WD schijf.

• RD
hmmm.... moet ik maar eens een patent gaan aanvragen dan.... :P
Er moet toch wel wat zijn.....ik ben dus niet de enige die dit bedacht heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De USB controller die ik gebruik heeft dit gewoon ingebouwd. Worden de schijven niet gebruikt dan worden ze uitgeschakeld (net zoals je dat met interne disks kunt doen). Zodra ik probeer de schijf aan te spreken spint hij weer op en kan ik hem gebruiken.
Natuurlijk moet er wel stroom opstaan, want anders werkt de controller niet maar dat is gewoon de beperking van harddisks.

• RD
Terw_Dan schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:20:
De USB controller die ik gebruik heeft dit gewoon ingebouwd. Worden de schijven niet gebruikt dan worden ze uitgeschakeld (net zoals je dat met interne disks kunt doen). Zodra ik probeer de schijf aan te spreken spint hij weer op en kan ik hem gebruiken.
Natuurlijk moet er wel stroom opstaan, want anders werkt de controller niet maar dat is gewoon de beperking van harddisks.
Welke behuizing heb jij dan? Of anders hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

• RD
-hmm- kicked

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RD schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:35:
[...]

Welke behuizing heb jij dan? Of anders hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Ik heb er USB -> IDE converters voor gebruikt (stond geen merk op, gekocht via reichelt.de) en deze dingen in een Sun Tapestreamer gebouwd.
Pagina: 1