Ik heb hier een adslverbinding aangesloten op een router, en vanuit de router 2 pc's aangesloten. Nu is mijn vraag: kan de ene PC het internetverkeer van de andere PC zien?
Ja, aangezien alles door je router moet en jullie beiden aangesloten zitten op dit apparaat
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Nee. Bij switched netwerken kan kan dit niet.
Tenzij die router natuurlijk een hub heeft ingebouwd ipv een switch, of er een een andere constructie gebruikt wordt.
Tenzij die router natuurlijk een hub heeft ingebouwd ipv een switch, of er een een andere constructie gebruikt wordt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Waarom kan je dan wel bv. op school packets gaan sniffen. We hebben daar een aantal 3com switches staan en dan is het geen probleem om bijvoorbeeld msn packets er uit te sniffen en zo lekker mee te kunnen lezen.CyBeR schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:52:
Nee. Bij switched netwerken kan kan dit niet.
[ Voor 1% gewijzigd door MarcoL op 11-12-2005 13:56 . Reden: typo ]
Don't worry people, i`m a professional idiot
Ten eerste weet je zeker dat je alleen aan switches zit? Ten tweede, ARP poisoning. Het is niet de bedoeling dat het kan, maar overal valt omheen te werken.MarcoL schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:55:
[...]
Waarom kan je dan wel bv. op school packets gaan sniffen. We hebben daar een aantal 3com switches staan en dan is het geen probleem om bijvoorbeeld msn packets er uit te sniffen en zo lekker mee te kunnen lezen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[rml][ HOWTO] Sniffing & Spoofing[/rml]Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:49:
Ik heb hier een adslverbinding aangesloten op een router, en vanuit de router 2 pc's aangesloten. Nu is mijn vraag: kan de ene PC het internetverkeer van de andere PC zien?
Het gaat is zo bij ons op school:CyBeR schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:58:
[...]
Ten eerste weet je zeker dat je alleen aan switches zit? Ten tweede, ARP poisoning. Het is niet de bedoeling dat het kan, maar overal valt omheen te werken.
computer --> patch --> switch --> proxy --> internet.
Alle het verkeer gaat uiteindelijk door de proxy naar het internet.
Don't worry people, i`m a professional idiot
first: hacken zonder toestemming (waver) is ethisch fout en echt niet stoer.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:03:
Het komt er dus op neer dat het kan maar dat het wel vrij veel moeite kost?
daarnaast, one word... Cain...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
vast wel ,maar met zulke vage oneliners kunnen we niets.
Als je echt interesse hebt, google eens wat en start een interessante discsussie zou ik zeggen
Als je echt interesse hebt, google eens wat en start een interessante discsussie zou ik zeggen
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()