After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=13814
of
http://www.consumer.phili...EX0FILJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
of
http://www.marmitek.com/e...hp?subgroep=4&product=221
Voor de besturing van de muis moet je dan nog wat regelen.
Hier kon uw advertentie staan
ik zit zo eens te denken. mijn mobiel heeft bluetooth, mijn pc ook. Beide hebben ook het HID-protocol geinstalleerd. Daarmee kan ik de muis overnemen, maar dan moet het bluetooth signaal (naast beeld/geluid van de film) ook "verlengd" worden. Kan dat?FireAge schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:28:
Beeld weergeven kan met:
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=13814
of
http://www.consumer.phili...EX0FILJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
of
http://www.marmitek.com/e...hp?subgroep=4&product=221
Voor de besturing van de muis moet je dan nog wat regelen.
ik bedoelde een oude pc die zelf als dvd-speler dient. dus geen extern bureaublad of vnc oid. Aan wat voor specs moet die dan voldoen? ik neem aan dat mams der ouwe p1 166MHz niet genoeg cpu-power heeft? (ps, een passief gekoelde p2-400 kan ik nog wel aankomen, is dat wat? of een OC'ed p3-350MHz@598MHz?)Nitroglycerine schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:34:
Een goedkope oplossing is gebruik te maken van een oudere computer met passief gekoelde onderdelen, een videokaart met tv-out en wireless aansluiting naar de pc die boven staat. Met deze pc neem je met bijv vnc de pc boven over. Extern bureaublad van XP/2000/2003 is ook mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 12-12-2005 16:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
dus een OC'ed P3-350@598 icm 128MB RAM met windows98SE (staat nu suse 9.3 op, maar te weinig ram) zal het wel aankunnen? wat voor videokaartje moet ik dan minimaal hebben? (met tvout natuurlijk)Nitroglycerine schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:46:
Indien je een hardware matige MPEG decoder (zoals bijv een tijd lang bij creative dvd spelers meegeleverd werd) hebt, dan kun je een P1 200 MHz gebruiken. Let er wel op dat er MMX instructies ondersteund worden. Heb je dat niet, dan verwacht ik dat een P2 400 MHz met 128 MB geheugen voldoende zal zijn.
De huidige videokaart is dacht ik een AGP van ATI met 16MB maar windows kan der niet mee overweg, bevriest telkens. Met oud pci videokaartje werkt windhoos wel weer. maar beide hebben geen tvout, of is er toevallig een VGA-->(S-)video converter?
[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 12-12-2005 19:05 ]
Oscar Wilde
VGA naar sVideo? Geloof het niet.
VGA GeForce MX4000 / MX440 128Mb (AGP) bij norrod (die hier nie meer is), zou dat een goeie zijn voor alleen dvd's via tvout? ik wil het uiteindelijk zo hebben dat de vga niet nodig is en dat de pc alleen met de tvout werkt. Dat kan dacht ik wel, maar dan komt er pas beeld waneer windows zo'n beetje volledig opgestart is of niet? Ik wil graag (in geval dat het nodig is) dat de tvout voor/tijdens de bios-post al ingeschakeld wordt, kan dat?Nitroglycerine schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:00:
Probeer een ATi 8500 of 9x00 2e hands op de kop te tikken, kost ook geen *censuur* meer tegenwoordig. Heb je liever een nVidia kaart, ga dan voor een Geforce 3/4 Ti.
VGA naar sVideo? Geloof het niet.
Oscar Wilde
Verwijderd
Jep, plaats beneden een sub hub. Daarop kan je dan een usb muis en toetsenbord op aansluiten. Veder een s-video kabel aan leggen en een coax kabel voor de digitaal uit van je computer.bartgrefte schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:22:
Daarnaast wil ik vanaf beneden de muis kunnen overnemen om door menu's enzo heen te gaan. Is dit, vooral dat laatste, mogelijk?
TV out wordt voor zover ik weet pas in je OS (windows, Linux) aangezet. Voor zover ik weet hoef je niet iedere keer de tv out aan te zetten binnen je OS, dus als hij 1 keer aanstaat staat ie ook aan na een reboot.bartgrefte schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:10:
[...]
VGA GeForce MX4000 / MX440 128Mb (AGP) bij norrod (die hier nie meer is), zou dat een goeie zijn voor alleen dvd's via tvout? ik wil het uiteindelijk zo hebben dat de vga niet nodig is en dat de pc alleen met de tvout werkt. Dat kan dacht ik wel, maar dan komt er pas beeld waneer windows zo'n beetje volledig opgestart is of niet? Ik wil graag (in geval dat het nodig is) dat de tvout voor/tijdens de bios-post al ingeschakeld wordt, kan dat?
De geforce mx 4000 zou ik eerlijk gezegd mijden: het is niets meer dan een veredelde geforce mx2 wat niet meer dan een veredelde tnt32 is - stokoud en baggerslecht. De hoeveelheid geheugen draagt er niets aan bij.
heb geen digitaal uit.... de audigy 2 zs platinum die onderweg is heeft dat dacht ik wel. maar in de vorm van een jackplugVerwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:19:
[...]
Jep, plaats beneden een sub hub. Daarop kan je dan een usb muis en toetsenbord op aansluiten. Veder een s-video kabel aan leggen en een coax kabel voor de digitaal uit van je computer.
hm, okNitroglycerine schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:06:
[...]
TV out wordt voor zover ik weet pas in je OS (windows, Linux) aangezet. Voor zover ik weet hoef je niet iedere keer de tv out aan te zetten binnen je OS, dus als hij 1 keer aanstaat staat ie ook aan na een reboot.
De geforce mx 4000 zou ik eerlijk gezegd mijden: het is niets meer dan een veredelde geforce mx2 wat niet meer dan een veredelde tnt32 is - stokoud en baggerslecht. De hoeveelheid geheugen draagt er niets aan bij.
een van deze 3 dan?
- Ati 7000 64MB AGP €38,50 (funprice)
- XFX GeForce FX5200 128MB (deze is blijkbaar passief gekoeld zie ik net,da's helemaal mooi) € 49,00 (paradigit)
- Powercolor Radeon 9250 128MB DVI AGP € 45,00 (paradigit)
Oscar Wilde
Heb zelf ook zo'n projectje gedaan om cartoons in mn nest te kunnen kijken.bartgrefte schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:14:
[...]
ik zit zo eens te denken. mijn mobiel heeft bluetooth, mijn pc ook. Beide hebben ook het HID-protocol geinstalleerd. Daarmee kan ik de muis overnemen, maar dan moet het bluetooth signaal (naast beeld/geluid van de film) ook "verlengd" worden. Kan dat?
[...]
Afstandbediening:
Voor die mobiel, kijk is hier: http://www.lim.com.au/PuppetMaster/
Gebruik het zelf ook, wekrt prima, krijg je in de muis mode zelfs gedeelte van je bureaublad op je mobiel te zien. Verder kan je allerlai programma's starten en besturen (media player, winamp (met search functie), vlc, en heeft ie ook dingen als shutdown en reboot). Kost geloof ik 12 euro om te licenseren en je krijgt een licentie 4 life. (dus ook updates...)
Verder zou ik altijd voor de nvidia kaarten gaan, de tv out implementatie daarop is gewoon beter. Ik wil geen at vs nvidia bash starten, maar een groot voordeel van nvidia is de mogelijkheid composite signaal over de S-video uitgang te sturen. Op sommige tv's betekent dat dat je WEL kleur krijgt. Bovendien heb ik (heb zelf een Ati 9200 / 9600 XT / 9800 PRO en Nvidia GeForce 2 MX / 440 MX / 6600 GT / 6800 GT ) de ervaring dat nvidia kaarten minder gedonder hebben met tv herkenning en dat de overlay in media spelers beter werkt. (kost minder van je beeld)
ehm, mijn mobiel kan al de functie van de muis overnemen hoor! 't is alleen de afstand tussen pc en mobiel en het feit dat er nog een houten vloer tussen zit...Kortfragje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:41:
[...]
Heb zelf ook zo'n projectje gedaan om cartoons in mn nest te kunnen kijken.
Afstandbediening:
Voor die mobiel, kijk is hier: http://www.lim.com.au/PuppetMaster/
Gebruik het zelf ook, wekrt prima, krijg je in de muis mode zelfs gedeelte van je bureaublad op je mobiel te zien. Verder kan je allerlai programma's starten en besturen (media player, winamp (met search functie), vlc, en heeft ie ook dingen als shutdown en reboot). Kost geloof ik 12 euro om te licenseren en je krijgt een licentie 4 life. (dus ook updates...)
Verder zou ik altijd voor de nvidia kaarten gaan, de tv out implementatie daarop is gewoon beter. Ik wil geen at vs nvidia bash starten, maar een groot voordeel van nvidia is de mogelijkheid composite signaal over de S-video uitgang te sturen. Op sommige tv's betekent dat dat je WEL kleur krijgt. Bovendien heb ik (heb zelf een Ati 9200 / 9600 XT / 9800 PRO en Nvidia GeForce 2 MX / 440 MX / 6600 GT / 6800 GT ) de ervaring dat nvidia kaarten minder gedonder hebben met tv herkenning en dat de overlay in media spelers beter werkt. (kost minder van je beeld)
Oscar Wilde