[iTunes] mp3's automatisch titel geven?

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Al een tijdje gebruik ik iTunes als muziekprogramma en ik ben er erg tevreden over.Helaas komt het vaak voor dat ik een setje mp3's heb (éen cd) waarvan de titels niet goed in de ID3-tags staan. Tot nu toe vulde ik die altijd met de hand in, maar dat begint een beetje vervelend te worden, zeker als iTunes per mp3'tje soms wel 30 seconden nodig heeft om de tag te updaten.

Mijn vraag: bestaat er software (plugin maar mag natuurlijk ook een los programma zijn) die bij een mp3'tje automatisch de artiest/titel kan zoeken? Wat ik wil lijkt een beetje op wat er gebeurt als je in iTunes een CD afspeelt en dan bovenaan kiest voor 'Get Track Names' (de CDDB-database). Dit werkt niet met mp3's, omdat er voor CDDB gebruik wordt gemaakt van een bepaald identificatienummer op de CD zelf...

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hmm, ik kom nogal wat programma's op google tegen.
In iTunes zelf zit niet echt een handige functie (daarnaast is iTunes nog al eens eigenwijs en vertikt het om mijn tag te lezen...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Ja, voor het taggen zelf zijn zat programma's te vinden, ik heb er voor mezelf zelfs een script voor gemaakt zodat ik snel alles kan taggen (titels worden automatisch netjes gemaakt enzo) dus dat is het probleem niet. Het gaat me meer om de naamloze MP3's om daar de titels automatisch van op te zoeken en in te vullen...

En dat iTunes niet de tag leest kan komen doordat er misschien twee tags (ID3 en ID3v2) in je MP3 aanwezig zijn. Ik geloof dat iTunes dan altijd de v2-tag leest :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zet mijn tags altijd neer met tag & rename, zowel ID3 als ID3v2. Doet het erg aardig, ook met onbekende(re) nummers... herkent zelfs ongetagde meuk, mits het complete CD's zijn in een directory. En anders tja... kijk eens op musicbrainz.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm