Ik ben bezig een aantal partities in software raid te zetten waaronder de root.
Dit ging op zich vrij aardig. Mijn root stond ook in raid 1 en vervolgens heb ik lilo verknoeid.
Uiteraard had ik geen opstartdiskettes gemaakt dus mijn systeem start niet op.
Vervolgens heb een extra installatie gedaan op een nog lege partitie en heb ik weer een systeem draaiende.
Nu wil ik mijn oude installatie weer opstarten. Maar ik heb wat probleempjes met mijn raid array.
In /proc/mdstat staat helemaal niets over mijn twee array's.
Daarentegen kan ik ze wel weer assembleren, maar dit blijft niet bestaan. Zodra ik herstart moet ik ze weer assembleren.
Hoe zorg ik ervoor dat ze blijven bestaan?
In mijn /var/log/kern.log krijg ik wel de volgende melding.
Ze zijn dus actief maar in /proc/mdstat weer niet.
Ik wil er ook niet al te veel commando's op los laten om te kijken of het werkt. Straks ben ik mijn informatie kwijt.
Dit ging op zich vrij aardig. Mijn root stond ook in raid 1 en vervolgens heb ik lilo verknoeid.
Uiteraard had ik geen opstartdiskettes gemaakt dus mijn systeem start niet op.
Vervolgens heb een extra installatie gedaan op een nog lege partitie en heb ik weer een systeem draaiende.
Nu wil ik mijn oude installatie weer opstarten. Maar ik heb wat probleempjes met mijn raid array.
In /proc/mdstat staat helemaal niets over mijn twee array's.
Daarentegen kan ik ze wel weer assembleren, maar dit blijft niet bestaan. Zodra ik herstart moet ik ze weer assembleren.
Hoe zorg ik ervoor dat ze blijven bestaan?
In mijn /var/log/kern.log krijg ik wel de volgende melding.
code:
1
2
| raid1: raid set md0 active with 2 out of 2 mirrors raid1: raid set md1 active with 2 out of 2 mirrors |
Ze zijn dus actief maar in /proc/mdstat weer niet.
Ik wil er ook niet al te veel commando's op los laten om te kijken of het werkt. Straks ben ik mijn informatie kwijt.
[ Voor 11% gewijzigd door raswic op 11-12-2005 13:35 ]