ASUS L3800D videokaart???

Pagina: 1
Acties:

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 08:56
Ik heb naar mijn weten een laptop ASUS L3800D maar bij mijn herinstallatie kwam ik erachter dat ik de cd kwijt ben.

Nu weet ik niet meer welke videokaart er in mijn laptop zit en kan dus de drivers niet meer vinden.
Ik dacht dat mijn laptop viel onder de serie L3D van ASUS en heb daarvan dus de video drivers gedownload voor XP maar zonder geluk. Hij geeft aan dat er niet zo'n kaart gevonden wordt.

Voor de duidelijkheid, hier nog een foto van mijn type laptop:

Afbeeldingslocatie: http://mr-12386.mr.valuehost.co.uk/notes/images/l3800_front.jpg

Mijn vraag, weet iemand welke videokaart ik zou hebben en hoe ik aan de drivers kom?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik eens een prog als Everest om erachter te komen wat voor kaart je hebt. Asus is blijkbaar niet in staat deugdelijke support te leveren op hun site, dus wat dat betreft is het niet vreemd dat je de juiste driver niet kan vinden (het zou me weinig verbazen als het ding nergens online staat bij Asus, gezien ze steeds meer info weg lijken te halen).

Verwijderd

Download everest hier een programma waarmee je al je hardware kan zien, je kunt ook in de bios kijken, of met
rechtermuisknop--> eigenschappen-->instellingen-->geavanceerd-->adapter, je kunt ook in bios kijken, of bij apparaatbeheer.
Als je weet wat voor een gpu je hebt kun je op de site van de fabrikant een nieuwe driver downloaden, of bij de meuktracker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:06:
Download everest hier een programma waarmee je al je hardware kan zien, je kunt ook in de bios kijken, of met
rechtermuisknop--> eigenschappen-->instellingen-->geavanceerd-->adapter, je kunt ook in bios kijken, of bij apparaatbeheer.
Als je weet wat voor een gpu je hebt kun je op de site van de fabrikant een nieuwe driver downloaden, of bij de meuktracker
Dat is dus het leuke, Asus geeft geen drivers op de site die werken :P, dus bij de fabrikant moet je sowieso niet gaan kijken, maar bij de chipbakker (en dan hopen dat het daar wel te vinden is).

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 08:56
Ja dat is idd een goed idee, ik ga er nu mee aan de slag..

bedankt