Toon posts:

overbodige services uitzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn notebook wat sneller laten lopen en ik weet dat overbodige services die aan staan teveel geheugen gebruiken, maar als ik taskmanager open zet dan zie ik een hele waslijst met tasks die draaien, maar wat is wat? en hoe weet ik welke overbodige services ik uitzet??

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gebruik eerst eens processexplorer (google es); daar kan je zien vanwaar je programmas komen; met wat gezond verstand raak je er wel

ook kan je start > uitvoeren > msconfig doen, en daarbij de laatste tab kan je in principe ALLES uitschakelen! Zou wat opstarttijd moeten verkorten.

dan kan je ook nog eens bij services zelf gaan kijken; maar daar moet je toch wat kennis hebben om te weten wat je zoal mag uitschakelen en wat niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel wat kennis dus ik heb idd bij services het een en ander al uitgeschakeld van dingen die ik nooit zal gebruiken, maar ik hoopte op een tool waarin je kan aantonen waar je je systeem voor gebruikt en dat ie dan alle services uit zet voor je. daar er altijd een paar dingen zijn waarvan ik niet weet wat het is, maar ik zal eens googlen :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08
Hier heb je een site waar exact word uitgelegd wat welke service doet, en of die wel of niet vereist zijn om windows goed te laten werken.

http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
geweldig!

thanks!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag is al wel erg vaak voorbij gekomen en er is ook wel erg veel informatie over te vinden op GoT. Ik ga dit topic dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.