[Chello] Downloadsnelheid te laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downloadsnelheid bij Chello Classic (8 mbit) ligt bij mij op 2,8 mbit als ik van testserver van chello download. Ook alle andere 100mb.bin snelheidtesten komen niet hoger als ong. 2mbit. Het gekke is dat als ik extra downloads openzet. bijv. 2 lijnen op usenet of 2 snelheidstesten tegelijk haal ik ong. 4 mbit; bij 4 lijnen 6 mbit en bij 7 lijnen de volle 8 mbit.
Bij alle normale downloads laat de snelheid dus nogal wat te wensen over..
PC is virus en spyware vrij. Cpuload is zelfs bij 8 lijnen max. 10% en als alle processen gekilled zijn is er geen enkele verbetering te zien. Ook zijn de waardes in de kabelmodem goed. Moet ook wel anders ik geen 8 mbit haal.. Andere kabels heb ik ook geprobeerd zonder succes.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?? Instellingen in register? Instellingen in netwerkkaart? Max. connecities dat XP Home maakt om te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 15:12
Je haalt de snelheid dus wel. Gebruik een download accelerator zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

probeer eens een downloadmanager; die zet meerdere connecties tegelijk open, het is niet omdat je een 8mbit connectie hebt, dat iedere server zo snel kan uploaden he, mss capt de server van chello?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snake903 schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:32:
probeer eens een downloadmanager; die zet meerdere connecties tegelijk open, het is niet omdat je een 8mbit connectie hebt, dat iedere server zo snel kan uploaden he, mss capt de server van chello?
de testserver van chello is juist bedoeld om je snelheid te meten, dus die moet gewoon 8 mbit halen.. En vrijwel iedereen haalt dat dan ook (voor een groot deel) Downloaden met een downloadmanager werkt ook lang niet altijd. Lijkt wel of mijn pc gewoon de internetverbinding capt op 2 mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:39:
[...]

de testserver van chello is juist bedoeld om je snelheid te meten, dus die moet gewoon 8 mbit halen.. En vrijwel iedereen haalt dat dan ook (voor een groot deel) Downloaden met een downloadmanager werkt ook lang niet altijd. Lijkt wel of mijn pc gewoon de internetverbinding capt op 2 mb..
Daar lijkt het wel sterk op ja. http://test.net.upc.nl opent een enkele connection. Die enkele connection heeft blijkbaar maar 2.8Mb ter beschikking. Aangezien meerdere connections wel de 8Mb halen is dus de vraag wat die limiet per connection geeft.

Router, firewall, trafficshaping, NIC, Windows Registry - allemaal kunnen ze dit veroorzaken.

Snelste manier om eea uit te sluiten: brand een Knoppix CD, draai daarmee de sppedtest. Geeft dat (bij benadering) 8mb? Dan zit je probleem ergens in je Windows install. Geeft Knoppix ook 2.8Mb per connection? Dan zit je probleem zeker in hardware.

Vervolgens als het HW blijkt te zijn andere NIC proberen, indien van toepassing router uitsluiten (dus direct op modem). Mocht dat nog steeds niet helpen, dan wijst eea naar de modem, maar dat lijkt me op zich onwaarschijnlijk. Post in dat geval type modem.

Blijkt het SW te zijn, schakel kort alle security spul uit (hele process killen in task manager :o ), test dan. Lag het probleem daar? Trek de nodige conclusies :z Lag het probleem daar niet? Windows Registry of driver. Even driver herinstalleren, werkt dat niet, een kop koffie en een flinke avond zoekwerk naar registry instellingen inroosteren - of Windows opneiuw erop mikken (=geen oplossing, maar kan directe probleem wel verhelpen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dion_b, daar kan ik idd wel verder mee. knoppix staat op download. inmiddels blijkt een 2e pc dezelfde problemen te hebben als ik die aansluit op router. En pc op modem geeft ook zelfde probleem. 2e Pc heeft voor groot deel dezelfde software, dus zit het probleem in modem (thomson TCM390) of in het register...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TCM390 is een moderne EuroDOCSIS 2.0 modem. Die kan makkelijk connections van 8Mb/s aan (sterker nog, een veelvoud daarvan), dus dat is het niet :z
Hiero ook een TCM390, ik haal op de meeste PCs hier in huis ook rond de 7.5Mbps - ook met enkele threads

Ik vind het opmerkelijk dat zowel direct aangesloten als op de router verschillende PCs hetzelfde probleem hebben. Maar goed, bij vergelijkbare softwaresituatie kan het goed zijn dat een van de dingen die gelijk is oorzaak is van het probleem. Ik hoop dus dat het onder Knoppix wel goed gaat, anders zou ik niet zo snel weten waar het probleem te zoeken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:41:
Ik vind het opmerkelijk dat zowel direct aangesloten als op de router verschillende PCs hetzelfde probleem hebben.
Ik dus ook, vooral omdat beide computers beide 2 weken geleden opnieuw zijn geinstalleerd, 1x xp pro en 1x xp home met op beide slechts enkele programma's die hetzelfde zijn, omdat beide pc's voor iets anders gebruikt worden.

Maar.. met knoppix kom ik wel internet op, maar kan geen bestanden bewaren op harddisk.. toegang wordt geweigerd.. heb je daar een oplossing voor? Ideaal cd'tje om later nog eens te gebruiken bij evt. problemen. Deze houden we erin... :P

Maar ik heb intussen wel de oplossing gevonden!! Lekker ongeduldig heb ik gauw een image van 2e pc gemaakt en windows opnieuw geinstalleerd.. Dus nu wel 8 mbit... Dat wordt dus beide pc opnieuw installeren en blijven testen waar het fout gaat.... _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij Knoppix moet je dan ook ofwel op een RAMdisk opslaan, danwel een evt FAT32 partitie mounten voor je kunt schrijven :z

Maar maakt niet uit - je hebt HW uitgesloten met die nieuwe OS :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1