Toon posts:

Linksys WAP54G probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend de firmware van mijn WAP54G (v.2) access point geupdate van 2.08 naar 3.04. Sindsdien doet het setup progje het niet meer, zegt de hele tijd dat hij geen access point kan vinden in het netwerk en ook kan ik niet in de web inteface komen via 192.168.1.245

Ik kan echter wel met mn ibook draadloos internetten via deze linksys, maar de verbiinding is nu helemaal onbeveiligd.

Weet iemand hoe ik dit weer werkend krijg??

Verwijderd

Wat is het IP-adres van de DHCP-server als je kijkt op je iBook? Dat IP-adres moet je proberen te benaderen - wellicht is deze gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op mn ibook alleen de info van de ibook zelf en niet van de access point...ik zie trouwens wel de mac adres van de wap54g

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 11:36 ]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 13:10

amd187

Ondertitel

Als je een router hebt, zou je even kunnen kijken welk IP adres de AP gekregen heeft volgens de DHCP table.

Verwijderd

Topicstarter
De router geeft alleen de ip's van mn ibook en pc aan, geen access point...

!!Hij geeft trouwens geen ip van mn ibook aan, alleen mn pc en de laptop van mijn huisgenoot!!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 11:47 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Weet je wel zeker dat je Ibook dan met jou AP connect? en niet met een onbeveiligde in de buurt ofzo? Reset anders je AP eens, dat je Ibook zonder IP op inet komt, lijkt me sterk.

Niet goed gelezen, sorry :) Probeer hem iig te resetten...

[ Voor 17% gewijzigd door amd187 op 11-12-2005 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
rebooten heeft geen zin, nog steeds geen dhcp..

• amd187

amd187

Ondertitel

Rebooten is wat anders dan resetten he, ik bedoel dat kleine knopje aan de achterkant indrukken met een puntig voorwerp (paar seconden) zodat alle settings terug gaan naar standaard.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeerd :) reset knopje indrukken tot een paar minuten van stroom af...

update: Mijn ibook wordt nu wel weergegeven in het dhcp lijstje...ap nog niet echter

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 12:01 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Als je een crossed UTP kabel hebt liggen, zou je hem direct aan je Ibook kunnen hangen (mits je een netwerk aansluiting op dat ding hebt, maar neem aan van wel). Dan zou ie hem echt wel moeten vinden. Het kan namelijk ook zijn dat je router hetzelfde IP adres gebruikt als je AP. Wel erg vreemd vind ik het wel, dat internet het doet op je Ibook zonder dat de AP een IP heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet ook niet hoe het kan, de router geeft echt geen ip aan van de AP. Ik weet ook zeker dat mijn ibook via deze AP verbindt, want hij geeft de MAC adres aan van deze AP.

edit: ik heb geprobeerd de AP direct te verbinden aan mn pc via crossed en normaal, maar het progje werkt nog niet

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 12:19 ]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

DJ

Zou je misschien eens met Etherreal kunnen sniffen? Dan zie je de pakketjes langskomen en kun je zien of het AccessPoint (dat MAC adres zie je dan langskomen met bijbehorend IP adres) inderdaad een IP adres heeft.

En anders met NetStumbler . . .

http://www.ethereal.com/
http://www.netstumbler.org/

Ik heb ook de WAP54G en ik heb ook de firmware naar 3.04 gebracht. Bij mij werkt dat perfect. Ik had wel dat ik meteen dat mijn MAC adres filter eraf was. Maar ik heb vrijwel direct mijn encryptie instellingen gereset en opnieuw ingesteld.

[ Voor 29% gewijzigd door DJ op 11-12-2005 12:29 ]

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eindelijk opgelost, mijn verhaal:

Via de site van linksys kan je live chatten met een it-er. Dat heb ik dus gedaan. Uiteindelijk moest ik mijn pc een static ip geven en de ap direct hierop aansluiten. Dit lukt en ik heb via deze wijze de ap (die op static ip stond) naar dhcp gezet en nu doet alles het weer!!

Hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1