Toon posts:

[XP] Muis hangt telkens 1 seconde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een Acer Travelmate 4000LMi met een intel Pentium M710 processor, ATI Raedon 9700/64MB kaart, 60Gb disk en 512MB geheugen. Vrij schone installatie met XP home.

Het probleem had ik eigenlijk al vanaf dag 1. Mijn muis hangt altijd heeeel eventjes aan het einde van de richting waar ik hem beweeg. Bijv. Ik beweeg hem van links naar rechts en dan naar beneden. Dan hangt ie heel eventjes rechts op het punt dat ik hem naar beneden trek.

Ook mijn toetsenbord is niet zo 'gevoelig' meer. Heel vaak moet ik letters hertypen voordat hij ze echt pakt.

Zit er een storing in mijn installatie?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24

Reptile209

- gers -

Vaak wordt dit veroorzaakt door drivers en/of hardware die wat meer tijd slurpen dan ze zouden moeten doen. Probeer de drivers van je video, netwerk en moederbord eens te updaten, dat doet vaak wonderen. Je kan verder proberen of je in de taskmanager processen tegenkomt die meer tijd/geheugen vreten dan normaal. Ik heb dit probleem zelf gehad met een rotte video-driver en een wireless-driver (of liever gezegd: een wireless kaartje dat constant moeite had om verbinding te maken/te houden).

Zo scherp als een voetbal!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Misschien dat je mouse smoothing uit moet zetten?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste zou het kunnen zijn want ik heb veel problemen met het behouden van mijn netwerk verbinding!

• Reptile209
  • Laatst online: 19:24

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:20:
dat laatste zou het kunnen zijn want ik heb veel problemen met het behouden van mijn netwerk verbinding!
Makkelijkste test is dan om je netwerk eens uit te schakelen en te kijken of het dan stopt. Zo ja: herinstalleer je NIC :).

Zo scherp als een voetbal!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens even met te vertellen welke Windows versie je draait - zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen is het verplicht die in je topic titel te zetten :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 20:16
Heb je hetzelfde probleem met je touchpad/losse muis (doorkruisen wat je reeds gebruikt) Want het kan ook zijn dat je touchpad gewoon defect is...

offtopic:
elevator, er staat toch 'vrij schone installatie van XP home' is de TS??

Verwijderd

Dan zet ik dat nog even in de topictitel :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:39:
Begin eens even met te vertellen welke Windows versie je draait - zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen is het verplicht die in je topic titel te zetten :)
sorry dat het niet in de topic titel stond, maar wel in mijn start ....

het probleem doet zich voor zowel bij mousepad alleen als met de muis vast
Pagina: 1