Toon posts:

[ Router & AP ] Welke nieuwe spullen kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben van plan een nieuwe router en accespoint te gaan kopen om ons netwerk hier thuis is wat nieuw leven in te blazen. Het gaat allemaal niet meer zo snel draadloos ( 11mbps ).

Ik had:
- Router: SpeedTouch 510
- Accespoint: D-Link nogwat ( maakt niet uit moet toch vervangen worden )

Zelf zat ik te denken aan de volgende spullen:
3com set
- Router; 3com OfficeConnect Secure Router € 129,-
- Accespoint; Oc Wireles 11g Kabel/Dsl router € 99,-

Linksys set:
- Cable/Dsl Vpn-Router 4 port switch € 79,-
- Wireless-G router met SPeedbooster € 85,-

Ik heb dus gekeken naar een combinatie van accespoint en router per merk. Ik wil namelijk achteraf geen problemen krijgen met verschillende merken die niet met elkaar optimaal werken. Mijn vragen:

- Welke combinatie zouden jullie nemen?
- Zouden jullie de router laten zoals hij is en alleen een nieuwe ap nemen?
- Zijn deze setjes al klaar voor adsl-2? ( weet niet waaraan ik dat kan zien )

Alvast bedankt.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zou een WRT54g kopen, router en accesspoint in 1, kost rond de 70 euro en je kan er zelfs je eigen linux dingen op draaien.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Je hebt al een router; je kan bijv. een Speedtouch 180 kopen en dan heb je een 'full-speedtouch' set :)

Enige waar ik niet zo tevreden over ben is het zendvermogen (32 mW), maargoed, moet genoeg zijn voor (in principe) een heel huis.

-edit- je kan ook een ADSL modem met AP erin kopen; is nog simpeler :) WAG54G bijvoorbeeld.

-edit2- zie nu pas dat je ook een ander topic hebt geopend; hoezo ga je daar niet in verder?

[ Voor 34% gewijzigd door BHQ op 11-12-2005 10:57 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Je kunt gewoon iedere switch/router met ieder accesspoint combineren, compatibiliteitsproblemen zul je hier niet tegenkomen :)
Zoals real-doc al aangeeft: je kunt ook prima een combi van router/switch/ap nemen. Als je tevreden bent met de huidige routingfunctionaliteit van de ST510 is er natuurlijk geen reden om een nieuwe router aan te schaffen, tenzij dit prijstechnisch interessant is in plaats van een accesspoint.

Kijk eens in Network Troubleshooting naar ervaringen met diverse routers/AP's :)
Overigens zit de ADSL-2 compatibiliteit alleen in je modem (en dat kan de ST510 niet), dus tzt zul je dan weer je modem moeten vervangen. Wil je dat ook in één keer doen, kijk dan bijv eens naar een SpeedTouch 585, dan heb je alles in 1.
Succes met kiezen :)

Dit topic is gesloten.