Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Forum faq lijst

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om alle forum FAQ's in één lijst te krijgen om het zoeken naar bepaalde FAQ's te verminderen. Regelmatig wordt er in topics door mod's verwezen naar verschillende Policy's en FAQ's, sommige bekend en sommige wat verder verstopt.

Dat zou er dan ongeveer zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://leijdeckers.nl/zooi/foto/forumfaq.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://leijdeckers.nl/zooi/foto/faqforum.jpg

Lijkt me makkelijk te maken en voldoende nuttig

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zo'n lijst hebben we toch al?
De Forum FAQ's :* ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Maar kan die dan niet sticky gemaakt worden of een level omhoog ????

edit:

De DPC faq verwijst naar een oude faq in de trachcan

[ Voor 34% gewijzigd door Pim. op 11-12-2005 11:46 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kortom, dus extra forum aanmaken onder mededelingen en dan een topic alias maken voor elke FAQ :) ? Is dat wat je bedoelt ?

Voorbeeld ziet er wel mooi uit :)

[ Voor 77% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2005 11:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

Zie WAB: dat is dus gewoon mogelijk mbv aliasses :)

Intentionally left blank

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Dat bedoel ik ja, persoonlijk vindt ik de FAQ lijst een beetje weggestopt (met name de algemene FAQ), er staan natuurlijk boven alle fora de FAQ's wel maar aangezien een hoop mensen al "moeite" hebben de FAQ te lezen, zou denk ik goed zijn om een centrale plek te hebben om alle faq's door te nemen. Die moet natuurlijk luid en duidelijk aanwezig zijn. De lijst die Superdeboer aangeeft is natuurlijk prefect, nu alleen nog in een eigen forum onder mededelingen

@crisp:
Ik weet dat het kan, maar of jullie er ook iets in zien en het ook gebeurt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pim. op 11-12-2005 11:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik vindt het ook wel een aardig idee; centraal opslaan van FAQ's en dan aliassen per subforum :) Eventueel zouden we er dan ook aparte eigenschappen aan kunnen hangen; eigen stijlen bijvoorbeeld :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Dat vind ik dan weer minder, eigen stijlen.
Gewoon lekker GoT style...

There is no replacement for displacement!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ik denk ook dat voor de uniformiteit één stijl het beste is.
Anders krijgje allemaal DOOM figuren in de spielerij FAQ, allemaal raampjes in de WOS FAQ en allemaal Koeien............. hmmmmm mischien toch een leuk idee neeh, toch maar niet :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je moet niet meteen in excessen denken; maar er zijn wel degelijk nuttige toepassingen mogelijk. Bijvoorbeeld het standaardiseren van FAQ indexes, het verbreden van content en versmallen van topicstarter kolom (nutteloos in een FAQ) e.d. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

/me roept: Wiki

Eén stijl. Een paar beheerders. De crew hoeft niet alles zelf te schrijven, het is alleen handig als de crewleden het overzicht houden. Een klein groepje mensen (het is waarschijnlijk teveel voor één persoon) moet ervoor zorgen dat FAQ's niet alles dubbel vertellen. Er moet één algehele set met richtlijnen, netiquette, algemene tips&trucs etc. komen, met dan per forum aanvullingen en/of uitzonderingen.

Bijkomend voordeel: er kunnen makkelijk meerdere "themes" worden gemaakt, zodat de gebruikers zélf kunnen bepalen hoe hun FAQ's eruitzien, in plaats van moderators die één bepaalde stijl afdwingen.

React moet misschien een beetje aangepast worden: een "topic" moet ook een alias kunnen zijn naar een compleet andere URL (die losstaat van het forum), en zoekwoorden van de pagina uit die URL moeten als het even kan wel in de forum zoekmachine worden opgenomen.

Zoals ik al enkele malen eerder heb gezegd: FAQ's zijn niet zozeer topics. Ze dus niet meer als topics behandelen heeft volgens mij meer voordelen dan nadelen. Je komt eindelijk op een punt waarop niemand meer HTML rechten hoeft te hebben, wat het forum een stuk "veiliger" maakt, omdat je de kans op menselijke fouten dan wel heel klein maakt. Met goede Wiki software heb je uitstekende controle over hoe iets er uit gaat zien, contributors leveren namelijk bijna alleen maar content, alhoewel zal blijken dat zelfs dan er dingen beter kunnen. Daarom zul je dus moeten zorgen dat er een kleine groep redacteurs is, die zorgt dat wat in die topics staat handig is ingedeeld, en op de juiste manier is opgemaakt en gepresenteerd. Die zullen moderators moeten benaderen om content te verzamelen, of om moderators te vragen welke users goed zouden kunnen bijdragen. Kortom, een eind maken aan alle FAQ-chaos.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ with stupid,

behalve misschien meerdere themes. Dat hoeft voor mij niet zo nodog.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1