Toon posts:

Pc reboot spontaan, bsod's, hangt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al tijden problemen met de pc van mijn pa. Hij reboot vaak spontaan, bsod's en hangt. Het vreemde is dat hij ook soms dagen prima werkt, en dan is het weer kloten 5-6x op een dag reboot.
Het gebeurd vaak ook als hij veel progs open heeft staan en een beetje tussen de progs switchs, print etc.
De pc is wel overklokt maar ik heb o.a. stabiliteitstest voor 12 uur gedraaid op hardcore zonder problemen. Ook is het wel eens gebeurd dat ik wilde voelen of de processor te heet werd en dan reboote hij ook. Dus zat ik zelf te denken aan de aarding van de pc want dat is hij nu niet.
Verder heb ik alle nieuwe biosupdates en drivers installed en geen irq en dma's zijn gedeeld. Processor heeft ook al een tijdje op originele snelheid gedraaid en geheugen is ook al diverse malen vervangen, ook heb ik meerdere insteekkaarten eruit gehaald cq vervangen, dit alles zonder resultaat.
Verder had hij dit soort problemen ook met zijn oude pc, dus ik denk dat het aan de aarding ligt, heeft iemand ook deze ervaringen gehad.

config pc:
- INWIN atx kast 235 watt
- abit BE-6
- celeron 366@550 + intel koeler + standaard converter.
- 2x 64 mb 100mhz
- 4,3 GB hd WD ultra ata 33
- diamond speedstar agp 8 mb
- voodoo 2 12 mb
- SB 128
- teles 16.3 isdn isa
- adaptec scsi isa tbv van microtek scanner.
- Hp710 c
- cdrom philips 40speed

Ik heb al het een en ander doorgelezen in dit forum over spontane reboots maar nog geen goed antwoord gevonden.

Help me.

bedankt

Verwijderd

Voltage van je CPU eens verhogen, volgens mij is je CPU onstabiel...

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Hoeveel heb je vrij op je harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voltage al verhoogd en heb hier ook het progje stabiliteitstest erop los gelaten en dat draaide 12 uur stabiel in hardcore mode. Tevens heb ik de processor ook op de standaard snelheid laten lopen en ook met dezelfde problemen.
Ik heb nog 350 mb vrij op de c:\partitie
en 800 op de d:\partitie.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

ik heb een vriend met hetzelfde probleem ongeveer, wat voor stabiliteitsprogje is dat? dat wil ik ook wel eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Progje heet stabilitytest en de website waar ik em vandaan heb is down maar ik kan em je wel sturen.

Verder niemand een oplossing voor mijn prob??
Pagina: 1