kabelinternet stoort televisie

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:44
Sinds enkele dagen doet een vreemd probleem zich voor.
Zodra er internetverkeer is (via multikabel), stoort het beeld van de televisie. Daarvoor werkte alles perfect.
Ik heb al wat lopen klooien met de stekkertjes en kabeltjes, maar dat lost niks op. Ook lopen er geen kabels in de buurt van de televisie en zo.
Zou er iets met de splitter aan de hand zijn of zo? Iemand enig idee hoe dit op te lossen of wat het probleem is?

[edit]
Het internet doet het btw perfect, volle snelheid, lage ping en zo...

[ Voor 9% gewijzigd door gabberjoost op 10-12-2005 21:56 ]

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Nu ken ik multikabel iet maar gezien de naam denk ik dat zij dus net als @Home een kabelprovider zijn.

In dat geval heb je waarschijnlijk ook een signaal verdeler in huis (ETU-01 / CTU-02 oid). Het zou dan heel goed kunnen zijn dat deze niet lekker meer werkt.

• gabberjoost
Suepahfly schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:03:
Nu ken ik multikabel iet maar gezien de naam denk ik dat zij dus net als @Home een kabelprovider zijn.

In dat geval heb je waarschijnlijk ook een signaal verdeler in huis (ETU-01 / CTU-02 oid). Het zou dan heel goed kunnen zijn dat deze niet lekker meer werkt.
Het is idd kabelinternet ja en ik heb idd zo'n verdeler (eentje van Hirschmann). Als ik erop tik, zie je dat het beeld op tv raar gaat doen. Dat ding zal wel kapot zijn... :(

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Waarschijnlijk is je Optimizer/NTU/ETU stuk. Gewoon een duidelijk verhaal bij de helpdesk neerleggen, dan sturen ze een nieuwe op. Even probeer alles opnieuw aan te sluiten kan natuurlijk ook geen kwaad :)

[ Voor 27% gewijzigd door Max|Burn op 11-12-2005 18:53 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 07:21
Heb ik ook gehad bij Chello. Ze hebben gratis een monteur laten komen, die heeft een betere kwaliteit splitter neergehangen, en heeft als service ook nog eens één 5-splitter en één 3 splitter in de meterkast erbij geschroeft en daar alle TV's/Radio's op aangesloten met goede kwaliteit stekkers.

Sindsdien zijn alle TV's haarscherp en met uploaden (ik had het alleen met uploaden dat de TV ging storen) ook geen last meer van.

En waarom dat ze dan niet direct een goede splitter bij het doe-het-zelf pakket leveren is mij een raadsel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Polderdijk op 12-12-2005 13:54 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• gabberjoost
Ik had vandaag met de helpdesk bebeld, en ze sturen morgen een monteur langs (neem aan dat die gratis is, btw?). Die gast ging m'n signaal bekijken, en daar klopte ook iets niet mee. Wat precies weet ik niet, maar ik zal morgen die monteur maar is uithoren...

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Polderdijk schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:53:
Heb ik ook gehad bij Chello. Ze hebben gratis een monteur laten komen, die heeft een betere kwaliteit splitter neergehangen, en heeft als service ook nog eens één 5-splitter en één 3 splitter in de meterkast erbij geschroeft en daar alle TV's/Radio's op aangesloten met goede kwaliteit stekkers.

Sindsdien zijn alle TV's haarscherp en met uploaden (ik had het alleen met uploaden dat de TV ging storen) ook geen last meer van.

En waarom dat ze dan niet direct een goede splitter bij het doe-het-zelf pakket leveren is mij een raadsel :)
Omdat niet iedereen die duurdere versie nodig heeft, waarom iedereen dure spullen geven als 99% het niet nodig heeft. Dan doen ze liever iets meer moeite voor die 1% en levert het ze per klat zo 10 euro meer op...

• gabberjoost
Mannetje is weer weg. Was idd de splitter die het begeven had. Tv is nu weer goed. Hij zei dat het maar zelden voorkwam dat de splitter het begeeft...
Maar goed, ik weer blij :)
Pagina: 1