dfi NF4X INFINITY s754 waar te krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
Ten 1e ben ik allle zaken na gegaan in de pricewatch die dfi moederborden leveren maar geen enkele kon dit leveren.

ten 2e heb ik google gebruikt om dit bord te vinden maar dat gaf alleen site's in canada, usa en australie.hier moet ik of met creditcard betalen( wat ik niet heb ) of ze leveren niet naar nederland.

ten 3e heb ik alle pc zaken die ik ken gebeld en gevraagt of ze deze niet zouden kunnen bestellen. Ik heb ze zelfs 50 piek geboden als ze t me toch zouden kunne bestellen maar helaas.

en ten 4e leverede een search op got ook niks op.

Maar helaas nog steeds geen succes, ik ben dus al 2 weken elke dag actief opzoek naar dit bord. Waarom ? Nou ik heb een processor die volt's leuk vind en een pci-express vga, beiden zijn pas nieuw en ik wil ze dus niet gaan verkopen. Het zit nu allemaal op een asus k8n4-e deluxe moederbord maar deze wil niet boven de 350 htt gaan en kan alleen maar 1.4 volt leveren. Toen bedacht ik me dat DFI wel altijd leuke oc' opties heeft op hun borden dus ging ik opzoek naar een socket 754 dfi moederbord. Maar ik kon helaas alleen de ut 250 vinden, met agp dus :( .
wie heeft er hier nog enig idee waar ik dit bord kan krijgen ??

alvast bedankt _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Je gaat naar de website van DFI en dan pak je Global. Dan ga je naar Where To Buy en dan kies je daar "Netherlands" en "Distributor" en dan klik je op Go. dan krijg je dit te zien.
Nu moet je gewoon contact opnemen met 1 van die 2.

Dit kun je ook doen alleen dan als land "Germany" dan krijg je dit en je hebt daar meer keuzes.

Best makkelijk als je even kijkt op de site van de moederbord maker.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 00:11 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
en als je op de site's kijkt zie je dat ze bij bas computers het er niet eens tussen staat en dat het bord bij de ander ook niet leverbaar is.
Btw bij bas computers moet je zelfs jaarlijks minimaal 1250 euro aan hardware bestellen om klant te mogen zijn. En mycom heeft het ook niet :( .
target heeft t wel er tussen staan maar het is niet leverbaar.
ook staat er op de site van dfi dat icomputer, informatiqe,mycom en target hem moeten kunnen leven maar dat is niet zo, de site is out dated.

[ Voor 57% gewijzigd door LyP0 op 11-12-2005 00:39 ]

ik voel me lekkaah !!!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

bas computers is toch leverancier van o.a. Mycom?
En Target --> Vobis/Vicomputer voor zo ver ik weet.

edit: net te laat. ik zie dat ie er niet tussen staat op www.targetweb.nl

[ Voor 30% gewijzigd door bratos op 11-12-2005 00:35 ]

eerst kijken dan zeiken

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Lijkt erop dat dit bord (nog) niet in Nederland verkocht wordt dan.

Overigens zegt deze review dat je K8N4-E gewoon tot 1.65V kan gaan :?

Sowieso apart, aangezien een socket754-Athlon 1.5V nodig heeft. Volgens mij klopt hier iets niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Piggen op 11-12-2005 01:29 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
raar, ik heb toch echt een k8n4 e deluxe maar mn ram kan idd wel tot 3 volt maar ik kan nix aan mn vcore veranderen, die optie staat er niet eens tussen. En als je t voltage afleest staat deze toch echt op 1.39-1.4 volt.

t gaat hier wel om een sempron64 2800+ processor. En zelfs in de manual staat er geen optie om de vcore te verhogen, pagina 96-97 van deze pdf . Als er een manier is om er toch meer volt op te krijgen weten wel niet veel mensen die want zelfs op xtreme systems is er nix over te vinden ook niet mbv mod's. De k8n4-e NON deluxe kan idd wel tot 1.65 volt vcore maar t gaat hier over de deluxe die 8 chanal geluid heeft en 8 sata poorten ipv 4 ( ja die 4 poorten extra zijn handig als je 8x 250 gb hebt )

[ Voor 65% gewijzigd door LyP0 op 11-12-2005 02:12 ]

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
anyone ?

ik voel me lekkaah !!!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 21:45
Ik heb heb zelf ook een asus k8n4-e deluxe gekocht omdat ik dacht dat mijn Epox 8npaj kapot was maar dat bleek later niet het geval.

De Epox heeft veel meer instel mogelijkheden en klokt mijn sempron 64 2800+ veel hoger.

Dus de Epox is ook een mooi alternatief voor je.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
daarom zoek ik ook juist een infinity, dat bord heeft namelijk een gigantisch arsenaal aan geheugen opties die nogal handig zijn voor me ( geil one S ) en beschikt ook over genoeg voltage voor de processor en memory + heeft een instelbaar voltage van northbridge enz. Ik ben met je eens de epox is beter dan mijn asus maar ik heb al 1x geld weg "gegooid " ik wil t dus nu ook meteen goed doen. Ook al moet ik het importeren vanuit amerika.
weet btw iemand een shop die levert naar nederland ? Ik heb al gekenken op newegg maar daar gaat dat ook niet.

ik voel me lekkaah !!!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
weet je niet zeker dat een bios update zou kunnen helpen met je voltage problemen?
en kun je de vcore niet verhogen mbv clockgen?

• robbynaish
Bij de epox kan je ook alles instellen kwa voltages en kwa geheugen timings.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ff een vraagje, het enige verschil wat ik kan vinden tussen de epox 8npa7i en de epox 8npaj is dat je een instelbare cpu ratio control en de cpu clock ratio. Dit zou dus betekenen dan je met dit epox bord een vrije multiplier zou hebben want ze zeggen cpu speed = cpu clockgenerator X cpu clock ratio.
Dus vrij vertaald staat er cpu snelheid = fsb X multiplier
toch ??
als dit zo is koop ik zeker de epox, zo niet jmmr want de epox heeft maar een htt van 400 mhz max.
t liefste had ik daar 425->
Ik zit namelijk nu al zonder een enkel probleem op 350 mhz htt met ALLES stock, dus als ik t voltage kan regelen van cpu en northbridge moet ik toch zeker wel over de 400 heen.
Weet nog niemand iets van de dfi ?
alvast bedankt

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ik heb dus nu de epox ep np8aj besteld bij komplett.nl. Helaas kan ik alleen onder rembours bestellen dus kost het me nu 79,50. Maar ik heb wel nog een vraag, zie de post hierboven hoe zit het daar mee ? en het voltage van de pci en pic-e bussen zijn die ook te veranderen ? ik weet wel dat je t voltage van de northbridge kan veranderen maar voor de rest.
en wat is het max voltage dat dit bord aan kan op de core, 1,75 of 1,85 volt ? want er staat stock voltage + 0,35 dus bij sempron zou het zijn 1,75 en bij de athlon's zou het 1,85 zijn of kan het bij de sempron's ook gewoon op 1,85 ?

Er is namelijk niet veel te vinden over dit bord want zo ver ik weet hebben maar 1 of 2 mensen van got dit bord en ik ken er maar 1 op xtreme systems die dit bord heeft. Er zijn ook geen fatsoendelijke reviews te vinden maar dit is ook het enige wat ik nog wilde weten.
bvd

LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb het bord niet en ik kan ook niets over de BIOS-instellingen vinden, maar als je het toch besteld hebt, zul je het snel te weten komen.

• robbynaish
Ik zal vanavond even voor je kijken.

Ik heb het board pas ingebouwd (dit weekend) in combinatie met een Sempron 64 2800+ maar heb er nog niet echt mee gespeeld.

Ik laat het je weten.

• robbynaish
cpu max +0.35
dimm max 3.2v
chipset max 1.8v

Ik ga nu eens kijken hoe hoog mijn Sempron 2800+ gaat

• LyP0

LyP0

Topicstarter
al uitslagen ? wat doet ie ? welke vcore,hht,ht,vdimm,nb voltage ?
ik krijg mijn bordje morgen of zaterdag :)
then the overclocking can begin >:)

ik voel me lekkaah !!!

• robbynaish
Ik heb het niet meer geprobeerd want ik heb nog een nieuw DFi mobo gekocht voor een opteron.

Maar op standaard voltage had ik hem met gemak op 2480mhz.

Dus als je nog een Epox np8aj nodig hebt dan moet je in vraag en aanbod kijken want daar zal ik hem vandaag of morgen plaatsen.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
heb hem ook 2 uurtjes gehad en meteen weer verkocht, vond het echt een enorm brak bord. zelfs met 1.85 volt zou mn proc niet stabiel zijn op meer dan 1600 mhz. ht omlaag naar 3-2-1 maakt nix uit, geheugen omlaag naar 100 mhz timings op 3-4-4-8. ddr voltage op 2.9 ( het is tccd ) voltage van northbridge naar 1.5-1.8 maakt ook niets uit. helaal nix werkt.

ik voel me lekkaah !!!

• robbynaish
Ik vond het zeker geen brak board.
Misschien dat je geheugen niet echt lekker samengaat met het moederboard maar
ik vond dit het fijnste socket 754 boardje met pci-e. (ik heb hem niet lang gebruikt maar het boardje werkte prima in combinatie met G-Skil f1 geheugen)
De asus k8n4e deluxe vond ik persoonlijk veel minder.
Pagina: 1