Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb sinds een tweetal jaar een eigen zaak in het aanleggen van netwerk en zaken als systeembeheer.

Nou heb ik tijdens mijn werkuren mijn dagelijkse kleding aan ... is het nou 'legaal' om op de zaak dingen als schoenen, truien enz. te kopen? En zo ja, zitten hier nog regels aan vast? Ik heb tijdens het werken gewoon (nette) sportschoenen aan maar deze draag ik uiteraard ook na kantooruren ;)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Lastige vraag omdat het niet over specifieke werkkleding gaat natuurlijk. Als het nou speciale kleding was die noodzakelijk is voor het uitvoeren van je werk is het makkelijk natuurlijk. Ik weet eigelijk niet of de belastingdienst daar een duidelijke regelgeving voor heeft.

Persoonlijk zeg ik van nee, aangezien je deze kleding ook gewoon in je vrije tijd draagt en het dus geen speciale werkkleding is.

Yamaha MT-09

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google rulez B)
Zonder belastingheffing kleding van je werkgever krijgen ? Dat kan. Wanneer mag kleding onbelast worden gegeven door de werkgever

1. Er staat (duidelijk zichtbaar) een logo op van 10 * 7 centimeter (of minimaal 70 cm2).
2. De kleding is uitsluitend geschikt als werkkleding (voorbeeld uniform of overall)
3. De kleding aantoonbaar op de werkplek blijft (1) (pak voor vertegenwoordiger die hij 's avonds op de zaak achterlaat)
(etc, zie link).
Werkkleding is kleding die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend geschikt is om tijdens het werk te worden gedragen. Is dit niet het geval, dan is het normale kleding. Deze kan dan toch nog als werkkleding worden beschouwd als zij is voorzien van uw duidelijk zichtbare logo⁄beeldmerk van ten minste 70 cm� groot.
Dus gewone kleren zonder logo die ook buiten werktijd wordt gedragen: prive.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Bergie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:20:
Lastige vraag omdat het niet over specifieke werkkleding gaat natuurlijk. Als het nou speciale kleding was die noodzakelijk is voor het uitvoeren van je werk is het makkelijk natuurlijk. Ik weet eigelijk niet of de belastingdienst daar een duidelijke regelgeving voor heeft.

Persoonlijk zeg ik van nee, aangezien je deze kleding ook gewoon in je vrije tijd draagt en het dus geen speciale werkkleding is.
Ik draag het idd ook tijdens mijn vrije tijd. Maar of dat ooit te bewijzen is .. sterker nog, wanneer werk ik wel en wanneer niet? Zelfs dat kan ik achteraf nog bepalen .. ik vind het lastig.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Werkkleding mag, mits er een logo van, jawe, 70cm2 zichtbaar is.
Zie ook http://www.belastingdiens...asting/lb22/lb22-296.html

beetje laat zie ik nu

[ Voor 11% gewijzigd door Boss op 10-12-2005 21:42 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Niet funtiuonele kleding moet voorzien zijn van bedrijfslogo of naam.

Werkschoenen kun je ook wel krijgen omdat je netwerken aanlegt.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> WI

Verwijderd

Wimo. schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:39:
[...]

Ik draag het idd ook tijdens mijn vrije tijd. Maar of dat ooit te bewijzen is .. sterker nog, wanneer werk ik wel en wanneer niet? Zelfs dat kan ik achteraf nog bepalen .. ik vind het lastig.
Je kunt makkelijk het schema op de site van de Belastingdienst volgen en zo kom je er al snel achter dat een schoenen en truien niet aan deze voorwaarden voldoen omdat je ze ook privé kunt dragen en er geen logo van een bepaald formaat opzit

En bedenk dat de Belastingdienst niets hoeft te bewijzen maar dat jij met bewijzen moet komen. Eventueel kun je het proberen om het via een creatieve boekhoudkundige weg op te lossen maar bij een belastingcontrole krijg je dan weer een naheffing en boete.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 23:21 ]

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 20:04
Wimo. schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:39:
[...]

Ik weet niet of je je kleren ook aantrek als je op visite gaat of als je gewoon thuis niks zit te doen. Maar als je gewoon je logootje op een trui/broek/iets laat zetten dan wordt het door de fiscus in principe als bedrijfskleding gezien. Als je 70cm2 te groot vind als logo kan je het ook opdelen, door bijvoorbeeld op de kraag wat tekst te zetten en dan kan je je logo alweer halveren. Mijn moeder loopt thuis ook gewoon in haar TPG vest rond omdat ie zo lekker warm is, maar het wordt nogsteeds wel als bedrijfskleding bestempeld.

Ik zou mijn collegeboeken erop na kunnen slaan, maar die 'logo-regel' is de enige die door de docenten als maatstaaf werd gezien bij enige twijfel.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Je kan iets van 35 EUR per maand netto onkostenvergoeding krijgen, die volgens mij ook voor kleding gegeven mag worden. Exacte voorwaarden daarvoor weet ik niet; dat weet de belastingdienst of de bedrijfsadministratie :).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Confusion schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:32:
Je kan iets van 35 EUR per maand netto onkostenvergoeding krijgen, die volgens mij ook voor kleding gegeven mag worden. Exacte voorwaarden daarvoor weet ik niet; dat weet de belastingdienst of de bedrijfsadministratie :).
Volgens mij €9,00 per gewerkte dag ofzo. Tenminste, dat is wat ik krijg :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:20:
[...]

Je kunt makkelijk het schema op de site van de Belastingdienst volgen en zo kom je er al snel achter dat een schoenen en truien niet aan deze voorwaarden voldoen omdat je ze ook privé kunt dragen en er geen logo van een bepaald formaat opzit
Schoenen kan je wel als werkkleding boeken. Als je netwerken aanlegt en je zorgt er voor dat de schoenen ESD veilig zijn en er veiligheidsneuzen in zitten kan je ze als werk/arbokleding boeken. :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:44:
[...]

Schoenen kan je wel als werkkleding boeken. Als je netwerken aanlegt en je zorgt er voor dat de schoenen ESD veilig zijn en er veiligheidsneuzen in zitten kan je ze als werk/arbokleding boeken. :)
Ja, alsof ik schoenen met veiligheidsneuzen op de zaak gebruik. Tijdens het werken gebruik ik schoenen die lekker zitten.. en nee, die zal ik niet zakelijk kunnen aanschaffen :'(

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49

Sabbi

je denkt aan mij.

Wimo. schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:56:
[...]

Ja, alsof ik schoenen met veiligheidsneuzen op de zaak gebruik. Tijdens het werken gebruik ik schoenen die lekker zitten.. en nee, die zal ik niet zakelijk kunnen aanschaffen :'(
Denk je dat veiligheidsschoenen met stalen neuzen niet lekker zitten? Werkschoenen moeten juist goed zitten, ze worden nl dagelijks intensief gebruikt, beetje raar als ze dan niet lekker zouden lopen.
* Sabbi moet maar weer eens even een nieuw setje halen bij de baas, huidige beginnen wat minder te worden.

Verwijderd

Ik loop bijna continue op me veiligheidsschoenen. Zelfs zo erg dat ik prive een paar heb gekocht omdat ik de schoenen van de baas niet goed vond zitten. Bijkomend voordeel is dat ik ongeveer 2 keer langer met me schoenen doe dan dat ik normale schoenen koop.

Het is gewoon een kwestie van goed passen bij een speciaalzaak voor arbokleding. Mijn schoentjes zijn ESD veilig, veiligheidsneus en zitten goed.

Er zijn ook leveranciers die veiligheidsschoenen leveren als sportschoen, kantoorschoen, Zelfs damesschoenen geloof ik.
Pagina: 1