Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 17% gewijzigd door koraks op 10-12-2005 21:07 ]
Van (grote) lenzen zullen ze geen probleem maken, tenzij je er een aanslag mee wilt gaan plegen ofzo
Zelfs analoge film is tegenwoordig geen probleem meer, al garanderen ze dat wel maar tot 400 ASA. Daarboven worden de ouderwetse loden zakken toch wel aangeraden.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 23:06 ]
Zorg echter niet dat je je cam/geheugenkaart mee neemt door de metaaldetectieportjes aangezien deze electromagnetische straling uitzenden welke je gegevens kan muteren.
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
^^ Inderdaad, zorg ervoor dat je alles netjes door de röntge laat gaan dat is geen enkel probleem.D4V3 schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:35:
Door de Röntgen apparatuur is geen probleem,
Zorg echter niet dat je je cam/geheugenkaart mee neemt door de metaaldetectieportjes aangezien deze electromagnetische straling uitzenden welke je gegevens kan muteren.
Echter de poortjes waar je zelf doorheen moet is minder goed
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Heb alles, incl. mijn 70-210 en 100-400 lens gewoon als handbagage meegenomen.
Verwijderd
Kan je me deze eens uitleggen, het is toch geen harde schijf waar dingen d.m.v. magnetisme op worden geslagen?D4V3 schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:35:
Door de Röntgen apparatuur is geen probleem,
En nee het kan verder geen kwaad, het staat tegenwoordig zelfs op de poortjes gedrukt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 15:39 ]
Verwijderd
Een hardeschijf mag ook geen probleem zijn hoor.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:35:
Ik heb in Kenia mijn tapes en imagetank dus niet door de controle laten gaan. waren ze niet blij mee en ik moest m.b.t. de imagetank dus dat hele ding gaan uitleggen dat er een harddisk inzat. Die apparaten daar zagen er nogal bejaard uit en die vertrouwde ik dus voor geen cent.
Ik kan me wel voorstellen dat je die oude apparaten niet vertrouwt.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Wat ik begrepen heb is dat je idd écht het spul als handbagage moet meenemen. Want koffers kunnen ook zoek raken, dan kun je wel bij de vliegtuigmaatschappij aankloppen maar krijg je toch nul op rekest: weg is wegVerwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:31:
Ik zou altijd je foto spul als handbagage meenemen, of je moet echt heel goede koffers hebben. Ik krijg echt de kriebels als ik zie hoe er met koffers word omgegaan.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Inderdaad een beetje waardevol spul neem ik mee als handbagage, net zoals medicijnen en ander spul wat je meteen nodig kunt hebben. Als je koffers kwijt raken heb je in ieder geval de belangrijkste dingen nog.Abbadon schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:34:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat je idd écht het spul als handbagage moet meenemen. Want koffers kunnen ook zoek raken, dan kun je wel bij de vliegtuigmaatschappij aankloppen maar krijg je toch nul op rekest: weg is weg
Ik neem mijn PhotoTrekker Classic rugzak met camera en lenzen altijd mee als handbaggage. Nog nooit problemen mee gehad (past prima in de overhead bins en onder de stoelen).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Analoge filmpjes, mocht je deze nog gebruiken altijd als handbagage meenemen, de temperatuurwisselingen die een koffer ondergaat, zijn namelijk ook niet goed voor analoge filmpjes. Uiteraard is de rontgenstraling waarmee koffers doorgemeten worden (deze is nl HOGER dan bij handbagage) ook niet bevordelijk voor de gezondheid van je fimpjes
René
Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a
Bij alle airlines mag je los (om je nek) een camera meenemen. Dus pak je body, zwaarste lens, ram je flitser er op en voila! Nog steeds teveel gewicht: dan gewoon even nog eens een of twee lenzen in je broekzak stoppen. Nooit meer geouwehoer. Afgelopen jaar zeker vier keer moeten doen maar bij de incheckbalie boeit het ze geen flikker. Zo lang alles maar via de regeltjes gaat zijn ze al lang tevreden!
Oh ja, blijf altijd vriendelijk. De mensen bij de incheck doen ook maar hun werk en krijgen dit moeilijk doen van boven opgelegd.
Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Yup, heb toen de body enzo ook gezien, erg vet om te zienYellowCube schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:57:
en als je even de kans hebt, kijk dan eens op het scherm van zo'n rontgenapparaat. Zie je gelijk hoe je lens opgebouwd is.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
In Rome zag ik een bordje dat je waarschuwde je film niet in je incheck baggage te doen maar in je hand bagage..Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:05:
Op Heathrow zag ik vorige week een bordje staan dat de scanners geschikt zijn voor alle fototoestellen en analoge films. Ik heb mijn digitale camera zowel op Schiphol als op Heathrow door de scanner gehad en hij doet het nog steeds en alle foto's staan er nog gewoon op.
De scanners voor koffers zullen waarschijnlijk wat krachtiger zijn dan die voor handbagage..
Maar zoals al gezegd, in handbagage heb je zelf invloed wat er mee gebeurt, in je koffer niet en de mensen die die dingen op de lopende band zetten zijn waarschijnlijk er iets ruwer mee dan jij
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gewoon alles op die band dumpen en 'kaal' door het poortje lopen, gruwelijk irritant als de hele rij moet wachten omdat iemand weer eens wat kleingeld in zijn broekzak heeft laten zitten. Ook flashkaartjes kunnen al genoeg metaal bevatten om dat ding op hol te laten slaan.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb in kenia de hele zooi (tas vol camera's en CFjesVerwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:35:
Ik heb in Kenia mijn tapes en imagetank dus niet door de controle laten gaan. waren ze niet blij mee en ik moest m.b.t. de imagetank dus dat hele ding gaan uitleggen dat er een harddisk inzat. Die apparaten daar zagen er nogal bejaard uit en die vertrouwde ik dus voor geen cent.
Ik vlieg trouwens met Iberia.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Edward op 21-12-2005 21:17 . Reden: typo ]
No worries m8
Inderdaad. Tijdens opstijgen en landen gordels om en apparatuur uit.DeoDupke schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:30:
Toen ik 2 jaar geleden met united vloog mocht je helemaal geen fotos maken tijdens de vlucht, afgelopen jaar met thai en austrian + binnenlandse vluchten in oz geen probeem om tijdens de vlucht fotos te maken. Alleen bij het opstijgen en landen moest alles uitstaan.
Verders afgelopen zomer retour Turkije continu foto's zitten maken, geen problemen!
Vloog met Transavia!
Heb altijd een photograven tas bij me, zit al me video and photo apparatuur in. Weegt 10 kilo dacht ik zo.
Je hebt vaak op vliegvelden een maandje staan, waar je kan kijken of je bagage de juiste formaat heeft om in het vliegtuig als handbagage te passen. Daarbij mag je eigenlijk geen 10 kilo mee als handbagage, maar niemand die het checkt (althans heb ik nooit last van gehad, als je tas er niet groot uit ziet!)
India
Vanuit Nederland geen problemen gehad, als je een reis maakt voor meer dan een half jaar mag je meer bagage meenemen! Remember! (niet altijd maar vaak wel)
In India, och nie veel problemen gehad met me apparatuur, ze checken alles wel redelijk. Bijna altijd moet ik me Laptop er wel uithalen. Af en toe checken ze echt alles, in me hardeschijf cases etc... niet normaal...
Thailand, zelfde verhaal soms soepel soms nie.
Burma... vreselijk alles gechecked.... stelletje dictators!
Maar uh.... nooit heeft het mijn apparatuur beinvloed hehe
cya
Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig
haha, toen ik in sydney zat te wachten op mijn vlucht naar huis riepen ze nog eens om dat je maar 5kg ( of 7 weet ff niet meer ) in je handbagage mocht.Maar ze zeiden dus dat ze het gingen controleren voordat iedereen het vliegtuig instapte. En dat als je dacht dat je dacht dat je erover heen ging je al vast naar voren kon komen. Paar van die vrouwkes werden gecheckt en moesten extra betalen en hun bagage werd in het ruim geplaatst.Freezo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:51:
Ok mijn ervaringen:
Heb altijd een photograven tas bij me, zit al me video and photo apparatuur in. Weegt 10 kilo dacht ik zo.
Je hebt vaak op vliegvelden een maandje staan, waar je kan kijken of je bagage de juiste formaat heeft om in het vliegtuig als handbagage te passen. Daarbij mag je eigenlijk geen 10 kilo mee als handbagage, maar niemand die het checkt (althans heb ik nooit last van gehad, als je tas er niet groot uit ziet!)
cya
Ik zat er ook ver overheen met mijn al 5 kg wegende aldi laptop en 2L wisky die ik had gekocht. Maarjah.. gewoon blijven zitten achteraf bleek, vliegtuig was zo goed als leeg, iedereen had 3 stoelen tot hun beschikking en helemaal geen controle gehad... lekker genaaid dus.
overigens mocht ik echt maar 20kg in mijn koffer stoppen...
No worries m8