downloaden gaat niet goed, CRC error bij .zip

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 10:46
Hallo,

Ik heb sinds een week adsl van xs4all. Maar als ik bestanden download via firefox dan zijn ze niet goed. Bf2 update werkte steeds niet en als ik bestanden in zip download en deze open met winrar, dan krijg ik de melding dat de crc file mist en dat de file corrupt is. Dit heb ik ook al bij een ander rar bestandje gehad.

Wat zou dit kunnen zijn?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

download het wel goed bij IE?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
firewall?
antivirus?
Heb je het probleem met al je downloads?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

peppie71 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:06:
Hallo,

Ik heb sinds een week adsl van xs4all. Maar als ik bestanden download via firefox dan zijn ze niet goed. Bf2 update werkte steeds niet en als ik bestanden in zip download en deze open met winrar, dan krijg ik de melding dat de crc file mist en dat de file corrupt is. Dit heb ik ook al bij een ander rar bestandje gehad.

Wat zou dit kunnen zijn?
En als je diezelfde bestanden nou eens download via Internet Explorer? Of andere typen bestanden download (pdf, doc, mp3, etc etc). Heb je er dan ook last van?
If so, check eens op spyware en dat soort troep.
edit:
spuit 111

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k Heb dit wel een keer gezien dat het veroorzaakt werd door een router. Was in die situatie een Draytek Vigor 2200E.

Maar als jij gewoon je modem van XS4all/KPN gebruikt heb ik het nog nooit met gezien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
google:
Bij crc-errors kan het bestand inderdaad corrupt zijn of gecorrupteerd worden door ultimate zip (bij cd's of dvd's kan dit ook voorkomen bij vlekken of krassen). Om te unzippen heb je in winxp geen speciale tool meer nodig, wat dit wordt native ondersteund (gewoon zip-map openen en file/extract all). Voor andere formaten is izarc (freeware) van http://izarc.sanesecurity.com wel geschikt.

Wanneer het medium waarop de bestanden met crc-errors staan herschrijfbaar is, kan je een tool gebruiken om de errors te corrigeren: cdcheck (freeware) van http://www.elpros.si/CDCheck .

soms wil een ander archive programma het wel uitpakken.
Ik gebruik soms powerarchiver die in mijn ervaring beter unzipt als winzip zelf.
www.powerarchiver.com

[ Voor 14% gewijzigd door MillZ op 10-12-2005 20:18 ]

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gebeurt dit ook bij FTP filetransfers ?
Idem onder Linux (Knoppix live CD)?
Kijk eens in de statistics van je adsl modem, staat daar iets over lost packets ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk eens in de log files van windows, hier laat hij fouten zien.

• peppie71
ik heb kaspersky antivirus en een nforce 4 firewall. Ik heb dus net powerarchiver gedownload, maar die liep dus ook vast bij de setup. Ik heb mijn instellingen bekeken en heb de nforce 4 firewall uitgezet, kwam er ook achter dat de windows firewall ook aanstaat (probleem deze 2 samen?) Daarna opnieuw powerarchiver gedownload en die deed het toen wel.
Heb ook veel problemen met bittorrent programma`s. Azureus laat geen top snelheden zien, terwijl ik de poorten open heb gezet in de modem en in de firewall en utorrent begint met goede snelheden om vervolgens weer weg te zakken richting de 0 kb.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

• peppie71
en hierna krijg ik via kaspersky steeds een land network attack met daarna het ip nummer van mijn eigen pc. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderd

peppie71 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:46:
ik heb kaspersky antivirus en een nforce 4 firewall. Ik heb dus net powerarchiver gedownload, maar die liep dus ook vast bij de setup. Ik heb mijn instellingen bekeken en heb de nforce 4 firewall uitgezet, kwam er ook achter dat de windows firewall ook aanstaat (probleem deze 2 samen?) Daarna opnieuw powerarchiver gedownload en die deed het toen wel.
Heb ook veel problemen met bittorrent programma`s. Azureus laat geen top snelheden zien, terwijl ik de poorten open heb gezet in de modem en in de firewall en utorrent begint met goede snelheden om vervolgens weer weg te zakken richting de 0 kb.

ik heb dit ook wel eens gehad. Het geheugen van pc was toen niet goed. check dus even je geheugen met memtest86

Verwijderd

peppie71 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:46:

Als ik dit zo hoor gaan dr weer belletjes rinkelen bij mij... Wat voor mobo heb je?
asus? a8 'something'?
Geen spyware oid? Schone pc?

Dr zijn diverse problemen met nforce4... ook connectie problemen? Kun je Uberhaupt een bruikbare file downloaden? via browser?
Combinaties van verkeerd installen, diverse driver combinaties zijn vaak oorzaken.
Try....
Gebruik de laatste bios!
Uninstall nvidia brut via Add/Remove Programs ... behalve eventuele vga drivers
Run Msconfig - kies Selective start up
schoon starten, zonder wat dan ook.... en nieuwste drivers van nvidia installen zonder ide drivers...
Geen dubbele firewall gebruiken... -> erg belangrijk!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Brak/defect geheugen kan hier ook de oorzaak zijn bedenk ik mij nu. Of bij overclocken als het geheugen een tandje te snel staat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1