Zelf gemaakte computer gaat niet aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 22:21
Hallo allemaal, ik wist niet in welk hok ik het moest plaatsen dus nu deze maar.
Heb met een vriend (die al wat computers in elkaar zet/uit elkaar heeft gehaald) een computer in elkaar gezet uit losse onderdelen. Specs zijn als volgt:
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, Boxed
Asrock 939Dual-SATA2
Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart
NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart
MDT - DIMM 1 GB (2x 512 MB) (DDR400)
Sapphire X800GTO² (LE)

De koelers draaien allemaal. Maar het probleem is dat er geen beeld te zien is op mijn beeldscherm. (ja die is goed aangesloten). Brandt de LED van de brander brandt niet en brandt het LEDje van het diskettestation constant. Het zijn dus eigenlijk drie problemen. Weten jullie waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.

vogelaarke135

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door. Mocht je er dan zelf niet uitkomen, post dan hier precies waar het fout gaat. Op die manier kun je het probleem makkelijk achterhalen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen begin eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En laat vervolgens weten wat je wel/niet geprobeerd hebt, waarom, wat er fout gaat etc.

offtopic:
Dammit too late :P

[ Voor 44% gewijzigd door Kawaii op 10-12-2005 20:01 ]

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dat de led van de floppydrive blijft branden kan een teken zijn dat de floppy kabel verkeerd om op je moederbord of floppydrive is aangesloten.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:32
Wat voor piepjes hoor je? Als je geen piepjes hoort is óf de CPU niet goed gemonteerd, of je bent de 4-pin powerstekker (in de buurt van de processor) vergeten (dat gebeurt nogal eens).

^ Wat hij zegt.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Z-Dragon schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:04:
of je bent de 4-pin powerstekker (in de buurt van de processor) vergeten (dat gebeurt nogal eens).
Das presies wat ik ook dacht toen ik topicstart las. (zelf ook meegemaakt 8)7 )

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38

ChangeLife4Ever

owned by above

ThatsHollywood schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:06:
[...]

Ben zelf ook eens de wanhoop nabij geweest, totdat ik merkte dat ik de ATX connector niet aangesloten had... 8)7

EDIT:

Echt heel erg opvallen doet het niet, als de connector wel wegepropt is onder de voeding zodat je hem niet meer kunt zien....

[ Voor 18% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 10-12-2005 20:33 ]

remember your end, someone owns us

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
e.vanbeijnum schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:28:
[...]

Ben zelf ook eens de wanhoop nabij geweest, totdat ik merkte dat ik de ATX connector niet aangesloten had... 8)7
Hmm.. je zou denken dat die toch wel enigszins opvalt :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou zeggen: de floppy, zoals hierboven vermeld. Die kabel steek je vlug verkeerd :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
e.vanbeijnum schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:28:
[...]

x 3, had dat hier ook. Van een socket A naar 939 -> nog nooit een ATX stekker gezien en die slimme tagan mensen hadden de 2 atx stekkers nog in elkaar geschoven ook voor hij de doos in ging, leek net een 8 punts-stekker :P

Precies zelfde verhaal als TS, alles aan, geen beeld, dus heb je die er wel ingeprikt, ts?

Erm, niet echt nagedacht bij deze post, zie net dat ik de ATX stekker en die 4-pins door elkaar heb gehaald. Of word die 4-pins ook wel ATX stekker genoemt? :?

[ Voor 24% gewijzigd door WingsOfFury op 11-12-2005 04:35 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
12V connector niet aangesloten misschien ?

Verwijderd

doe 1 ddrgeheugenkaart in de 1e ddrgeheugenslot en probeer opnieuw.

Verwijderd

ThatsHollywood schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:06:
[...]

ken je gevoel , duurd even maar dan zie je em _/-\o_

• vogelaarke135
WingsOfFury schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:13:
[...]

x 3, had dat hier ook. Van een socket A naar 939 -> nog nooit een ATX stekker gezien en die slimme tagan mensen hadden de 2 atx stekkers nog in elkaar geschoven ook voor hij de doos in ging, leek net een 8 punts-stekker :P

Precies zelfde verhaal als TS, alles aan, geen beeld, dus heb je die er wel ingeprikt, ts?
Euhm mag ik even vragen: wat bedoel je met TS?
Diskette connector zat iig verkeerd om ja. Nu de rest nog...

vogelaarke135

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Topicstart(er)

"Stilte, een gat in het geluid...."

• vogelaarke135
Tussenstand:
diskette: led brandt nu niet meer (helemaal niet), brander doet niks (is master), geen gepiep moederbord, met powerknop wel computer aan te krijgen maar niet uit, fans (allemaal ook die van de videokaart) draaien wel, geen beeld en bovendien: de muis gaat wel aan als de voeding aan is.
Weet iemand wat er aan de hand is?

[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 10-12-2005 23:07 ]

vogelaarke135

• Snowger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik herken het probleem, je hebt twee voedingsstekkers op je MOBO, de standaard en dan die vierkante .
Je moet beide aansluiten, anders werkt het niet.
Een ervarings desk. gelijke MOBO vandaar.

Snow

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
vogelaarke schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:54:
Tussenstand:
diskette: led brandt nu niet meer (helemaal niet), brander doet niks (is master), geen gepiep moederbord, met powerknop wel computer aan te krijgen maar niet uit, fans (allemaal ook die van de videokaart) draaien wel, geen beeld en bovendien: de muis gaat wel aan als de voeding aan is.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Zoals al eerder gevraagd, 12V connector aangesloten ?

• vogelaarke135
Snowger schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:15:
Ik herken het probleem, je hebt twee voedingsstekkers op je MOBO, de standaard en dan die vierkante .
Je moet beide aansluiten, anders werkt het niet.
Een ervarings desk. gelijke MOBO vandaar.
Dat is gedaan en zit goed: nog steeds hetzelfde probleem. 12V = ATX connector = aangesloten dus.

[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 10-12-2005 23:26 ]

vogelaarke135

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44
Naast die die ATX connector heb je ook 4pins stekker die ergens vlak rond je socket erin moet..... ;) Dus er moeten 2 stekker op je mobo.... de langwerpige ATX stekker en de ''kleine'' 4pins stekker :9

hebbie die er in gestoken ?

[ Voor 33% gewijzigd door Dubbel Fristie op 10-12-2005 23:33 ]

Verwijderd

vogelaarke schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:24:
[...]

Dat is gedaan en zit goed: nog steeds hetzelfde probleem. 12V = ATX connector = aangesloten dus.
nu begrijp ik van je dat je er van uit gaat dat je 1 powerconnector op je moederbord moet steken...
de reacties hierboven mbt 12v gaan niet over je 20 of 24 pins atx connector. maar over de 4 pins 12volts connector die je ook nog moet aansluiten op je moederbord omdat anders de boel symptomen gaat geven waar jij nu last van hebt.
naast je standaard ATX, ook nog een 4 pins 12v stekker dus..
succes.

Verwijderd

Kijk eens of de IDE Kabel goed is aangesloten... deze kan de problemen ook veroorzaken.

• vogelaarke135
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:30:
[...]

nu begrijp ik van je dat je er van uit gaat dat je 1 powerconnector op je moederbord moet steken...
de reacties hierboven mbt 12v gaan niet over je 20 of 24 pins atx connector. maar over de 4 pins 12volts connector die je ook nog moet aansluiten op je moederbord omdat anders de boel symptomen gaat geven waar jij nu last van hebt.
naast je standaard ATX, ook nog een 4 pins 12v stekker dus..
succes.
Ja dat is dus gedaan: de 20 pins zit vast en de 4 pins 12V ook. En nog deze symptomen. Weet echt niemand iets?

vogelaarke135

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 14:40

Flappiewappie

Hier nog meer

ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express

oftwel, moedbord/voeding combo werkt niet, komt omdat het moederbord iets te gevoelig is qua timings (poweron signaal oid) nieuw voeding en hij doet het.

meegeleverde voeding van antec is toch crap ;)

Hier staat wat

Verwijderd

Probeer de computer eens te starten met alleen de belangrijke onderdelen (Mobo, CPU, Geheugen en Videokaart). De rest allemaal loshalen. Start hij nu wel op?

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Flappiewappie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:32:
ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express

oftwel, moedbord/voeding combo werkt niet, komt omdat het moederbord iets te gevoelig is qua timings (poweron signaal oid) nieuw voeding en hij doet het.

meegeleverde voeding van antec is toch crap ;)
Mag ik vragen waar jij dat laatste op baseert? :?

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:37:
Probeer de computer eens te starten met alleen de belangrijke onderdelen (Mobo, CPU, Geheugen en Videokaart). De rest allemaal loshalen. Start hij nu wel op?
Wou net hetzelfde voorstellen. Maar als het echt die floppy drive is dan zou hij wel beeld moeten krijgen. Mss is je videokaart stuk, alleen ik weet niet of je pc dan wel aangaat (fans)?

Misschien maakt dit iets uit:
Mobo = 2.03
PSU = 2.01
Maar dat weet ik niet zeker...

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:32
Ik zal nogmaals iets aankaarten wat velen al hebben geprobeerd, terwijl het lastig te omschrijven is. Is de powerconnector die er zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolputer.fi/tuotekuvat/1136.jpg
uitziet aangesloten? (Links = voeding, rechts = moeberbord)

^ Wat hij zegt.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:37:
Mocht dit ook niet werken bios hardware matig resetten(staat in het boekje van je MOBO vaak hoe). Zal niet uit moeten maken denk ik maar valt te proberen. Deze symptomen heb ik ook (zo ongeveer) gehad toen ik mijn bios verkeerd had ingesteld.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat je een hd of power led op de reset connector van je moederbord heb aangesloten
waardoor hij continue in reset modus blijft...

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
trek die kabels los en start met een schroevendraaier

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

AES schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:49:
[...]

Mag ik vragen waar jij dat laatste op baseert? :?
schijnt nogal lawaai te maken vergeleken met de rest van de kast.

in 1 van de faqs hier op tweakers staat dat het gewoon soms voorkomt dat ze niet met elkaar werken, heb toen dertijd een email gestuurd en nooit antwoord gekregen (naar antec en asrock)

Hier staat wat

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:13
Probeer eens een simpel PCI videokaartje of zelfs een AGP dat kan ook op dit mobo.

Die GTO2(LE) was die nieuw ?

Verwijderd

verhaal klinkt me bekent in de oren, bij mij was mn mobo dood.. misschien heb jij t ook..

• Oboemel
  • Laatst online: 18-05 21:32
Wat al eerder gezegd is:

Proberen met het minimale, cpu, mem en videokaart.
als het dan nog niet werkt, proberen dingen te vervangen met onderdelen uit een andere pc? lastigste is het mobo.
welke piepjes krijg je te horen als je probeert te booten?

• vogelaarke135
Ok het is opgelost: het is geen fout van onze kant: combinatie voeding en moederbord werkt niet. Andere voeding werkt namelijk wel, zie dit draadje: Link .
Iig bedankt voor de reacties!

vogelaarke135

• vogelaarke135
Ik moet nu dus een andere voeding hebben. Ik heb azerty.n een mail gestuurd en dit kreeg ik terug:

Goedemorgen heer,

Ik heb dit probleem aan Antec voorgelegd, hopelijk bieden ze voor ons beiden een oplossing, als u
een snellere oplossing wilt kan ik u aanraden rma aan te vragen voor het gehele product, ik kan u dan het aankoopbedrag ( mits het product volledig is en netjes verpakt ) terugstorten. Ook kan ik het aankoopbedrag in mindering brengen op een andere behuizing.

Hierbij hoop ik u spoedig te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Azerty Hardware

Wachten op Antec of zelf mijn gehele behuizing (want was inclusief voeding) en voeding opsturen?

[ Voor 4% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-12-2005 16:17 ]

vogelaarke135

• vogelaarke135
vogelaarke schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
Ik moet nu dus een andere voeding hebben. Ik heb azerty.n een mail gestuurd en dit kreeg ik terug:

Goedemorgen heer,

Ik heb dit probleem aan Antec voorgelegd, hopelijk bieden ze voor ons beiden een oplossing, als u
een snellere oplossing wilt kan ik u aanraden rma aan te vragen voor het gehele product, ik kan u dan het aankoopbedrag ( mits het product volledig is en netjes verpakt ) terugstorten. Ook kan ik het aankoopbedrag in mindering brengen op een andere behuizing.

Hierbij hoop ik u spoedig te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Azerty Hardware

Wachten op Antec of zelf mijn gehele behuizing (want was inclusief voeding) en voeding opsturen?
Nu tweede email gekregen:

Goedemorgen heer Sliepen,

Contact met de TD van Antec Amerika heeft inmiddels plaatsgevonden, de -5V ontbreekt bij ATX 2.x voedingen wat de reden is dat dit type voeding niet samenwerkt met verschillende "oudere types" moederborden. De enige mogelijkheid is om via de rma van Antec een voeding te verkrijgen met een -5V . Het email adres is : europe.rma@antec.com (engelstalige medewerkers)

Mocht u hier niet uit kunnen komen kunt u contact zoeken met mij, zodat ik kan bemiddelen.

Graag uw reactie of dit gelukt is.

Met vriendelijke groet en alvast fijne feestdagen gewenst,

Azerty Hardware

Wachten op RMA, of terugbrengen naar Azerty in Raalte? Wil liefst zo snel mogelijk afgehandeld hebben. Heb Antec al een email gestuurd maar nog geen bericht terug.

[ Voor 4% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-12-2005 16:17 ]

vogelaarke135

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik zou hem terugbrengen en een nieuwe behuizing/voeding aanschaffen. Eventueel je moederbord + proc + videokaart + geheugen meenemen, en in de winkel testen. Als je beeld hebt dan kun je thuis lekker aan de slag. Zo niet, weer een nieuwe kiezen, en scheelt het je weer een trip.

Hier kon uw advertentie staan

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

vogelaarke schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:06:
[...]

Nu tweede email gekregen:

Goedemorgen heer Sliepen,

Contact met de TD van Antec Amerika heeft inmiddels plaatsgevonden, de -5V ontbreekt bij ATX 2.x voedingen wat de reden is dat dit type voeding niet samenwerkt met verschillende "oudere types" moederborden. De enige mogelijkheid is om via de rma van Antec een voeding te verkrijgen met een -5V . Het email adres is : europe.rma@antec.com (engelstalige medewerkers)

Mocht u hier niet uit kunnen komen kunt u contact zoeken met mij, zodat ik kan bemiddelen.

Graag uw reactie of dit gelukt is.

Azerty Hardware
Tel: 0572-328120
Fax: 0572-328129

Wachten op RMA, of terugbrengen naar Azerty in Raalte? Wil liefst zo snel mogelijk afgehandeld hebben. Heb Antec al een email gestuurd maar nog geen bericht terug.
dan waren ze al een stap verder dan mij, ik heb 90 euro neer gelegend voor een Coolermaster 550 watt, naja kan ik iig weer paar jaartjes verder B)

Hier staat wat

• KappeNou
  • Laatst online: 22-03 07:09
Ik had een soort gelijk probleem met mijn Asrock dual.. Ik moest ook die 12 volt connector aansluiten..
Maar ik heb weer een probleem :? Hij reboot elke keer.. Ik kom niet verder dan dat hij vraagt of ik windows in veilige modus wil opstarten of normaal. Als ik een keuze maak reboot die gewoon weer en krijg ik vervolgens het zelfde probleem keer op keer :(

Specs:
AMD 64 3700+ san
Asrock dual Sata
Asus v9999 GE
1x 512MB twinmos cl2.5 400Mhz
Tagan 2force u22 480watt

OS: normale windows XP proffesional (je hebt toch niet perse de 64bit versie nodig voor een amd 64?)

>PC specs<

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
OS: normale windows XP proffesional (je hebt toch niet perse de 64bit versie nodig voor een amd 64?)
offtopic:
Nee, die kan prima overweg met de normale Windows XP Professional.

• KappeNou
Da Devil schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 02:08:
[...]

offtopic:
Nee, die kan prima overweg met de normale Windows XP Professional.
wat denk jij dan dat het probleem is :?

[edit] o ja nog 1 ding. Ik heb me brander en dvd speler niet aangesloten. De connector zit te ver weg :? Ik moet hem nog iets dichterbij plaatsen.
Is het een prbleem als ik geen cd-rom heb aangesloten??

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2005 02:21 ]

>PC specs<

Verwijderd

Als je hem perse nu wilt gebruiken kun je ook de groene kabel van de ATX connector verbinden met een zwarte van de ATX connector, dan gaat hij sowieso aan. Kun je alvast testen :Y) .

Verwijderd

Beste kappenou het is niet de bedoeling dat je in een topic van iemand anders zellf vragen gaat stellen over je eigen problemen.

En wat denk je nou zelf?????.
Kan een computer het doen zonder DVD of CD.
Ik dacht het wel. Zal alleen lastig worden als je windows wilt installeren.

• KappeNou
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 02:28:
Als je hem perse nu wilt gebruiken kun je ook de groene kabel van de ATX connector verbinden met een zwarte van de ATX connector, dan gaat hij sowieso aan. Kun je alvast testen :Y) .
ehrm ik snap je niet :?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 02:49:
Beste kappenou het is niet de bedoeling dat je in een topic van iemand anders zellf vragen gaat stellen over je eigen problemen.

En wat denk je nou zelf?????.
Kan een computer het doen zonder DVD of CD.
Ik dacht het wel. Zal alleen lastig worden als je windows wilt installeren.
lol waarom zou ik dat niet kunnen? De gene die dit topic heeft aangemaakt is al van ze probleem verholpen. En aangezien ik met de zelfde specs zit zie ik jou probleem niet echt. Het heeft geen nut om een eige topic aan te maken als er al over gediscuseerd wordt.

[ Voor 51% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2005 02:51 ]

>PC specs<

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 14:26
vogelaarke schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:58:
Hallo allemaal, ik wist niet in welk hok ik het moest plaatsen dus nu deze maar.
Heb met een vriend (die al wat computers in elkaar zet/uit elkaar heeft gehaald) een computer in elkaar gezet uit losse onderdelen. Specs zijn als volgt:
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, Boxed
Asrock 939Dual-SATA2
Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart
NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart
MDT - DIMM 1 GB (2x 512 MB) (DDR400)
Sapphire X800GTO² (LE)

De koelers draaien allemaal. Maar het probleem is dat er geen beeld te zien is op mijn beeldscherm. (ja die is goed aangesloten). Brandt de LED van de brander brandt niet en brandt het LEDje van het diskettestation constant. Het zijn dus eigenlijk drie problemen. Weten jullie waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.
Allereerst het floppy probleem.. De kant waar de floppykabel is ingesneden en dan getwist moet aan de kant van de drie.. punt 2 let op de pin 1.. daar zit een markering op de kabel en die moet op de pin 1 van het moederbord en op de pin 1 van de drive..

Ten tweede de ATX vierkante vierpoige stekker aansluiten net naast de cpu..

Bovenstaande heb je gedaan..

Ten derde en daar kun jij niets aan doen.. Heb je een voeding zonder -5V lijn.. ATX 2 standaard.. Die voeding is niet brak of slecht gewoon niet compatible met het door jou gebruikte moederbord..
Mail met deze klacht naar RMA@antec.com (engelstalig..) en vraag of ze een oplossing hebben.. Waarschijnlijk sturen ze je wel een andere voeding..

Veel succes

Btw ik denk niet dat die medewerker van Azerty het kan waarderen als zijn of haar naam hier wordt vermeldt..

[ Voor 4% gewijzigd door Somoghi op 17-12-2005 03:12 ]

Omdat het kan...

Verwijderd

Hmm, laat ik nu juist precies dezelfde combinatie (van moederbord en voeding) hebben besteld... En ook nog eens bij dezelfde winkel (Aztery). Heb de order vandaag pas geplaatst dus ik zal ze eens mailen wat ze adviseren wat ik het beste kan doen...

Ik ben bang dat het een andere kast wordt dan, en dat wordt vervelend... want deze kast leek me juist zo lekker stil enzo :( Wordt dan weer zoeken naar een alternatieve kast en voeding ben ik bang :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 03:52 ]

Verwijderd

Als je dat doet gaat de voeding aan. Dan ga je namelijk zonder on-signaal de voeding starten. Zorg er wel voor dat je een goede verbinding hebt, anders valt hij weer uit. De draden moeten dus zo lang als die pc aan moet blijven verbonden zijn. In windows kun je gewoon afsluiten, en wachten tot de HDD downspint. Dan kun je de kabeltje losmaken en gaat de voeding weer uit. >:)

• vogelaarke135
@ Somoghi: bedankt voor je reactie en inderdaad: sorry voor het plaatsen van de naam van de medewerker: ik had de post al geplaatst en daarna niet meer aan gedacht. Heb nu even de posts geedit en de naam verwijdert.
Het is nu nog steeds wachten op de voeding die door Antec naar Azerty wordt gestuurd, hopen dat ik voor de kerst een werkende computer heb.
@ Matjong: ja probeer wat te regelen met Azerty want de computer is gewoonweg niet aan de praat te krijgen. Heb in ieder geval van niemand gelezen die een Asrock Dual SataII met een Antec Smartpower 2.x wél aan de praat kreeg.

[ Voor 10% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-12-2005 16:19 ]

vogelaarke135

Verwijderd

vogelaarke schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:15:
@ Somoghi: bedankt voor je reactie en inderdaad: sorry voor het plaatsen van de naam van de medewerker: ik had de post al geplaatst en daarna niet meer aan gedacht. Heb nu even de posts geedit en de naam verwijdert.
Het is nu nog steeds wachten op de voeding die door Antec naar Azerty wordt gestuurd, hopen dat ik voor de kerst een werkende computer heb.
@ Matjong: ja probeer wat te regelen met Azerty want de computer is gewoonweg niet aan de praat te krijgen. Heb in ieder geval van niemand gelezen die een Asrock Dual SataII met een Antec Smartpower 2.x wél aan de praat kreeg.
Klopt, het is niet aan te krijgen... Overal op het web reacties van "weet iemand al iets" maar het lijkt erop dat niemand een goede work-around heeft gevonden...

Hoe dan ook, heb contact opgenomen met azerty (net als jij) en kreeg de volgende mail terug:
Goedemorgen,

Ik zal bij uw bestelling zetten, dat de voeding voor het uitleveren vervangen dient te worden.

Zodat u hier geen last van heeft.

Met vriendelijke groet,
Blabablla
Dus ze zetten er direct een andere voeding in. Of ze daarmee een andere voeding van Antec bedoelen of eentje van hunzelf vond ik niet helemaal duidelijk, heb ik daarna nog gevraagd maar nog geen antwoord. :)

We kunnen in elk geval wel heel tevreden zijn over de service van Azerty vogelaarke. :)

• vogelaarke135
Ja inderdaad Matjong, goeie en vriendelijke service (bleven heel aardig, ondanks al mijn ge-email :p). Het is alleen jammer dat ik zo lang moet wachten totdat ik de computer eindelijk kan gebruiken. Dit is trouwens wel geheel buiten hun schuld om. Antec kon gewoon niet zo heel snel leveren. En toen ik eindelijk alles binnen had bleek dus dat voeding en moederbord niet samenwerken :/
Maar ja nog even geduld...

vogelaarke135

Verwijderd

vogelaarke schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:21:
Ja inderdaad Matjong, goeie en vriendelijke service (bleven heel aardig, ondanks al mijn ge-email :p). Het is alleen jammer dat ik zo lang moet wachten totdat ik de computer eindelijk kan gebruiken. Dit is trouwens wel geheel buiten hun schuld om. Antec kon gewoon niet zo heel snel leveren. En toen ik eindelijk alles binnen had bleek dus dat voeding en moederbord niet samenwerken :/
Maar ja nog even geduld...
Aha, jij krijg dus gewoon een andere voeding van Antec? Ben benieuwd of het wel beetje dezelfde kwaliteit heeft als die er nu in zit.

Heb je toevallig enig idee hoe lang het gaat duren? Misschien dat Antec of Azterty jou daar iets over heeft verteld...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 23:10 ]

Verwijderd

stroompje op je videokaart ?

BLaat laat laat laat spuit 1 222232535236512346 !!! !:> sorry...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 12:22 ]

• vogelaarke135
Ok voeding is binnen:

Geachte vogelaarke,

de voeding is binnen. Wanneer wil je langskomen?

Azerty Hardware

Dus deze week even langsgaan met de oude voeding: en kijken of het dezelfde kwaliteit is.

vogelaarke135

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:21:
stroompje op je videokaart ?

BLaat laat laat laat spuit 1 222232535236512346 !!! !:> sorry...
??? :?

>PC specs<

• vogelaarke135
Arrrghhh:

Geachte vogelaarke,

Ik had precies dezelfde voeding besteld, maar dat is dus niet de bedoeling. U kunt ook langskomen en dan kijken we wel welke voeding het meest geschikt is. Vind u dat goed?

Azerty Hardware

Had ik alleen een voeding om kunnen wisselen, speciaal wachten op Antec! En nu dit |:(
maar wat is een goede voeding van ongeveer 450 Watt (niet te duur)?

vogelaarke135

• KappeNou
vogelaarke schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:36:
Arrrghhh:

Geachte vogelaarke,

Ik had precies dezelfde voeding besteld, maar dat is dus niet de bedoeling. U kunt ook langskomen en dan kijken we wel welke voeding het meest geschikt is. Vind u dat goed?

Azerty Hardware

Had ik alleen een voeding om kunnen wisselen, speciaal wachten op Antec! En nu dit |:(
maar wat is een goede voeding van ongeveer 450 Watt (niet te duur)?
Tagan imo beste prijs/kwaliteit verhouding :) wat is je budget? Hier is alvast een voorbeeld:

Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 53,40

Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95

De U01 serie is de enkele 12volt lijn voeding
De U22 (2force) is de 2x 12volt rail voeding
De U15 (easy connect) is de 2x 12 volt rail voeding met de optie dat je kabels in kan pluggen die je nodig hebt

Je moet maar een beetje rondt gaan kijken.. En je kan ook op de Tagan site rond neuzen http://www.tagan.de

(imo beste prijs/kwaliteit/toekomst gerichte voeding is de U22 480watt)

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 14:47 ]

>PC specs<

• vogelaarke135
Maar de Tagan 480 heeft dus wel een -5V voltlijn?
Dan denk ik dat ik die neem, alleen nog even tijd vinden om naar Raalte te gaan.

vogelaarke135

Verwijderd

vogelaarke schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:57:
Dan denk ik dat ik die neem, alleen nog even tijd vinden om naar Raalte te gaan.
Hmm, ik ben benieuwd hoe het dan bij mijn order zit... Heb nog geen reactie gehad op mijn vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 14:59 ]

• KappeNou
vogelaarke schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:57:
Mja die heeft echt alles.. vooral de 2force u22

Hier wat plaatjes van de molexen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/tie1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/molex1.jpg

20 en 24 pins aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/atx1.jpg

Hier de + en - aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/p4_2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/p4_1.jpg

Sata

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/sata1.jpg

Aarde aansluiting (ground)

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/ground1.jpg

2x PCI-e aansluiting voor je 3D kaart(en).. Bij de normale U01 480watt krijg je een normale 12 volt "videokaart" molex

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cases/other/psu/tagan/tg480/pcie1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 15:09 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:03:
[...]

Mja die heeft echt alles.. vooral de 2force u22

Hier wat plaatjes van de molexen ;)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dat is een mooie voeding ja.. Maar de reden dat ik had gekozen voor deze kast met voeding is omdat ik dan voor een goede prijs twee vliegen in 1 klap had. Als ik nu de totale kosten van een andere voeding nog bij deze kast moet optellen dan vind ik dat nogal zonde... En ik neem niet aan dat ze de voeding van de kast kostteloos gaan omruilen met een Tagan voeding. Snap nog steeds niet echt wat ze nou willen :)

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:06:
[...]

Dat is een mooie voeding ja.. Maar de reden dat ik had gekozen voor deze kast met voeding is omdat ik dan voor een goede prijs twee vliegen in 1 klap had. Als ik nu de totale kosten van een andere voeding nog bij deze kast moet optellen dan vind ik dat nogal zonde... En ik neem niet aan dat ze de voeding van de kast kostteloos gaan omruilen met een Tagan voeding. Snap nog steeds niet echt wat ze nou willen :)
Dat snap ik heel goed.. Het beste is gewoon allebij los kopen zoals je nu ziet ;)

Ik edit nog wat dingen bij de plaatjes

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:07:
[...]

Dat snap ik heel goed.. Het beste is gewoon allebij los kopen zoals je nu ziet ;)

Ik edit nog wat dingen bij de plaatjes
Hmja... In sommige gevallen wel ja :(

Maar ja, vind maar eens zo'n stil mooi kastje voor zo'n redelijke prijs. :)

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:12:
[...]

Hmja... In sommige gevallen wel ja :(

Maar ja, vind maar eens zo'n stil mooi kastje voor zo'n redelijke prijs. :)
Uhm wat voor 1 had je er ook alweer precies? een Aopen 350watt is ook een prima kast.. Alleen geen idee of hier ook die aansluiting bij zit.. Lijkt me wel :?

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:14:
[...]

Uhm wat voor 1 had je er ook alweer precies? een Aopen 350watt is ook een prima kast.. Alleen geen idee of hier ook die aansluiting bij zit.. Lijkt me wel :?
Nee, ik heb een no-name prutskastje... Die a-open kon ik voor een redelijk prijsje krijgen, maar heb hem zelf niet. Maar het haalt het zeker niet bij deze kast die volgens mij toch vele malen stiller is.

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:22:
[...]

Nee, ik heb een no-name prutskastje... Die a-open kon ik voor een redelijk prijsje krijgen, maar heb hem zelf niet. Maar het haalt het zeker niet bij deze kast die volgens mij toch vele malen stiller is.
hoezo denk je dat die stiller is dan? op welke manier :? kan je een link geven van die kast? Het lijkt me niet dat in een no-name kastje allemaal geluids dempende materialen zitten..
Als je denkt dat die voeding stiller is kan ik je daarbij helpen ;) een Aopen 300 en 350watt is 1 van de stilste die er zijn :P Tagan is een soort van zalman onder de voedingen.. Nou ik merkte geen geluids verschil van me aOpen naar me tagan :)

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:34:
[...]

hoezo denk je dat die stiller is dan? op welke manier :? kan je een link geven van die kast? Het lijkt me niet dat in een no-name kastje allemaal geluids dempende materialen zitten..
Als je denkt dat die voeding stiller is kan ik je daarbij helpen ;) een Aopen 300 en 350watt is 1 van de stilste die er zijn :P Tagan is een soort van zalman onder de voedingen.. Nou ik merkte geen geluids verschil van me aOpen naar me tagan :)
Nee, deze Antec kast die ik nu dus wilde nemen zou veel stiller zijn, daar staat ie althans om bekend... Mijn no-name kast is waardeloos en een lawaaibak eerste klasse. :)

Ik kreeg net een mail terug van Azterty dat ze me aanraden mijn order aan te passen... Ik zit nu te denken aan de Silentium T2... Nadeel is de voeding van 350W, maar ik heb uitgerekend op het moment toch pas op 250W te zitten... In de toekomst kan ik dan altijd nog een andere voeding gaan nemen (ook al wordt het wat prutsen die er op de juiste manier in te krijgen).

Een andere optie is dat ik een andere kast neem met losse voeding... maar ja, of ik dan dezelfde stille elementen krijg als bij deze kasten die speciaal op stilte zijn gebouwd (afdekmateriaal bij hdd's en andere componenten, extra stille cooling etc.). Deze kast was 113 euro, de Silentium is 77 euro. Is er een combi van kast + voeding die ongeveer in deze prijsklasse zit en dezelfde stilte heeft als mijn 2 alternatieven (waar er nu dus 1 alternatief vanaf valt)?

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:19:
[...]

Nee, deze Antec kast die ik nu dus wilde nemen zou veel stiller zijn, daar staat ie althans om bekend... Mijn no-name kast is waardeloos en een lawaaibak eerste klasse. :)

Ik kreeg net een mail terug van Azterty dat ze me aanraden mijn order aan te passen... Ik zit nu te denken aan de Silentium T2... Nadeel is de voeding van 350W, maar ik heb uitgerekend op het moment toch pas op 250W te zitten... In de toekomst kan ik dan altijd nog een andere voeding gaan nemen (ook al wordt het wat prutsen die er op de juiste manier in te krijgen).

Een andere optie is dat ik een andere kast neem met losse voeding... maar ja, of ik dan dezelfde stille elementen krijg als bij deze kasten die speciaal op stilte zijn gebouwd (afdekmateriaal bij hdd's en andere componenten, extra stille cooling etc.). Deze kast was 113 euro, de Silentium is 77 euro. Is er een combi van kast + voeding die ongeveer in deze prijsklasse zit en dezelfde stilte heeft als mijn 2 alternatieven (waar er nu dus 1 alternatief vanaf valt)?
Het licht eraan of jij je voeding belangrijk vindt.. Ik weet niet je precieze specs.. Maar een 350watt A merk voeding is meestal wel genoeg..
Denk wel aan dat je voeding de hart van je PC is.. En dat met toekomstige upgrades een standaard 350watter misschien niet ideaal is.. Kijk gewoon wat jij noodzakelijk vindt :)

>PC specs<

• vogelaarke135
Ok alles is gefixt, mijn computer is nu windows aan het installeren: Antec had wél de goede nieuwe voeding (dezelfde maar dan wel mét 5Voltlijn) gestuurd. Alles aangesloten, en hops: BIOS kwam tevoorschijn :D
Dus nu nog windows installeren. Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Heb nog wel een probleempje: draadje powerled van Antec SonataII heeft 3 ingangen en ik maar 2 pinnetjes daarvoor op mijn moederbord? Dus geen powerled op mijn kast. Weten jullie een oplossing (alweer :p)?

vogelaarke135

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Uitproberen als de pc aan is, op welke manier het draadje in kan en powerled wel werkt :)
1 van die 3 pinnetjes hoeft dus niet aangesloten te worden, je moet alleen weten welke.

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 14:19

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik vind het erg typisch dat ik deze draad aantref. Afgelopen week heb ik MIJN order binnen die ik OOK bij Azerty besteld heb. 3maal raden welk moederbord ik heb besteld en wat MIJN probleem is. Ik heb idd de Asrock dual SATA besteld samen met de TAGAN 480... en hij doet ook niets...
Ik ben alle mogelijke foutenbronnen nagegaan en spit hier in dit topic nog ff alle tips na, maar vrees dat het hier ook de combinatie voeding-mobo is... zucht

Als ik de 12-volts stekker wel gebruik, doet het systeem helemaal niets. Haal ik die stekker eruit dan gaat iig de fan van de cpu WEL draaien als ik de powerknop indruk. Deze fan gaat echter niet uit als ik de powerknop weer indruk. Zit 1 reepje geheugen in en een pci-vga dus minimale opstelling

snif, TS heeft het probleem opgelost en de belangstelling ebt snel weg ;)

[ Voor 55% gewijzigd door farmacop op 23-12-2005 13:24 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• vogelaarke135
Mm Tagan 480 zou moeten werken! Kijk een paar posts boven je:
Kappenou heeft een Asrock 939 Dual-Sata2 bordje ism een Tagan 480 voeding en die werkt wel!
Misschien dat hij het antwoord heeft. Ok bedankt ik zal mijn ledje dadelijk eens proberen.
Edit: en ik probeer nu ook meteen het topic voor je levend te houden :)

[ Voor 14% gewijzigd door vogelaarke135 op 23-12-2005 17:22 ]

vogelaarke135

• farmacop

farmacop

Sweet, dat had ik ff nodig :+
Ik zag idd dat Kappenou precies dezelfde voeding heeft en dat het bij hem nu wel werkt... strange!

[ Voor 6% gewijzigd door farmacop op 23-12-2005 21:12 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• vogelaarke135
Powerled aankrijgen is niet gelukt, moet ik een convertertje daarvoor kopen?
Hoe kun je trouwens opzoeken wat je SATA-snelheid is?

vogelaarke135

• farmacop

farmacop

Dat met die powerLED is wel wazig... ik krijg dat LED'je ook niet aan de praat, de 2 pinnetjes zitten direct naast elkaar terwijl de aansluiting een loze positie in het midden heeft.. Begin steeds meer zin te krijgen om een ander moederbord te kopen, maar dan moet er meteen in een nieuwe videokaart geinvesteerd worden, en dat was nou juist NIET de bedoeling...

• vogelaarke135
Is het niet een oplossing om de middelste aansluiting eruit te knippen?
Want de middelste is loos en die zit in de weg.

vogelaarke135

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:00
farmacop schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:05:
Dat met die powerLED is wel wazig... ik krijg dat LED'je ook niet aan de praat, de 2 pinnetjes zitten direct naast elkaar terwijl de aansluiting een loze positie in het midden heeft.. Begin steeds meer zin te krijgen om een ander moederbord te kopen, maar dan moet er meteen in een nieuwe videokaart geinvesteerd worden, en dat was nou juist NIET de bedoeling...
bij 1 van mijn vorige, zelfgebouwde computers had ik ook zo'n probleem. Het mobo had 2 pinnen naast elkaar voor de power-on knop en de kast had een 3-pins aansluiting, waarbij de middelste niet gebruikt werd.
De oplossing was simpel en doeltreffend. Met een klein scherp voorwerp kan je de metalen insert (1 van de 2) uit de stekker van je kast halen en die in de middelste positie van de stekker klikken. Het enige wat je nog kan varieren is de stekker 180' gedraaid op je mobo prikken.
Werkte prima bij mij!
enige nadeel was dat ik bij een volgende upgrade van het mobo deze actie weer terug moest draaien, omdat dat het nieuwe mobo wel een 3 pins aansluiting (ook middelste loos natuurlijk) had.

Voor de rest:

Heb ook een Antec kast + Asrock Dual Sata II kast in bestelling staan. Goed dat ik dit nu heb kunnen tackelen op voorhand. Nu nog in conclaaf met de winkel. Zucht!!!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

zo een 4pins stekkertje heet een "P4 12v conector", en geen "atx 4pins conector"

De pinnentjes van de power knop/led zitten meestal naast elkaar,komt maar zelde voor dat het nog een pinnentje verspringt.heb je een wat oude kast ofzo?

LOL :D
En je kan gewoon de pinnetje in een ander gaatje stoppen. (volgens mijn heb je nog niet zo veel ervaring met pc bouwen :9 )

[ Voor 84% gewijzigd door mad_max234 op 29-12-2005 13:46 ]

• farmacop

farmacop

Ga komend weekend met wat onderdelen van een vriend alles bij na, als mobo etc werkt op zijn voeding wordt de keuze makkelijk... anders moet er maar wat geRMA't worden.
Nu is het dat weekend, problem solved... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door farmacop op 31-12-2005 16:52 ]

Pagina: 1