Toon posts:

Besturen stereo,tv vanaf je pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een projectje,wat inmiddels
al aardig geslaagd is.
Dit projectje noem ik ECB,en het is een
houten "kistje" met hierin heb ik een en ander aan electronica aangesloten zoals
relais,en hierop een aantal 230V stopcontacten,Verder heb ik een parallel connector aan deze "doos" aangesloten(in mijn geval zelfs 2) en een C++ programma geschreven wat het een en andere aanstuurt zodra ik dat intoets,

Daarna heb ik een PHP-script geschreven waarmee een bepaalde file op een linux-server gevuld wordt met een bepaalde inhoud,de computer die de "doos" bestuurt,zit met een nfs-dos client verbonden aan de linux-server en reageert zodra iets aan inhoud van de file veranderd..

dus ik kan via het internet/intranet mijn eigen apparatuur besturen/schakelen..
Erg leuk

pictures : http://www.barracuda-central.org/ecb.html

Volgt nog meer info,
ik bne van plan complete bouwplan op die site uit te breiden zodat het nog makkelijk na te bouwen is,
Je kan ook het deisgn aanpassen natuurlijk,
Ik ben gewoon eens benieuwd wat er hier van gevonden wordt...

Lang verhaal...maar erg leerzaam vond ik zelf om te doen..:)

WH

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier een reactie op?
Wat je er van vindt bijvoorbeeld?
Ofzo?

Ik hoor het graag :)

Bedankt alvast!
WH

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
uhmm als ik het goed kijk naar die foto's is het alleen mogelijk om ze aan of uit te zetten... das niet echt bijzonder.. gewoon een paar van die dimmer dingen kopen op afstandsbediening.. maar als er misschien wat meer opties op komen dan zou het misschien handig zijn..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
Klopt tis inderdaad aan en uit..
maar kan je dus via het web doen ook..
dus vanuit overal ter werled webcam
hangt er bij zie je het ook echt gebeuren
wel leuk en met afstandbediening lukt dat niet :) Maar je kan ook een timer zetten
of lateren reageren op externe events
zoals b. licht,donker warm koud etc...

Toch best leuk hoor en via PHP :9
Lijkt het je niks?

Verwijderd

Wat simpel... Ik had vroeger op mijn Atari ST een interface gemaakt met 1 diode en 1 weerstand, dat gekoppelt aan mijn JVC compulink kabeltje.
Via-via had ik een tabel hoe de pulstrein in elkaar zat en wat alle codes waren. Is helaas nooit afgemaakt maar kon via codes alles op mijn JVC set bedienen.