Ik ben bezig met een projectje,wat inmiddels
al aardig geslaagd is.
Dit projectje noem ik ECB,en het is een
houten "kistje" met hierin heb ik een en ander aan electronica aangesloten zoals
relais,en hierop een aantal 230V stopcontacten,Verder heb ik een parallel connector aan deze "doos" aangesloten(in mijn geval zelfs 2) en een C++ programma geschreven wat het een en andere aanstuurt zodra ik dat intoets,
Daarna heb ik een PHP-script geschreven waarmee een bepaalde file op een linux-server gevuld wordt met een bepaalde inhoud,de computer die de "doos" bestuurt,zit met een nfs-dos client verbonden aan de linux-server en reageert zodra iets aan inhoud van de file veranderd..
dus ik kan via het internet/intranet mijn eigen apparatuur besturen/schakelen..
Erg leuk
pictures : http://www.barracuda-central.org/ecb.html
Volgt nog meer info,
ik bne van plan complete bouwplan op die site uit te breiden zodat het nog makkelijk na te bouwen is,
Je kan ook het deisgn aanpassen natuurlijk,
Ik ben gewoon eens benieuwd wat er hier van gevonden wordt...
Lang verhaal...maar erg leerzaam vond ik zelf om te doen..:)
WH
al aardig geslaagd is.
Dit projectje noem ik ECB,en het is een
houten "kistje" met hierin heb ik een en ander aan electronica aangesloten zoals
relais,en hierop een aantal 230V stopcontacten,Verder heb ik een parallel connector aan deze "doos" aangesloten(in mijn geval zelfs 2) en een C++ programma geschreven wat het een en andere aanstuurt zodra ik dat intoets,
Daarna heb ik een PHP-script geschreven waarmee een bepaalde file op een linux-server gevuld wordt met een bepaalde inhoud,de computer die de "doos" bestuurt,zit met een nfs-dos client verbonden aan de linux-server en reageert zodra iets aan inhoud van de file veranderd..
dus ik kan via het internet/intranet mijn eigen apparatuur besturen/schakelen..
Erg leuk
pictures : http://www.barracuda-central.org/ecb.html
Volgt nog meer info,
ik bne van plan complete bouwplan op die site uit te breiden zodat het nog makkelijk na te bouwen is,
Je kan ook het deisgn aanpassen natuurlijk,
Ik ben gewoon eens benieuwd wat er hier van gevonden wordt...
Lang verhaal...maar erg leerzaam vond ik zelf om te doen..:)
WH