Toon posts:

pci irq steering werkt niet !

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn abit sm-5 (oud dus) heb ik maar 3 pci sloten . als ik een videokaart of tv-kaart in de derde stop, werkt ie niet omdat
Žirq holder for pci steeringŽ niet werkt! :o
het lijkt erop dat ie geen irq krijgt van mijn moboŽtje... het slot is niet stuk ,want mijn voodoo2 werkte wel ... (geen irq nodig)

1 wat kan eraan gedaan worden ? kan er wat aan gedaan worden ?
2 heeft een mpeg kaart (voor dvd) een irq nodig ? ik wil er een kopen ,maar als ie dan niet werkt heb ik er zo weinig aan ...

Verwijderd

Sommige PCI-sloten delen hun IRQ altijd met iets anders (AGP, ISA of USB), dus daar kun je beter geen kaarten indoen die een eigen IRQ moeten hebben. Wel vreemd dat je ook geen IRQ kunt sharen bij dat moederbord van jouw.
Een DVD-decoder kaart heeft inderdaad een IRQ nodig (kan prima geshared worden met een videokaart, maar niet met bv een firewire kaart)

Verwijderd

Met maar drie PCI-sloten kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ie IRQ-sharing toepast, of heb je nog wat onboard spul op je mobo ofzo?
Heb je misschien onboard video, en heb je die nog niet gedisabled terwijl je er een andere videokaart bijstopt?

Anders kun je proberen de kaarten in de slots om te wisselen, IRQ sharing gaat namelijk meestal op PCI-slot positie, en een ander device kan misschien WEL zonder problemen een IRQ sharen.
Kijk ook eens hoe de IRQ's onder windows nu eigenlijk zijn toegekend.