[XP] CRC-error bij uitpakken en mounten

Pagina: 1
Acties:

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-03 22:03
Hallo,
Als ik een image mount met deamon tools of Alcohol 120% vanaf 1 van mijn schijven krijg ik de hele tijd CRC-errors. Als ik het image mount vanaf mijn memory pen gaat alles goed. Dit is hetzelfde met het uitpakken met winrar. Ik weet niet waardoor het komt. Heb al veel gevonden over internetkabel, schijven kapot, ... maar alles geprobeerd en het werkt nog niet.
Iemand die het weet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 17:37
Kijk eens in de log files, of er fouten door windows worden aangegeven.
Heb ik ook gehad met een losse ide kontroller, deze viel soms uit en ging weer verder, na lang zoeken vond ik iets in de log files.
Kaart direkt eruit gegooit(was een oude).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je precies allemaal geprobeerd? Zoals je zelf zegt heb je veel gevonden over bv. schijven kapot, maar heb je die ook getest? Waarmee?

Verder - veel CRC errors zijn ook te wijten aan slecht geheugen - heb je al eens memtest86 een uurtje of 12 laten draaien? :)

• Martijnc
Mijn schijven heb ik getest met een dos commando. Memtest heb ik al ongeveer 24 uur achter elkaar laten lopen en ook geen fouten gevonden. De images die ik gedownload heb werken wel op andere pc' s tot ik ze op de mijne heb gezet dan geeft hij fout.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een uninstall van Daemon tools, vervolgens al je verwisselbare schijven uit je apparaatbeheer wegmikken, dan reboot. Hardware opnieuw laten detecteren en installeren. Vervolgens Daemontools weer installeren, en dan nog eens proberen.
Klinkt me namelijk in de oren alsof er iets met je ATAPI-drievrs mis is gegaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Martijnc
Ok zal dat eens proberen.
Kan ik ergens de up-to-date drivers ervan downloaden of de windows drivers ervoor nemen?
Pagina: 1