Script om plaatjes uit een map te weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er een soort script (JS) dat plaatjes laat zien uit een map, zonder dat er ergens in een xml ofzo het plaatje moet worden toegevoegt? Het is de bedoeling dat het script alleen een plaatje laat zien en na zoveel seconden een andere uit die map laat zien, dus geen thumbnails ofzo.

Ik heb al gezocht maar kwam alleen maar gallery's tegen die dus veel uitgebreider zijn.

Verwijderd

ik had een tijdje geleden er een script voor geschreven maar ben 'm kwijtgeraakt tijdens een format 8)7

anyway, met de php functie "opendir" kan je alle bestanden uit een folder in een array zetten, neem daar eens een kijkje naar

mocht je er -echt- niet uitkomen kan ik wel wat kleins voor je in elkaar timmeren :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 18:52 ]

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:52:
ik had een tijdje geleden er een script voor geschreven maar ben 'm kwijtgeraakt tijdens een format 8)7

anyway, met de php functie "opendir" kan je alle bestanden uit een folder in een array zetten, neem daar eens een kijkje naar

mocht je er -echt- niet uitkomen kan ik wel wat kleins voor je in elkaar timmeren :P
Mja, het probleem is dat ik geen php kan gebruiken omdat het vanuit een .hta moet werken op de computer zelf(vergeten te vermelden).

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Errr, wat voor script? JS? PHP?

Kijk hier ook maar eens even: [rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]
Script requests
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
Heb niet echt het idee dat je zelf even de moeite hebt gedaan om ff op php.net onder ander de bovenstaande opendir functie door te nemen :)

• Jazzle
  • Niet online
cls schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:56:
Errr, wat voor script? JS? PHP?

Kijk hier ook maar eens even: [rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]

[...]

Heb niet echt het idee dat je zelf even de moeite hebt gedaan om ff op php.net onder ander de bovenstaande opendir functie door te nemen :)
Ik bedoel eigenlijk javascript, en waarom ik geen php kan gebruiken heb ik hierboven al uitgelegt.

• Jazzle
  • Niet online
Dit is wat ik zocht! is er mischien iemand die weet hoe ik kan zorgen dat dit script z'n plaatjes vanzelf uit een map haalt? (zonder dat ik de bestandsnaam in het script zet)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Dat zal iets lastiger zijn omdat JS clientside is. Je zal dus de client via een javascript moeten aansturen om een directory uit te lezen. En ik weet niet of dat wel zo makkelijk is :P

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 21:56

ripexx

bibs

cls schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:29:
Dat zal iets lastiger zijn omdat JS clientside is. Je zal dus de client via een javascript moeten aansturen om een directory uit te lezen. En ik weet niet of dat wel zo makkelijk is :P
Dat kan opzich wel alleen moet je dan het FSO object gaan gebruiken, ik weet alleen niet of het ook werkt in .hta file? Omdat je het FSO object via een ActiveX opbject moet aanroepen.

buit is binnen sukkel

• Jazzle
  • Niet online
ripexx schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:41:
[...]
ik weet alleen niet of het ook werkt in .hta file? Omdat je het FSO object via een ActiveX opbject moet aanroepen.
ActiveX werkt ook in een hta file

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 21:56

ripexx

bibs

BlackJack schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:41:
[...]

ActiveX werkt ook in een hta file
Klopt, heb het even gecontroleerd maar ik krijg geen ActivieX waarschuwingen. Ik weet ook niet direct welke instellingen .hta files gebruiken in tegenstelling tot bijvoorbeeld IE. Dus je zal het wel even moeten checken met wat instellingen of het ook in alle gevallen werkt of je foutmeldingen goed afvangen zodat je gebruikers er eventueel wat aan kunnen doen.

buit is binnen sukkel

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

mja er is al op gewezen; maar dit is dus een [u]scriptrequest[u]. De TS heeft niet blijk gegeven van enige zelfhulpzaamheid en er zitten hier users tussen die dat scriptrequest nog gaan fillen ook. Dicht met deze bende }:O ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.