[MOBO] Welk nieuw mobo met PCI-E voor S478?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 22:20
Hoi,

Een vriend van me heeft een PC staan, waarvan laatst het mobo defect is geraakt. het mobo teruggestuurd naar de webshop, en deze hebben idd. gezien dat deze defect is. Nu is alleen het probleem dat het Mobo wat hij had een Asus P4C800 Deluxe was, en deze niet meer leverbaar is

Nu heeft hij ook nog een GeForce 2 MX VGA kaartje liggen, en nu was het idee om dan meteen een nieuw PCI-E Mobo te nemen met een nieuwe VGA-kaart.

De VGA-kaart was geen moeilijke keuze, dit wordt zeer waarschijnlijk een 6800GT, maar het Mobo wel.
Door de goede ervaringen met Asus wil hij graag weer Asus, maar er zijn niet echt veel PCI-E S478 Mobo's die dezelfde aantal functies hebben als een VGA S478 Mobo. iig. niet alle functies die in de buurt komen van de P4C800 Deluxe, en dit wil hij toch wel zo'n beetje aanhouden.
De meeste mobo's zijn dan mini-ATX of iig een gestripte ATX versie, en dan krijg je dus al sowieso minder pci-sloten...

Nu wil hij dus puur en alleen een nieuw Mobo en VGA-kaart. de VGA-kaart staat vast, maar met een paar man hebben we nog geen goed mobo kunnen vinden.

Kan iemand ons hiermee helpen om een goede keuze te maken?

ps. is het misschien mogelijk om van socket 775 oid naar s478 een converter te krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afaik zijn er geen s478 borden met PCI-E, althans, ik ben er nog geen tegengekomen. Is het niet een verstandiger idee gelijk te upgraden naar een 775 cpu (of een Athlon 64 als je toch alles gaat vervangen?).

Verwijderd

er zijn 2 mobo's met pci-e die ik kan op socket 478
een p4gd1 en nog een maar die naam weet ik niet maar die is ook van asus

de p4gd1 is gebasseerd op de i955 chipset
voor de rest weet ik er niet zo veel over, het zijn trouwens geen goede overclockers

Verwijderd

Ik heb zo'n PCI-e moederbordje voor een S478, een Asus p4gpl-x
Werkt goed, alleen wat weinig functies (geen Firewire, slechts 2 RAM slots, ...)
Anders geen problemen mee

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Asus heeft de volgende moederborden met S478 en PCIe

P4RD1-MX
pricewatch

P4GPL-X
pricewatch

P4GD1
niet in de pricewatch

[ Voor 33% gewijzigd door -ErikE- op 11-12-2005 14:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo moeilijk is dit toch niet?

Er is een (zeer) beperkte keuze So478 icm PCIe borden. Zoek op wat leverbaar is (pricewatch...) en zoek welke best bij de eisen past :z

Hier is geen topic, alleen maar een beetje eigen nadenk- en opzoekwerk voor ndoig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.