6800GS, 6600GT, X800GTO

Pagina: 1
Acties:

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hallo,

Ik heb even een vraagje : op het moment heb ik gekozen om toch maar niet alvast de X800GTO2 te kopen, aangezien de winkel deze foutief had vermeld :|

(Dit alles is natuurlijk AGP, ik heb geen geld/tijd/zin om over te stappen op PCI-Express en dan nog voor een goeie videokaart te betalen)

Ik heb nu mijn oog op de XFX GeForce 6600GT, Sapphire X800GTO en de XFX GeForce 6800GS. Nu vind ik veel reviews van de kaarten apart, en daar staat telkens bij dat ze allemaal ''best bang for your buck'' zijn. Ze zeggen het niet letterlijk, maar daar komt het wel op neer.
De enige kaart waar nog geen reviews van te vinden zijn, is de XFX GeForce 6800GS. Nu zijn deze vrijwel net uitgekomen, maar ik heb er nog geen prijs van gezien.

Met mijn systeem,

ASUS A7V8X-MX-SE
1024mb PC2700
AMD Athlon XP 2200+ ( 1,82 Ghz )
ATI Radeon 9200SE (oh god...)

Zal dan de performance verbeteren, laat ik zeggen dat de fps verbetert en dat ik spellen op een hogere resolutie kan draaien dan 800*600 ? ( met een hoge fps natuurlijk ;) )
Op het moment draai ik bijvoorbeeld BF2 met een fps van ongeveer 22. ( 20-24 )

En ik weet verder wel dat de XFX GeForce 6800GS een goede kaart is, maar ik weet nog steeds niet hoeveel die kaart bij de verschillende winkels zal gaan kosten en of ik daar het geld voor heb. Mijn budget is 230 euro.

-En als iemand toevallig weet waar je de kaart kan kopen en hoeveel de kaart zal gaan kosten ( in gewone winkels in de buurt van Eindhoven ) dan zou ik dat zeer op prijs stellen als je het zou vertellen. ( niet de eXtreme editie, want die is 50 euro over mijn budget heen :( )

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb net m'n GeCube X800 GTO (185 euro) teruggebracht en toch maar een PowerColor X850 XT genomen (16 piper en 520/540 MHz i.p.v. 12 pipes en 400/490). Deze X850 kostte 269 euro maar dan heb je ook wat.

Met name de koeling van de single slot oplossingen is wel eens een probleem (te luidruchtig). Bij de dual slot X8xx ATi kaarten is meestal sprake van een temperatuursafhankelijk toerental.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgesmij is de 6800GS nog niet verkrijgbaar voor AGP, alleen voor PCI-e hoor. (tenminste in de pricewatch)

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 16:31
Ik denk dat de rest van je systeem een vreselijke bottleneck gaat vormen voor je nieuwe kaart...zeker als je voor de 6800GS zou gaan (waarvan het niet eens bekend is odie ook AGP word, of nu wel?). Ik heb zelf een XFX 6600GT 128mb en ik ben dr heel blij mee. Ik denk dat dat de beste keus want een GS komt echt niet op zijn recht in jouw setup ben ik bang.

|| Specs || SuperPI 1m

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

goeiemorguh schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:25:
Ik denk dat de rest van je systeem een vreselijke bottleneck gaat vormen voor je nieuwe kaart...zeker als je voor de 6800GS zou gaan (waarvan het niet eens bekend is odie ook AGP word, of nu wel?). Ik heb zelf een XFX 6600GT 128mb en ik ben dr heel blij mee. Ik denk dat dat de beste keus want een GS komt echt niet op zijn recht in jouw setup ben ik bang.
een 6800GS is er niet voor agp, TS kan wel kijken naar een X800XT die zijn er voor 270 euro op agp dat is wel een goede keuze, anders zou ik voor de X800GTO gaan, die is ruim sneller dan de 6600GT

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hij is er al wel voor agp,

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=316258&cks=SER

Alleen deze gaat mijn budget te boven. Er komt binnenkort een GeForce 6800GS normaal uit, zonder eXtreme. Maar mijn keuze is dus nog maar beperkt tot de 6600GT en de X8xx series?

( trouwens, ik heb net 3dmark03 gedraaid met mijn 9200SE en ik heb maar 640 3dmarks in 03!!! zal dit überhaupt verbeteren met een 256/128 mb versie van de kaarten die ik hierboven genoemd heb? )

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Shadowflx schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:30:
Hij is er al wel voor agp,

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=316258&cks=SER

Alleen deze gaat mijn budget te boven. Er komt binnenkort een GeForce 6800GS normaal uit, zonder eXtreme. Maar mijn keuze is dus nog maar beperkt tot de 6600GT en de X8xx series?

( trouwens, ik heb net 3dmark03 gedraaid met mijn 9200SE en ik heb maar 640 3dmarks in 03!!! zal dit überhaupt verbeteren met een 256/128 mb versie van de kaarten die ik hierboven genoemd heb? )
Zodra de 6800GS wat beter beschikbaar wordt, zal deze kaart ook bij een andere shop wel wat goedkoper te krijgen zijn :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1