Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik heb van de week een bluetooth carkit laten inbouwen in mijn auto. Een Funkwerk Dabendorf Audio 2000. Op zich een mooie carkit, alleen valt het mij op dat de kwaliteit van gesprekken via mijn Sony Ericsson T610 veel slechter is dan via mijn Nokia 6310. Oplossing is tot nu toe mijn 6310 gebruiken en de SE aan mijn vriendin geven. Zij blij, ik minder blij, dus tijd voor een nieuwe telefoon.

Mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met de kwaliteit van gesprekken over bluetooth bij verschillende merken telefoons? Ik zit zelf dus te denken over een Motorola V3 als vervanger, maar ik moet dan wel weten of dit een beetje klinkt, maar andere merken hoor ik ook graag ervaringen over!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Toen ik van S55 op V3 overstapte viel het me op dat de motorola nog iets meer uit m'n logitech headset wist te halen dan de siemens. Zit nu tijdelijk via het meegeleverde oordopje te bellen en dat is pas beroerd.
Dus ja, de V3 heeft een goede gesprekskwaliteit via m;'n BT headset.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Archie_T
Bedankt voor je antwoord, ik begrijp dus dat het beter klint? Of bedoel je dat je meer functionaliteit hebt? En zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaring?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Hmm... Bel hier met een 6230 via een CK-7W over bluetooth in mijn auto, en hoor geen zak verschil tussen bellen over bluetooth, of bekabeld (wat de kit ook kan). En ik mag van mezelf wel zeggen dat ik best kritisch ben :P

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 09:47
het is over het algemeen bekend dat NOKIA beter presteerd op het gebied van draadloze cominucatie.. maar alle telefoons moeten een redelijke kwaliteit bieden!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Archie_T
To_Tall schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:10:
het is over het algemeen bekend dat NOKIA beter presteerd op het gebied van draadloze cominucatie.. maar alle telefoons moeten een redelijke kwaliteit bieden!!
Daar was ik al een beetje bang voor. Waarschijnlijk is die T610 redelijke kwaliteit, maar ik wil gewoon goed ;) Ik merk gewoon dat die 6310 veel beter klinkt, vandaar dat ik me afvraag welke telefoon nu te kopen (en het liefst natuurlijk de V3...)

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

rare is dat SE toch gewoon de makers van Bleutooth zijn? :/

Hier staat wat

• Archie_T
Flappiewappie schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:29:
Tja.. dat dacht ik ook, ik vond het ook altijd wel een ok telefoon, maar ja dit is wel lastig. Als ik met de SE bel gaan mensen echt vragen waar ik zit en waarom ik niet verstaanbaar ben. Met de Nokia horen ze natuurlijk dat ik in de auto zit, maar het klinkt echt veeeeel beter.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Flappiewappie schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:29:
Misschien heeft SonyEricsson Bleutooth bedacht, maar Bluetooth is van IBM.

Siditamentis astuentis pactum.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16
Origin of the name and the logo
The system is named after a Danish king Harald Blåtand (Harold I of Denmark in English), King of Denmark and Norway from 935 and 936 respectively, to 940 known for his unification of previously warring tribes from Denmark (including Skåne, present-day Sweden, where the Bluetooth technology was invented) and Norway. Bluetooth likewise was intended to unify different technologies like computers and mobile phones. The Bluetooth logo merges the Nordic runes analogous to the modern Latin H and B: ᚼ and ᛒ. This is the official story; however, the actual Harald Blåtand that was referred to in naming Bluetooth was most probably the liberal interpretation given to him in The Long Ships by Frans Gunnar Bengtsson, a Swedish best-selling Viking-inspired novel.

The name was originally only a code-name for the project but ended up sticking.

Bluetooth Consortium
In 1998, Intel, IBM, Ericsson, Nokia and Toshiba formed the consortium among themselves and adopted the code name Bluetooth for their proposed open specification. Later Microsoft, 3Com and Lucent Technologies joined the initial founders as the promoter group. Since that time, Lucent Technologies transferred their membership to their spinoff Agere Systems and 3Com has since left the Promoter group.

Of the original Promoter group, only Intel has not yet shipped a Bluetooth enabled product.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:24

Sabbi

je denkt aan mij.

Heeft dit er niet gewoon mee te maken met welk apparaat welk com-profile ondersteunt?
dwz dat de oudere 610 alleen het headset profile gebruikt maar de nokia het handsfree protocol. Volgens mij zijn alle nieuwe telefoons vrij hetzelfde qua geluid over BT.

• Archie_T
Sabbi schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:50:
Heeft dit er niet gewoon mee te maken met welk apparaat welk com-profile ondersteunt?
dwz dat de oudere 610 alleen het headset profile gebruikt maar de nokia het handsfree protocol. Volgens mij zijn alle nieuwe telefoons vrij hetzelfde qua geluid over BT.
De T610 ondersteund ook beide. En volgens mij heeft dat meer te maken met de connectie (continue of geinitieerd door headset). Maar ja hoe dan ook, die is toch weg, dus nogmaals de vraag heeft iemand ervaring met bluetooth gesprekken van een motorola of andere merk?

• Archie_T
Heb even rond zitten kijken en zie nu ook de V80, ook erg gaaf en niet duur.. iemand ervaringen er mee? Of wellicht toch tips voor andere?
Pagina: 1