Geluid van 2 computers door 1 set boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,

Hier bij mij thuis staan nu twee computers in dezelfde ruimte. Nu willen we vanaf twee computers muziek draaien, niet tegelijk natuurlijk maar eigenlijk wel door dezelfde set boxen. Het gaat om twee kleine speakertjes en 1 basmodule. Nu zit het op één computer aangesloten via een jack-plug. Als ik nu een verloopje koop/maak waarmee ik de twee computers aansluit op de boxen moet dit toch werken. Of gaat dit storen of iets dergelijks??

Bedankt alvast, SAPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je zou zelfs nog gewoon een verloopje kunnen maken met behulp van wat snoer, oude jacks en een kroonsteentje, zolang de stroom van de ene computer maar niet naar de andere gaat als deze uitstaat is er ook weinig ruis/kwaliteitsverlies lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Dat moet werken.
Ik heb dit ongeveer gehad op mijn computer. Splitter op de uitgang, en van daaruit naar de koptelefoon en de speakers. Stoorde niet. Eigenlijk is dit dezelfde setup als je het mij vraagt, aleen andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 12:25
Mh ik weet niet of omgekeerd (2 uitgangen aan elkaar hangen dus eigenlijk) zo'n goed idee is.
Zelf heb ik het hier thuis gewoon opgelost door de ene pc z'n line out aan de andere pc z'n line in te hangen, en dan gewoon de line in aanzetten in je geluidskaartconfiguratie.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Adion schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:17:
Mh ik weet niet of omgekeerd (2 uitgangen aan elkaar hangen dus eigenlijk) zo'n goed idee is.
Zelf heb ik het hier thuis gewoon opgelost door de ene pc z'n line out aan de andere pc z'n line in te hangen, en dan gewoon de line in aanzetten in je geluidskaartconfiguratie.
Lijkt me inderdaad de beste (en makkelijkste!) oplossing, kabels kan je kant en klaar kopen dus komt geen soldeerbout aan te pas!

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 25-07 18:26

Jimbolino

troep.com

Je kan het proberen, maar geef grote kans dat het niet werk.
Als allebei de computers aanstaan is er nog kans dat het werkt, maar als 1 van de 2 uit gaat, word meestal de uitgang kortgesloten oid.
Zelfde probleem heb je als je 2 cdromspelers of 2 tv-kaarten aan je line-in aan wil sluiten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Een oplossing voor de problemen die de mensen hierboven noemen is een simpele schakelaar er tussen zetten. Dan sluit je de 2 circuits gewoon van elkaar af.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 26-07 12:25
Schakelaar kan uiteraard ook.

Mijn oplossing zal idd niet werken als 1 vd 2 pc's uit staat, maar vaak is toch al 1 vd 2 pc's nodig om een internet connectie te maken ofzo, dat hangt natuurlijk een beetje van de situatie van de TS af of dit een probleem is of niet.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Adion schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:17:
Zo heb ik het hier ook al weet ik niet hoe lang werken, line out van mijn pc naar de line in van mijn "servertje". Servertje staat eigenlijk wel bijna altijd muziek op te draaien omdat hij toch al 24/7 aan staat en dan komt daar het geluid van de pc mooi bij. werkt perfect!

Maar het werkt inderdaad niet als mijn server uitstaat. Ook als Windows nog niet geheel is opgestart loopt het niet echt goed :P dan hoor je heel zachtjes in de verte ergens de geluiden, het wordt dan nog niet versterkt in de pc waar je luidsprekers aan hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de gemiddelde bouwmarkt en eigenlijk iedere elektronicazaak kun je schakelkastjes halen die dit mogelijk maken. Dan zul je missschien wel een beetj moeten solderen met jackplugjes, maar als je een beetje handig bent is dat zo gedaan. Dan kun je gewoon kiezen welke input wilt :)
Je zou ook gewoon een mengpaneel kunnen kopen - maar ik denk persoonlijk dat dat in dit geval en beetje overkill zou zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 14:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb op de rommelmarkt een mengpaneeltje gekocht, heel simpel ding met 2x line, 2x phono en mic, merk Phonic. Ik heb mn laptop en mn PC aan het mengpaneeltje gehangen. Werkt prima, is ook nog handig voor het crossfaden bij het opnemen van tapes,

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochtje de uitgangen direct aan elkaar wille knopen zet dan op het minst wel weerstandjes van 200 om er tussen. Ik weet niet wat de uitgang impidantie is van je geluidskaarte, maar als die inderdaad erg laag is dan zullen ze het niet leuk vinden om kort te worde gesloten op een andere geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn de weerstandjes voor nodig dan? En heb ik strax niet een probleem dat de ene geluidskaart een harder singaal geeft dan de andere en dat het geluid van comp.1 dan bijv harder is dan comp.2??

Hier even een duidelijke tekening van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/8973/hebnu7lo.jpg
Zo heb ik het nu staan.

Eigenlijk wil ik het hebben als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3154/wilhebben8cy.jpg
Het verdeelkastje brengt de twee output-draden van de twee computers bij elkaar (+ van comp.1 bij = van comp.2 etc.) en dat vast aan een vrouwelijke jackplug:P.

Ik denk dat zon verdeelkastje wel te koop is... maar dit moet dus werken?

SAplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
werkt hier prima ,kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 25-07 18:26

Jimbolino

troep.com

je moet geen verdeelkastje hebben, maar een schakelkastje :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Jimbolino schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:13:
je moet geen verdeelkastje hebben, maar een schakelkastje :)
onzin gewoon een splitter er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ascona schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:57:
[...]

onzin gewoon een splitter er tussen
inderdaad, heb ik ook jaren lang gedaan

gewoon een 3,5 mm jack verdeelplug van 1 naar 2 , en dan omgekeerd ertussen,
dus van 2 naar 1. en allebei de signalen kunnen gewoon door elkaar heen door 1 set.

kan je kiezen wat je wilt zonder te klooien.

meten = weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met een splitter werkt het prima.

En anders een 4.1 setje neerzetten en iedere computer 2 boxen geven, werkt ook al prima.
Pagina: 1