Linux Vragen

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Hallo,

Ik heb net Corel Linux 1.1 binnengekregen en meteen geinstaleerd. In een Linux partitie. Het is echt rete snel, behalve het opstarten dan. Maar ik zit met een paar probleempjes.
1: Ik heb een Creative Soundblaster 128. Maar ik heb geen drivers voor Corel Linux. Wel voor windows. Waar kan ik deze drivers vinden???
2: Hij vind al meteen mijn Realtech RTL 8029, maar ik kan mijn nergens mijn "Network Adress" invoeren. Dus voor die kaart moet ik ook een Linux driver hebben. Ik heb trouwens ook geen idee hoe ik in Linux drivers moet instaleren.
3: Ik wil graag weten of jullie wat interessante Corel Linux websites weten waar je proggie's en drivers kunt downloaden.

Alvast Bedankt

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik kom zo wel eventjes langs om je morele steun te verlenen want dit word weer overuren maken dit weekend denk ik ! ;)

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:09
Op vrijdag 19 januari 2001 16:23 schreef EvilFox het volgende:
Hallo,

Ik heb net Corel Linux 1.1 binnengekregen en meteen geinstaleerd. In een Linux partitie. Het is echt rete snel, behalve het opstarten dan. Maar ik zit met een paar probleempjes.
1: Ik heb een Creative Soundblaster 128. Maar ik heb geen drivers voor Corel Linux. Wel voor windows. Waar kan ik deze drivers vinden???
Moet je waarschijnlijk een emulator installeren.
2: Hij vind al meteen mijn Realtech RTL 8029, maar ik kan mijn nergens mijn "Network Adress" invoeren. Dus voor die kaart moet ik ook een Linux driver hebben. Ik heb trouwens ook geen idee hoe ik in Linux drivers moet instaleren.
Euh, RTFM ;)

Als het goed is heb je (zeker in corel) een grafische setup/config.
Bij redhat kom je daar door linuxconf in te tikken, Bij SuSE door yast in te tikken, en slackware netconfig.
Moet vast wel zoiets voor corel zijn.
Als ie je kaart vind, zal je ook wel geen driver nodig hebben.
Kijk anders op de Corel Linux site...
3: Ik wil graag weten of jullie wat interessante Corel Linux websites weten waar je proggie's en drivers kunt downloaden.
linux.tucows.com

www.nanon.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ja, een windows geluids driver emuleren zodat je geluid krijgt in linux... :D :D

nee niet echt dus.

www.freshmeat.net tik daar je kaart es in.
www.linhardware.com of daar

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Hmmm je moet gewoon de juiste modules laden.

De SB128 standaard zeker ondersteund (ik heb hem ook nog ergens gehad - en werkte perfect) De modules zitten standaard bij de kernel, dus die MOET je nu al geinstalleerd hebben... (PS: de module is iets met Ensoniq dacht ik)

Je netwerkkaart is een ander probleem, je moet gewoon ergens een tooltje vinden om je netwerk te configureren, en dat zit zeker in corel linux.

Ik ga hier nu niet helemaal uitleggen hoe dat allemaal moet, k'heb hier nie echt veel tijd (k'zit opt werk)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Hmmm het is weer humor vandaag.

Voor je geluidskaart moet je ff kijken op freshmeat ja. Als die die gedownload hebt moet je ff in de readme kijke. Staat alles in wat je moet doen.

En wat die ipnummers betreft, wat ik mij nog kon herinneren ervan, heb het 1 dag geinstalleerd gehad, is dat er in xwindows wel een config tool zit. Als ik jouw was had ik een andere distributie gekozen, want corel zitten zoveel fouten in, ga je je gewoon aan ergeren.

• F0kke
Op vrijdag 19 januari 2001 16:58 schreef packman het volgende:

De SB128 standaard zeker ondersteund (ik heb hem ook nog ergens gehad - en werkte perfect) De modules zitten standaard bij de kernel, dus die MOET je nu al geinstalleerd hebben... (PS: de module is iets met Ensoniq dacht ik)

Je netwerkkaart is een ander probleem, je moet gewoon ergens een tooltje vinden om je netwerk te configureren, en dat zit zeker in corel linux.

Ik ga hier nu niet helemaal uitleggen hoe dat allemaal moet, k'heb hier nie echt veel tijd (k'zit opt werk)
Toch bedankt voor de moeite, ik klungel ff verder! :)

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op vrijdag 19 januari 2001 16:58 schreef packman het volgende:

De wat nieuwere SB128's hebben een nieuwere chipset die nog NIET standaard ondersteund wordt :( dus dat kan het zijn....

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 16:34 schreef Twilight het volgende:
[..]
Moet je waarschijnlijk een emulator installeren.
in your dreams.
<ontopic>
maaruh als je geen grafisch config ding kan vinden doe je: `ifconfig eth0 <ip> netmask <netmask> up`; zelfs als je een grafisch pauper tool kan vinden type je dat maar ff in.

• F0kke
Op vrijdag 19 januari 2001 17:11 schreef r00tie het volgende:

[..]
De wat nieuwere SB128's hebben een nieuwere chipset die nog NIET standaard ondersteund wordt :( dus dat kan het zijn....
Hmm, dan zal dat het zijn. Enne, kan ik zorgen dat ik em wel werkend krijg? :?

Verwijderd

AOpen HQ08 - AMD Athlon T-Bird 1000 MHz@1200 MHz - Abit KT7-Raid - 256 MB 133MHz@Cas2 - Iomega Ditto 2 GB -Seagate 17.2 GB + Seagate 3.2 GB hd 5400 r/pm - Viper 770 - Phillips 4x4x24 - Aopen DVD 10x 40x - Sound Blaster 128 - Windows 2000 Prof / Windows ME
Zet er eerst maar eens corel linux bij :)

Ik neem aan dat je hier al geweest bent??

Verwijderd

Corel linux 1.1 is btw al vrij oud. Je kunt meteen een paar upgrades doen. KDE 2.01 bijvoorbeeld :)
Pagina: 1