[RAID] RAID-0 herstellen

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

M'n moeders computer had een RAID-0 array in haar computer zitten. Maar deze is enige tijd geleden helemaal over de zeik gegaan. Nu heb ik een programma gevonden waarmee ik misschien de data nog terug kan halen: RAID Reconstructor. Maar het probleem is dat de eerste schijf vol met bad sectors blijkt te zitten. En RAID constructor gaat daar een tijdje goed mee om, totdat ik een access violation krijg.

Nu heb ik een ander programma gevonden, HDD regenerator. Deze kan volgens de makers wellicht bad sectors repareren (eerst zien, dan geloven). Maar wat ik me nu af vraag, als ik dit zou draaien, en het repareerd daadwerkelijk die bad sectors, zou ik dan nog steeds de (overleden) RAID array kunnen 'de-stripen'?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

proberen kun je het altijd. Je bent de data nu toch kwijt, dus slechter worden zal het er niet van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
The_Eagle schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:47:
proberen kun je het altijd. Je bent de data nu toch kwijt, dus slechter worden zal het er niet van :)
Nou ja, als dat programma de array zeker weten verknalt, kan ik misschien nog even wat kijken naar alternatieven.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs