Microfoon ingang werkt nooit

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Ik had hier een oude microfoon, die heb ik toen geprobeert op zowel een externe geluidskaart als de geintegreerde audio op het moederbord, en kreeg geen geluid, dus dacht; die is kapot

maar nu heb ik een sennheiser 140 besteld, die na een maand eindelijk binnen is, en dan heb ik dus de groene plug voor geluid en de roze voor microfoon.

Geluid werkt prima, alleen microfoon kan ik in praten wat ik wil, geen signaal

maar het is wel zo dat als ik de microfoon plug eruit haal ik een luide 'KGRGRGRT' hoor. En als ie erin zit krijg ik wel ruis.

uiteraard staat microfoon output niet op mute in de mixer settings en is het in de geluid opties van windows ook ingesteld als recording device.

snap er niks van?

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Heeft de mic zelf toevallig een aan/uit knop? Ben ik zelf namelijk een keer een kleine 15 minuten mee aan t klooien geweest 8)7

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 13:27
sommige jackplugs is de lengte niet goed, dus als je hem half in de geluidkaart heb zitten dat ie het wel doet, probeer dat eens. dus een beetje "zoeken" zal ik maar zegge, had het zelf pas ook een keer.

[ Voor 23% gewijzigd door Speedfightserv op 10-12-2005 20:35 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
Ik heb ook zoiets op mijn powerbook. De mic ingang is niet versterkt... dusss mss is dat ook bij jou het geval?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Speedfightserv schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:32:
sommige jackplugs is de lengte niet goed, dus als je hem half in de geluidkaart heb zitten dat ie het wel doet, probeer dat eens. dus een beetje "zoeken" zal ik maar zegge, had het zelf pas ook een keer.
hm nope, geen geluk

vreemde is trouwens dat als ik niks in de microfoon ingang heb zitten dan heb ik veel ruis, als ik dan mute dan is de ruis weg, dit is niet als ik 'mic boost' uitzet

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-12-2005 21:53 ]