Toon posts:

Tijdschriften over Webdesign en Graphics

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een leuk tijdschrift over allerlei onderwerpen die hier in W&G naar voren komen. Dit forum in tijdschriftvorm, zegmaar. Via de search vond ik een aantal topics; ik heb ze allemaal doorgelezen, maar daar kwam het vaak niet verder dan CreateOnline en ComputerArts. Veel van die topics zijn niet erg recent, dus daarom vraag ik het nog een keer.

Ik lees op het moment BRIGHT, wat er erg mooi uit ziet. Het gaat niet heel erg over webdesign, wel af en toe over design in het algemeen. Weten jullie een goed tijdschrift over webdesign, grafische vormgeving, photoshop, internet, nieuwe media etc. etc. ?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-04 00:29

alienfruit

the alien you never expected

ComputerArts, D-Zine, A List Apart (www.alistapart.com).

Verwijderd

Topicstarter
ComputerArts kende ik al, en D-Zine en A List Apart zijn online magazines. Ik bedoelde magazines die je in je hand kund houden :P

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
Zijn er nauwelijks, want de doelgroep is te smal en op onderwerpen zoals in W&G zijn te vinden, valt niets te verdienen. In de hele open source wereld (PHP, Apache, Joomla etc) die hier populair is, zitten namelijk nauwelijks adverteerders. En bedrijven die wél iets commercieels doen met OSS, plaatsen geen dure tijdschrift-advertenties. Zonder adverteerders kunnen tijdschriften niet overleven.

De enige tijdschriften die je ziet, richten zich dan ook op een veel bredere doelgroep: Computer Idee, PCM etc.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het is handiger om je op magazines te richten die bijvoorbeeld meer op design gericht zijn. Dat kan online zijn maar net zo goed offline. Heb je ook meteen meer keus. Cre@teOnline was een erg leuk blad maar goed, gezien de markt is een dergelijk blad schijnbaar niet erg levensvatbaar. Design bladen zijn er best wel, vaan UK bladen.

Overigens is het me niet helemaal duidelijk of je nu wat zoekt op meer het creatieve vlak als op het meer technische vlak. Je kunt natuurlijk ook altijd de Wired ff kopen. En of Practical webdesign van Future Publishing

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
@OzBoz: Meer op het creatieve vlak eigenlijk.. heeft de Wired ook een homepage, en waar is hij te koop? Heb het blad nog nooit gezien eigenlijk..

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vond gisteren bij Bruna het volgende Nederlandse tijdschrift: Chip Professioneel Webdesign.

Het is een speciale uitgave van het normale blad Chip, ze zijn nu bij nummer 2 en ik heb geen idee hoeveel er nog gaan komen. Bij nummer 2 zit ook gelijk nummer 1 op dvd in pdf formaat (samen met een hoop webdesign tools die ook gewoon te downloaden zijn).

Linkje: http://www.fnl.nl/chip/specials/

Wie heeft het nog meer? Ik zal mijn mening over dit blad later wel posten, nu even geen tijd voor. Maar het ziet er allemaal wel goed uit, maar er staan niet echt vernieuwende artikelen in. Het is meer een samenraapsel van alle informatie die ooit op de (betere) blogs is verschenen. Maar toch leuk om bij de hand te hebben.
Pagina: 1