Toon posts:

beeldbuisprobleem televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een televisie staan v 6 jaar oud(breedbeeld, 100h, 82cm, SBR(=phillips)) die al vanaf de eerste jaren soms wat roze uitsloeg bij witte kleuren, maar dit was slechts sporadisch(1 maal per 3 maanden) nu echter is er geen houden meer aan en flikkert hij dat het een lieve lust is(en slaat wat rood uit). De technicus zegt dat een nieuwe beeldbuis noodzakelijk is(= meer dan 500 euro). Mijn vraag is of het echt noodzakelijk is om de beeldbuis te vervangen of als een opinie van een tweede technicus mss een goed idee is.

Alvast bedankt!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Dit kan nog al wat verschillende oorzaken hebben. Ik zelf denk dat het of de beelbuis is, en misschien de RGB versterker. Als het alleen de RGB versterker is zal de reparatie prijs wel mee valleen. Maar de kans is best groot dat het de buis zelf is. En ja dan is het de keuze of je er zo veel geld voor over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben naar andere winkel geweest en andere technicus geraadpleegd en de meeste van die televisies van dat type rond die periode sneuvelen na zes jaar. Erg sneu maar ja, de technicus herkende direct de symptomen. Geen geluk gehad, jammer.

@kippy: bedankt

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Idd einde beeldbuis, zodra je Philips en rood in 1 zin zegt weten de meeste al genoeg....

Is ongeveer hetzelfde als een MSI Socket A moederbord van 3 jaar oud hebben icm (bolle) condensatoren......