[disconnect] Netwerk valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 16:25

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
hoi :)

Volgende is het geval. Ik heb hier 2 pc's die in een netwerkje verbonden zitten met een sweex router dat weer is verbonden met een chello modem. Maar nu heeft 1 van de pc's een probleem dat wanneer internet wordt gebruikt (bijvoorbeeld bij downloaden) hij er willekeurig mee stopt. Dan krijg ik rechtsonderin de ballon met: 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten. Afijn, ik krijg dan weer een IP en alles begint weer te werken. Maar het blijft irritant omdat je op die manier dus wel steeds van bijvoorbeeld IRC af wordt gegooid en downloads steeds onderbreken.

Al geprobeerd:
  • Andere kabel
  • Andere netwerkkaart
  • Modem reset
  • Router reset
  • Nieuwe pc install
Het LIJKT wel een software achtig probleem te zijn aangezien de andere pc in het netwerk geen problemen kent en ook een wisseling van de modems geen oplossingen hebben geboden. Ik heb wel eens iets gelezen over een aantal sessies ofzo dat overschreden wordt?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Om de hoeveel tijd wordt je gedisconnected en wat ben je dan aan het downloaden ?? Het is bekend dat de goedkopere router het niet aankunnen dat je veel loopt te downen (azareus e.d) de buffers lopen dan vol en het ding kapt er mee.

Probeer het eens zonder de router te doen, ik heb het idee dat je download dan wel doorloopt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
Lijkt me sterk Pim, dat de router zelf vastloopt. Hij zegt namelijk dat zijn andere pc's dit probleem niet hebben als die ene pc uit valt.

Maar inderdaad, het is wel een bekend probleem wat Pim hier aanhaalt. Ik zou ff controleren of je vanaf een andere pc daadwerkelijk nog een connectie hebt met de router, op het moment dat die ene pc uitvalt.

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Probeer eens een ander patchpoortje op de router...(om wisselen). Misschien dat een van de poortjes problemen heeft.

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Pim. schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:50:
Om de hoeveel tijd wordt je gedisconnected en wat ben je dan aan het downloaden ?? Het is bekend dat de goedkopere router het niet aankunnen dat je veel loopt te downen (azareus e.d) de buffers lopen dan vol en het ding kapt er mee.
Vanuit nieuwsgroepen ed...ik ga van die andere pc nog ff controleren maar het lastige is dat je er soms een hele dag geen last van hebt en soms vier keer in 5 minuten. Dus dat is nogal lastig te simuleren
Terrienator schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:00:
Probeer eens een ander patchpoortje op de router...(om wisselen). Misschien dat een van de poortjes problemen heeft.
Ook al gedaan, maar was geen soelaas

[ Voor 21% gewijzigd door Blauw op 10-12-2005 16:01 ]

• Terrienator
Staat er iets in de eventlog van Windows?

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Terrienator schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:04:
Staat er iets in de eventlog van Windows?
Euh...waar moet ik die bekijken? B) :X

• Terrienator
Rechtsklikken op "deze computer" en dan beheren kiezen... Staat onder Logboeken.

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 000244A90E8E. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.
Deze waarschuwing staat erbij. Die is volgens mij relevant?

• Terrienator
Kun je in de router de DHCP lease op vast zetten zodat elke client altijd hetzelfde adres krijgt?
Pagina: 1