Toon posts:

Kabelmodem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een @home aansluiting:):):):),
Maar na de 1e dag ging het al fout:
Ik had de pc snacht's aan laten staan voor het downloaden van een videotje8-), en de
volgende dag : weg verbinding !!!
Het modem kan geen verbinding meer maken met de dhcp server !!!

Nou, ik die lui opbellen, en ze hebben m'n
modem op afstand geflasht. Ik dat ding resetten, het hielp geen f***
Nu kan er pas dinsdag een monteur langskomen;(, maar ik heb echt geen zin om zo lang te wachten !

Ik geloof dat zo'n beetje iedereen hier op het got forum meer van die modems weet dan de instalateur, dus WIE WEET HOE IK DIT OPLOS ?????

Het modemlampje blijft rood-groen-uit enz branden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zon 28.8 modemje is ook niet alles !

Bedankt, Siet

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Dat probleem heb ik ook gehad bij Chello, dan staat je MAC-adres nog niet aangemeld bij de server. Het vreemde is alleen bij jou dat het wel gewerkt heeft.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kan niet:
Hij registreerd het mac adres niet, de instalateur zij dat ik ook m'n laptop zo kon aansluiten ! (Dit heeft ook gewerkt !) :)

• llevering
Het mac-adres zit, voor wat ik begrepen heb (correct me if i am wrong), in het kabelmodem zelf.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
oude generatie kabelmodems bij chello ..de lancity modems ..daar kan je niet ieder mac-adres achter hangen..nieuwere modems wel. Heb laatst ook zoiets gehad..toen bleek dat de utp-poort een opdonder had gehad en was doorgebrand ( nee..had hem niet overclockt ;) )

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• llevering
Op vrijdag 19 januari 2001 19:49 schreef amsterdammertje het volgende:oude generatie kabelmodems bij chello ..de lancity modems ..daar kan je niet ieder mac-adres achter hangen..nieuwere modems wel. Heb laatst ook zoiets gehad..toen bleek dat de utp-poort een opdonder had gehad en was doorgebrand ( nee..had hem niet overclockt ;) )
Lijkt mij sterk dat je een kabelmodem in twee dagen op blaast, maar het is allicht de moeite waard om even te kijken.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
tja..bij mij was het dan ook niet na 2 dagen..maar na 1 jaar..en vermoedelijk te maken met een blikseminslag ..me netwerkkaart was ook kadukkie spontaan :( . Heb je al een andere kabel geprobeerd tussen je pc en de modem? Zorg dat je aan beide kanten een van de kabel een groen lampje hebt..en niet aan een kant een knipperend...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding modem --> netwerkkaart is wel goed,
maar de verbinding modem --> @home is weg.
Volgens de instalateur was het al erg traag (d/l met 35...50 kB/s). Mischien is de kabel kontactdoos --> modem toch te lang. (ongeveer 1.5 M)

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Je moet de stekker van de kabel modem en 20 minuten uit laten en er dan weer in doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat raadden die lui van @home ook aan, het hielp geen meter !! :'(
Pagina: 1