Probleem met kleuren Geforce 5700 Le

Pagina: 1
Acties:

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 09:34
Beste tweakers ,

Ik heb een computer met een asus p4pe-x moederbord waar een pentium 4 2,66 ghz op zit.
Op dat moederbord is ook een GeForce 5700 LE aangesloten.

Nu is het probleem dat de processor maar op 2 ghz draait :? dus als ik in de bios de cpu speed op de standaard waarde zet ipv manual , dan draait de processor gewoon weer op 2,6 ghz.

Maar op dat moment geeft de videokaart allemaal verkeerde kleuren , je kunt het wel zien maar er klopt niks van |:(

Weet een van jullie waar dit door komt ? als jullie meer details willen zal ik die gelijk geven !

P.s ik heb de nieuwste drivers van de videokaart gedownload

B.V.D

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Zanniebal schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:30:
Beste tweakers ,

Ik heb een computer met een asus p4pe-x moederbord waar een pentium 4 2,66 ghz op zit.
Op dat moederbord is ook een GeForce 5700 LE aangesloten.

Nu is het probleem dat de processor maar op 2 ghz draait :? dus als ik in de bios de cpu speed op de standaard waarde zet ipv manual , dan draait de processor gewoon weer op 2,6 ghz.

Maar op dat moment geeft de videokaart allemaal verkeerde kleuren , je kunt het wel zien maar er klopt niks van |:(

Weet een van jullie waar dit door komt ? als jullie meer details willen zal ik die gelijk geven !

P.s ik heb de nieuwste drivers van de videokaart gedownload

B.V.D
Dus als je je CPU terug clockt naar 2.6ghz, dan veranderen de kleuren. Op welk moment heb je last van de foute kleuren? tijdens het kijken van een filmpje?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• stimm
Ja klopt , ik wil niet dat mijn cpu op 2 ghz draait als hij 2,66 ghz moet lopen volgens de fabriek.

Nee , gewoon bij al het beeld bij het inlog scherm echt bij alles ! geen enkele kleur is wat hij moet zijn :(

Ik zal straks een foto proberen te posten !

• stimm
Nou ja zeg , :|

Ik net me cpu weer op 2,66 ghz gezet zodat ik die slechte kleuren krijg.
Maak ik een screenshot van de slechte kleuren , sla ik die op , zet me cpu weer op 2 ghz , start het systeem weer op , open de screen shot , ziet die eruit als normaal ! de rare kleuren op het plaatje waren gewoon normaal :|

Kan het dan iets met me monitor te maken hebben ?

Snap er niks meer van ;(

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is je PCI/AGP lock wel oke? en heb je niet je PCI en AGP bus overgeclocked?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• stimm
Nee , ik heb verder niks verandert.

Ik heb er nu ff een hele oude kaart in zitten en die doet het gewoon perfect op 2,66 Ghz , ik denk dus nu dat het gewoon aan de videokaart zelf ligt , wat jullie ? :? ;(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zanniebal schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:27:
Nee , ik heb verder niks verandert.

Ik heb er nu ff een hele oude kaart in zitten en die doet het gewoon perfect op 2,66 Ghz , ik denk dus nu dat het gewoon aan de videokaart zelf ligt , wat jullie ? :? ;(
Ik denk dat je moederbord je huidige CPU niet ondersteunt. Dit valt misschien op te lossen met een BIOS flash. Wat je doet door zelf de waarde van de CPU in te stellen is de FSB overclocken waardoor wegens een niet aanwezige of slecht functionerende PCI/AGP lock je AGP bus ook wordt overclockt. Vandaar de foute kleuren.

• stimm
Ok , Bedankt ! :)

Weet je mischien hoe ik me moederbord ( een asus p4pe-x ) het beste kan updaten ?

Ik heb wat dingen gehoord over een EZ flash utility ?

Maar ik kan hem niet echt vinden... :'(

zouden jullie mischien eens snel willen kijken ?

B.V.D !

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Een P4PE-X support gewoon een P4 2.66 GHz, zit em dan toch ergens anders in

• stimm
mad-dog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:39:
Ja , ik denk dat het gewoon aan me videokaart ligt omdat als ik er een oudere in doe ,doet hij het gewoon perfect doet op 2,66 ghz

(heb hiervoor een Geforce 5400 ofzo gehad en die deed het ook gewoon goed)

Maar mischien dat het updaten van mij bios helpt ? , ik weet alleen even niet met wat voor progje dat moet , hebben jullie een idee ? of moet ik hier een nieuw topic voor openen in een andere categorie ? ( laat me dat even weten , wil het forum graag netjes houden :) )

B.V.D

[ Voor 7% gewijzigd door stimm op 10-12-2005 18:48 . Reden: Toevoeging ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

Aapje

Opel-beun
Controleer eens op hoeveel mhz jou AGP slot draait zodra jij je pc op 2.66ghz hebt

Wellicht dat je geen agp/pci lock hebt, zodra je nmlk je fsb omhoog zet, verhoog je als je geen lock erop hebt ook de snelheden van de bus.
GoldenSample zei dit ookal eerder.
Jij zei er als antwoord op : 'Nee , ik heb verder niks verandert.'
Heb je wel gekeken of er wel een lock op je pci/agp slot zit?

Want je oude videokaart kan je misschien wel goedwerkend hebben met een kleine overclock @ pci/agp slot
Maar je 5700LE is wellicht er gevoeliger voor :)

• stimm
BaBoOn schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:47:
Controleer eens op hoeveel mhz jou AGP slot draait zodra jij je pc op 2.66ghz hebt

Wellicht dat je geen agp/pci lock hebt, zodra je nmlk je fsb omhoog zet, verhoog je als je geen lock erop hebt ook de snelheden van de bus.
GoldenSample zei dit ookal eerder.
Jij zei er als antwoord op : 'Nee , ik heb verder niks verandert.'
Heb je wel gekeken of er wel een lock op je pci/agp slot zit?

Want je oude videokaart kan je misschien wel goedwerkend hebben met een kleine overclock @ pci/agp slot
Maar je 5700LE is wellicht er gevoeliger voor :)
Hoe kan ik dat het beste zien ?

In de bios kon ik kiezen bij cpu speed uit :
Manual of
2667

Ik heb toen gewoon voor 2667 gekozen omdat dit de standaard kloksnelheid van mij cpu is.

Ik heb dus verder niks aan andere waardes verander en alles op auto staan

Of denk ik nu verkeerd ? :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:39:
Een P4PE-X is gebaseerd op de i845PE chipset en ondersteunt officieel geen Pentium 4's met een 800MHz FSB. Er wordt echter wel mee geadverteerd maar tussen haakjes staat (OC) wat wil zeggen dat deze snelheid meestal wel stabiel wordt gehaald maar eigenlijk onder overclocken valt.

@TS: De CPU snelheid wordt bepaald door twee factoren: de snelheid van je FSB en de multiplier van je CPU. Deze eerste kan je zien als de snelheid van de baan naar je CPU. Vermenigvuldig deze met de multiplier (=gewoon een getal) en je krijgt de snelheid van je CPU.

Deze laatste is echter vastgezet op moderne CPU's om fraude tegen te gaan (en allicht ook om overclocken te ontmoedigen) dus blijft er als enigste optie de FSB verhogen over. Jouw moederbord poogt een 800MHz FSB aan te houden voor je CPU maar dit valt buiten de officiële specificaties van de chipset. Een ander nadeel is dat je PCI/AGP bus ook op een hogere snelheid gaan draaien aangezien deze snelheden afhangen van de snelheid van de FSB door middel van een divider (kan je nog volgen?).

Vele moderne moederborden hebben echter een PCI/AGP lock die er voor zorgt dat de PCI sloten altijd op 33MHz draaien en het AGP slot altijd op 66MHz zodat er bij het overclocken geen problemen met instabiele insteekkaarten ontstaan.

Ik vermoed dat jouw moederbord deze lock nog niet heeft of dat hij uitstaat in het BIOS of simpelweg niet goed functioneert.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Post eens de rest van je specs.?
misschien is je voeding te zwak , dus als je processor meer gaat trekken krijg je videokaart te weinig :?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Admiral Freebee schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:51:
[...]

Een P4PE-X is gebaseerd op de i845PE chipset en ondersteunt officieel geen Pentium 4's met een 800MHz FSB. Er wordt echter wel mee geadverteerd maar tussen haakjes staat (OC) wat wil zeggen dat deze snelheid meestal wel stabiel wordt gehaald maar eigenlijk onder overclocken valt.

@TS: De CPU snelheid wordt bepaald door twee factoren: de snelheid van je FSB en de multiplier van je CPU. Deze eerste kan je zien als de snelheid van de baan naar je CPU. Vermenigvuldig deze met de multiplier (=gewoon een getal) en je krijgt de snelheid van je CPU.

Deze laatste is echter vastgezet op moderne CPU's om fraude tegen te gaan (en allicht ook om overclocken te ontmoedigen) dus blijft er als enigste optie de FSB verhogen over. Jouw moederbord poogt een 800MHz FSB aan te houden voor je CPU maar dit valt buiten de officiële specificaties van de chipset. Een ander nadeel is dat je PCI/AGP bus ook op een hogere snelheid gaan draaien aangezien deze snelheden afhangen van de snelheid van de FSB door middel van een divider (kan je nog volgen?).

Vele moderne moederborden hebben echter een PCI/AGP lock die er voor zorgt dat de PCI sloten altijd op 33MHz draaien en het AGP slot altijd op 66MHz zodat er bij het overclocken geen problemen met instabiele insteekkaarten ontstaan.

Ik vermoed dat jouw moederbord deze lock nog niet heeft of dat hij uitstaat in het BIOS of simpelweg niet goed functioneert.
Ik weet niet precies wat je probeert te vertellen, aangezien een 2,66 gewoon op 533 loopt. Ik heb ook nog nooit een CPU gezien met een multiplier van 3.33

• Admiral Freebee
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:24:
[...]

Ik weet niet precies wat je probeert te vertellen, aangezien een 2,66 gewoon op 533 loopt. Ik heb ook nog nooit een CPU gezien met een multiplier van 3.33
Hmm, ik zat in de war met de Pentium 4 505 maar die zit op een ander voetje.

Overigens is de "echte" FSB van zo'n Pentium 4 niet 800MHz maar 200MHz quad pumped. Het zou dus 200MHz * 13.3 zijn. Maar voor de rest heb je wel gelijk ja :)

• stimm
Admiral Freebee schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:51:
[...]

Kan ik ergens in de bios kijken of het uit staat ? , of kan het met ene bios update worden verholpen ? :)
Flapietoetoe schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:04:
Post eens de rest van je specs.?
misschien is je voeding te zwak , dus als je processor meer gaat trekken krijg je videokaart te weinig :?
Zou kunnen , dit zijn mijn andere specs:

Moederbord : asus p4pe-x
Geluidskaart: creative audigy
Hardeschijf: 1x maxtor 40 gb en 1x maxtor 80 gb
Geheugen : 2x 512 mb ( ik weet niet welk merk )
1x dvdspeler (Asus)
1x dvd brander ( Philips )
1 extra fannetje op de case ( met neon )
1 neon buisje

Moeten jullie nog meer weten ?
mad-dog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:24:
[...]

Bij mij in de bios staat bij cpu multiplier 20 x ( het is grijs , ik kan die waarde niet veranderen )

• stimm
Mischien hebben jullie er wat aan , hier is een plaatje van cpu-z

Afbeeldingslocatie: http://computermate.nl/cpuz.JPG

Als jullie nog meer van dit soort dingen moeten weten , hoor ik het graag ! :)

Maar even voor de duidelijk heid , ik wil niks overclocken ik wil gewoon dat mijn cpu weer op zijn normale fabriekssnelheid loopt , dan zou mijn mobo dat toch gewoon moeten ondersteunen ?

Of is die video kaart gewoon zo super gaar , dat hij niet op de snelheid van mijn cpu kan lopen ?

Iemand nog ideeen ? :)

B.V.D !

[ Voor 47% gewijzigd door stimm op 11-12-2005 10:13 . Reden: Meer info ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:04:
Mischien hebben jullie er wat aan , hier is een plaatje van cpu-z

[afbeelding]

Als jullie nog meer van dit soort dingen moeten weten , hoor ik het graag ! :)

Maar even voor de duidelijk heid , ik wil niks overclocken ik wil gewoon dat mijn cpu weer op zijn normale fabriekssnelheid loopt , dan zou mijn mobo dat toch gewoon moeten ondersteunen ?

Of is die video kaart gewoon zo super gaar , dat hij niet op de snelheid van mijn cpu kan lopen ?

Iemand nog ideeen ? :)

B.V.D !
Wel, je bent op het moment je CPU lichtjes aan het overclocken als die screenshot klopt. Je CPU zijn multiplier is vastgezet op 20x dus je FSB zou 2660/20=133MHz moeten zijn. Aangezien een P4 een Quad Pumped bus heeft mag je marketingtechnisch gezien 133MHz * 4 doen wat op een effectieve bus van 533MHz komt.

Op het moment staat je FSB op 138MHz wat slechts een marginale overclock is maar wat toch voor stabiliteitsproblemen kan zorgen op sommige moederborden. Ik zou eens in je BIOS op zoek gaan naar instellingen om je FSB zelf op 133MHz te zetten. Het kan ook zijn dat het wordt aangeduid in je BIOS als 533MHz.

Het kan zoiezo geen kwaad om een BIOS update te doen. Deze willen soms vage problemen zoals deze verhelpen.

Ohja, eventjes het divider, multiplier ding uitwerken voor jouw geval. De AGP bus snelheid is standaard 66MHz en wordt berekend aan de hand van de FSB snelheid op moederborden zonder PCI/AGP lock. Dus, op standaard snelheden krijg je 133MHz/2=66MHz waarbij de 2 de standaard divider voor een FSB van 133MHz is. Nu, als je je FSB overclockt van 133MHz naar 138MHz wordt dit 138MHz/2=69MHz. Sommige grafische kaarten zijn erg gevoelig voor een overclock van de AGP bus.
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:57:
Kan ik ergens in de bios kijken of het uit staat ? , of kan het met ene bios update worden verholpen ? :)
Ik heb zelf nog geen moederbord gehad met een PCI/AGP lock die kon uitgezet worden maar ik heb al wel gehoord van een aantal moederborden die deze functie hebben. Hier kan ik je dus niet verder helpen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-12-2005 10:49 ]

• stimm
Oke ! :)

Bedankt , ik ga dan even proberen om mijn bios te updaten ( iemand tips? ) vervolgens mijn snelheid terug zetten naar wat hier boven word gezet , en ik ga even uitzoeken hoe het met die agp lock zit op mijn mobo.

Ik zal wel laten horen als er iets vandit alles gelukt is , iig al bedankt tweakers , ik hoop dat het met deze dingen gaat lukken ! 8) :*)

• stimm
Admiral Freebee schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:41:
[...]

Wel, je bent op het moment je CPU lichtjes aan het overclocken als die screenshot klopt. Je CPU zijn multiplier is vastgezet op 20x dus je FSB zou 2660/20=133MHz moeten zijn. Aangezien een P4 een Quad Pumped bus heeft mag je marketingtechnisch gezien 133MHz * 4 doen wat op een effectieve bus van 533MHz komt.

Op het moment staat je FSB op 138MHz wat slechts een marginale overclock is maar wat toch voor stabiliteitsproblemen kan zorgen op sommige moederborden. Ik zou eens in je BIOS op zoek gaan naar instellingen om je FSB zelf op 133MHz te zetten. Het kan ook zijn dat het wordt aangeduid in je BIOS als 533MHz.

Het kan zoiezo geen kwaad om een BIOS update te doen. Deze willen soms vage problemen zoals deze verhelpen.

Ohja, eventjes het divider, multiplier ding uitwerken voor jouw geval. De AGP bus snelheid is standaard 66MHz en wordt berekend aan de hand van de FSB snelheid op moederborden zonder PCI/AGP lock. Dus, op standaard snelheden krijg je 133MHz/2=66MHz waarbij de 2 de standaard divider voor een FSB van 133MHz is. Nu, als je je FSB overclockt van 133MHz naar 138MHz wordt dit 138MHz/2=69MHz. Sommige grafische kaarten zijn erg gevoelig voor een overclock van de AGP bus.

[...]

Ik heb zelf nog geen moederbord gehad met een PCI/AGP lock die kon uitgezet worden maar ik heb al wel gehoord van een aantal moederborden die deze functie hebben. Hier kan ik je dus niet verder helpen :)
Maar als ik mijn cpu op 2 ghz zet , dan doet de video kaart het wel goed .. dan ligt die FSB toch lager ? omdat dat niet mijn echte kloksnelheid is van de cpu.

Kan die kaart daar dan wel tegen ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:03:
[...]

Maar als ik mijn cpu op 2 ghz zet , dan doet de video kaart het wel goed .. dan ligt die FSB toch lager ? omdat dat niet mijn echte kloksnelheid is van de cpu.

Kan die kaart daar dan wel tegen ?
Als je je CPU op 2000MHz zet met een multiplier van 20x dan loopt de FSB op 100MHz. En laat dat nu net een andere "standaard" FSB zijn voor oudere Pentium 4's. Een chipset heeft een aantal default dividers voor de AGP/PCI bussen en voor een FSB van 100MHz heeft die er ook eentje namelijk 1,5.
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:58:
Oke ! :)

Bedankt , ik ga dan even proberen om mijn bios te updaten ( iemand tips? ) vervolgens mijn snelheid terug zetten naar wat hier boven word gezet , en ik ga even uitzoeken hoe het met die agp lock zit op mijn mobo.

Ik zal wel laten horen als er iets vandit alles gelukt is , iig al bedankt tweakers , ik hoop dat het met deze dingen gaat lukken ! 8) :*)
Ik zal je al vast op weg zetten met het BIOS. Hier kan je de nieuwste downloaden:
http://support.asus.com/d...nguage=en-us&model=P4PE-X

Wees er wel zeker van dat je inderdaad de ASUS P4PE-X hebt want een foute BIOSflash kan fataal zijn voor je moederbord hoewel je moederbord blijkbaar een recovery functie ondersteunt. Lees even de handleiding na voor hoe je je BIOS moet flashen, dit verschilt van merk tot merk :)

[ Voor 47% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-12-2005 11:15 ]

• stimm
Ohh kee :)

Dus als ik een agp lock kan instellen op 100 mhz , kan ik mijn cpu wel weer op 2667 mhz zetten :) ??

Maar wiens schuld is het dan dat die videokaart niet kan meekomen ? die van de kaart zelf toch ? omdat die niet op de 'normale' snelheid kan werken van de rest van de computer ?

ik denk dat ik hier ook wel wat aan heb http://forum.techzine.nl/topic/26185 ik ga het iig wel eventjes na lopen met mijn eigen bios , kijken of ik die lock ook kan instellen :*)

Oke , bedankt voor de tip , ik heb nu weer eventjes wat te doen :) als ik wat voortuitgang heb meld ik me weer ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:20:
Ohh kee :)

Dus als ik een agp lock kan instellen op 100 mhz , kan ik mijn cpu wel weer op 2667 mhz zetten :) ??

Maar wiens schuld is het dan dat die videokaart niet kan meekomen ? die van de kaart zelf toch ? omdat die niet op de 'normale' snelheid kan werken van de rest van de computer ?

ik denk dat ik hier ook wel wat aan heb http://forum.techzine.nl/topic/26185 ik ga het iig wel eventjes na lopen met mijn eigen bios , kijken of ik die lock ook kan instellen :*)

Oke , bedankt voor de tip , ik heb nu weer eventjes wat te doen :) als ik wat voortuitgang heb meld ik me weer ;)
Je begrijpt me verkeerd. Je chipset heeft ook een divider voor een FSB van 133MHz maar niet voor 138MHz. Je moet dus zorgen dat je FSB op 133MHz loopt en je CPU gewoon netjes op 2660MHz (133MHz * 20 = 2660MHz). Het is trouwens niet de schuld van de videokaart dat deze niet meekan op een overclockte AGP bus. Een videokaart is gemaakt om op een bussnelheid van 66MHz te werken, niet 69MHz.

• stimm
Admiral Freebee schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:24:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. Je chipset heeft ook een divider voor een FSB van 133MHz maar niet voor 138MHz. Je moet dus zorgen dat je FSB op 133MHz loopt en je CPU gewoon netjes op 2660MHz (133MHz * 20 = 2660MHz). Het is trouwens niet de schuld van de videokaart dat deze niet meekan op een overclockte AGP bus. Een videokaart is gemaakt om op een bussnelheid van 66MHz te werken, niet 69MHz.
Oke ! , dus ik moet er gewoon voor zorgen dat mijn frontside bus vast staat op 133 Mhz , dan draait mijn cpu normaal , en mijn videokaart ook.

Mwa , ik begin het langzamerhand te snappen :9 het is wel interessant hoe dat werkt :*)

Anyway , zodra ik tijd heb zal ik eens kijken of ik die FSB op 133 mhz kan krijgen :)

Ik zal waarscijnlijk morgen pas weer van me laten horen .. fijne zondag nog jullie !

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb even een Quick 'n' Dirty schetsje voor je gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/admiralfreebee/quickanddirty.gif

Dit is de situatie zoals hij zou moeten zijn. Zoals je ziet draait je CPU op 2660MHz met een multiplier van 20. Dit klopt aangezien 133MHz * 20 = 2660MHz. Je FSB moet dus op 133MHz draaien. Bij een FSB van 133MHz heeft je AGP bus een divider van 2 (immers 133MHz / 2 = 66MHz) en je PCI bus een divider van 4 (133MHz / 4 = 33MHz).

Maar, als je FSB nu aan 138MHz draait in plaats van 133MHz dan krijg je voor je AGP bus 138MHz / 2 = 69MHz en voor je PCI bus 34,5MHz. Videokaarten maar ook PCI kaarten kunnen instabiel worden als hun bus op een hogere snelheid dan verwacht draait. Dit hangt echter van kaart tot kaart af. 3MHz extra op de AGP bus klinkt niet veel maar kan een instabiele videokaart veroorzaken.

Als je nu je CPU naar 2000MHz klokt dan loopt je FSB op 100MHz en schakelt je chipset over op een divider van 1,5 voor je AGP bus en 3 voor je PCI bus zodat deze netjes op hun correcte snelheden lopen.

De meeste moderne moederborden laten de snelheid van de AGP bus en PCI bus niet meer afhangen van de FSB omdat dit dus inderdaad problemen kan geven bij het overclocken.

• stimm
Dag allemaal ,

Ik heb het een en ander even geprobeerd en ben tot het volgende gekomen zonder dat de kleuren veranderen :

Multiplier 20 x
FSB 115
En ik heb een soort van agp lock in kunnen stellen , anyway check het sreenshotje....

http://computermate.nl/IMG_7582.JPG ( hijs is wat full size , sorry :P )

Doe ik nog iets verkeerd ? kunnen jullie dat zien n.a.l van het screenshotje ? of moet ik er nog meer maken ?

Ga ik nu de FSB op 116 instellen , dan flipt de kaart weer en zie ik niet de juiste kleuren :( |:(

EDIT

Ik zal nu de FSB op 133 zetten , ik zal er dan een screenshot van maken , en ook eentje van de kleuren die ik dan te zien krijg

[ Voor 12% gewijzigd door stimm op 11-12-2005 14:19 ]

• stimm
Hier een 3tal screenies

De eerste van de bios
De tweede van het opstartscherm
De derde van de raare kleuren

http://computermate.nl/IMG_7586.JPG
http://computermate.nl/IMG_7590.JPG
http://computermate.nl/IMG_7591.JPG

Ik heb de bios op het eerste plaatje ingesteld zoals de admiral heeft gezegt ( althans , dat denk ik )
Klopt het eerste plaatje met jouw verhaal admiral ? :*)

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wat voor 'keuzes' krijg je onder het menutje AGP/PCI Frequenties?
Zit er een 'locked' bij, selecteer die.

Zit nu te denken...
Welke drivers gebruik je?
Schakel bij de drivers de hardware versnelling eens uit...
Hij geeft bij het opstarten geen problemen i guess, wat doet ie bij lagere resoluties?

[ Voor 54% gewijzigd door Aapje op 11-12-2005 15:20 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zanniebal schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:30:
Hier een 3tal screenies

De eerste van de bios
De tweede van het opstartscherm
De derde van de raare kleuren

http://computermate.nl/IMG_7586.JPG
http://computermate.nl/IMG_7590.JPG
http://computermate.nl/IMG_7591.JPG

Ik heb de bios op het eerste plaatje ingesteld zoals de admiral heeft gezegt ( althans , dat denk ik )
Klopt het eerste plaatje met jouw verhaal admiral ? :*)
Inderdaad, dit zou moeten kloppen. Heel vreemd.

Ik zou beginnen denken in de richting van je videokaart maar ook je chipsetdrivers. Verder is het goed om eens de temperatuur van je CPU te controleren en die van je GPU als je die mogelijkheid hebt. En eventueel ook de voltages (12V vooral) uit te lezen.

• stimm
Oke , met welke tooltjes kan ik dat het beste doen , admiral ?

Die tempratuur moet wel gaan lukken ,maar die 12v :?

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Google: Speedfan en anders MBM5 (motherboard monitor 5)

GPU tempratuur bekijken kan niet (Ik bezit de zelfde kaart)

En idd ik zou nu ook voor de drivers gaan...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zanniebal schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 08:17:
Oke , met welke tooltjes kan ik dat het beste doen , admiral ?

Die tempratuur moet wel gaan lukken ,maar die 12v :?
Verwijder je drivers met een driver cleaner en installeer de nieuwe (eventueel een iets oudere versie).
Als tooltjes zou ik ook Speedfan of MBM5 aanraden. Let wel op dat de spanningsmeters van vele moederborden niet correct worden uitgelezen. De beste manier is om met een multimeter te werk te gaan :)
Pagina: 1