Ik probeer een globale variabele die in mijn head gedefinieert staat aan te roepen in een externe .js file. De code in mijn head ziet er als volgt uit:
Dit resulteert bijvoorbeeld in:
In mijn externe .js wil ik c_day weer aanroepen met:
Dit blijkt echter niet te werken. Ik heb al verschillende topics doorgelezen over hoe nou een globale variabele te definieren. Mijn conclusie is dat alles wat je buiten je functie met of zonder 'var' ervoor definieert (wat ik dus ook al geprobeerd heb) wordt gezien als een global. Correct my if i'm wrong, maar wat doe ik dan fout... Ik krijg namelijk een mooie undefined terug.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script type="text/javascript" language="javascript" src="js/events.js"></script> <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- c_hour = <?=date('H');?>; c_day = <?=date('d');?>; c_month = <?=date('m');?>; c_year = <?=date('y');?>; // --> </script> |
Dit resulteert bijvoorbeeld in:
JavaScript:
1
2
3
4
| c_hour = 15; c_day = 10; c_month = 12; c_year = 05; |
In mijn externe .js wil ik c_day weer aanroepen met:
JavaScript:
1
2
3
| function() { new_view += '<select name="day'+ i +'"><option>'+ c_day +'</option></select>'; } |
Dit blijkt echter niet te werken. Ik heb al verschillende topics doorgelezen over hoe nou een globale variabele te definieren. Mijn conclusie is dat alles wat je buiten je functie met of zonder 'var' ervoor definieert (wat ik dus ook al geprobeerd heb) wordt gezien als een global. Correct my if i'm wrong, maar wat doe ik dan fout... Ik krijg namelijk een mooie undefined terug.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 15:32 ]