Ik probeer al een tijdje me thumb scipt aan de praat te krijgen maar hij wil niet echt werken.
lokaal werkt deze wel gewoon goed.
lokaal: apache via windows
server: linux
via de ftp staat de map op chmod 777
en ik krijg de volgende fout melding
Warning: imagejpeg: unable to open 'foto4_thumb.jpg' for writing in
ik heb al ook geprobeerd via chmod via php maar toen kreeg ik de volgende foutmelding:
Warning: chmod failed: Operation not permitted in
Maar had gelezen dat het niet echt een oplossing is om cia php chmod te doen
maar aangezien de ftp ook op chmod 777 staat weet ik het ook niet meer.
Als ik het eerst lokaal doe en dan die thumb kopieer dan kan hij op de server wel worden overschreven.
Iemand misschien een id?
ik probeerde net het probleem te omzeilen door eerst een bestand via de ftp te verplaatsen zodat daarin de thumb kon worden gezet maar toen kreeg ik de volgende fout:
Warning: ftp_rename: Permission denied. in /var/www/website.nl/www/ftp_copy_thumb_sample.php on line 21
Fatal error: Call to undefined function: ftp_close() in /var/www/website.nl/www/ftp_copy_thumb_sample.php on line 23
iemand?
lokaal werkt deze wel gewoon goed.
lokaal: apache via windows
server: linux
via de ftp staat de map op chmod 777
en ik krijg de volgende fout melding
Warning: imagejpeg: unable to open 'foto4_thumb.jpg' for writing in
ik heb al ook geprobeerd via chmod via php maar toen kreeg ik de volgende foutmelding:
Warning: chmod failed: Operation not permitted in
Maar had gelezen dat het niet echt een oplossing is om cia php chmod te doen
maar aangezien de ftp ook op chmod 777 staat weet ik het ook niet meer.
Als ik het eerst lokaal doe en dan die thumb kopieer dan kan hij op de server wel worden overschreven.
Iemand misschien een id?
ik probeerde net het probleem te omzeilen door eerst een bestand via de ftp te verplaatsen zodat daarin de thumb kon worden gezet maar toen kreeg ik de volgende fout:
Warning: ftp_rename: Permission denied. in /var/www/website.nl/www/ftp_copy_thumb_sample.php on line 21
Fatal error: Call to undefined function: ftp_close() in /var/www/website.nl/www/ftp_copy_thumb_sample.php on line 23
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? $ftp_server = 'ftp adress'; $ftp_user_name = 'username'; $ftp_user_pass = 'wachtwoord'; $input = 'maak_temb.jpg'; $output = './help/foto4_thumb.jpg'; $conn_id = ftp_connect($ftp_server); $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connectie is mislukt!"; echo "Probeerde naar $ftp_server te verbinden met de gebruiker $ftp_user_name"; exit; } ftp_rename($conn_id, $input, $output); ftp_close($conn_id); ?> |
iemand?
[ Voor 49% gewijzigd door InfoTracer op 10-12-2005 16:51 ]