[Access] tabbladen - meerdere tabellen

Pagina: 1
Acties:

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 22:04
Voor een onderzoekje moet ik gebruik maken van een prosopgrafische databank. Hiertoe maakte ik 1 tabel aan met de persoonsgegevens: id, achternaam, achternaam_varianten, ...
Vervolgens heb ik een aantal tabellen met functies die deze personen uitoefenden: (per tabel): persoons_id, functie1, functie2, etc.

nu wil ik een formulier maken dat al deze gegevens combineert.
Dus bovenaan de persoonsgegevens en eronder een aantal tabbladen. Per tabblad zouden de gegevens uit de functietabellen moeten getoond worden, gekoppeld door persoons_id & id.

En hier wringt nu het schoentje. Hoe vertel je dat tabblad in godsnaam dat 'ie moet koppelen op ID?
Ik heb reeds volgende voorbeeldquery geprobeerd:
code:
1
2
3
SELECT Personen.achternaam
FROM Personen
WHERE ((([Personen]![Id])=[Forms]![Hoofdformulier]![Id]));

maar dan krijg ik enkel in m'n textvlak de waarde #Naam??.

Ik wil dus gewoon door de persoonsrecords kunnen bladeren en hierdoor telkens upgedate tabbladen zien.

Hopelijk is dit wat duidelijk.

Dank

[ Voor 2% gewijzigd door Matthis op 10-12-2005 14:55 . Reden: zou er iemand van de titel tabellen ipv tabbelen willen maken :D |:( ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vragen met betrekking tot Access en andere Officepakketten horen in Officesuites en -software. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Op het tabblad maak je een subformulier. In de eigenschappen van dit subformpje kan je heel eenvoudig dan aangeven welke velden de koppelvelden zijn.

Overigens lijkt me je datamodel niet helemaal in orde. Het is ongebruikelijk om voor verschillende functies verschillende velden te gebruiken.

Houdoe