Voor een onderzoekje moet ik gebruik maken van een prosopgrafische databank. Hiertoe maakte ik 1 tabel aan met de persoonsgegevens: id, achternaam, achternaam_varianten, ...
Vervolgens heb ik een aantal tabellen met functies die deze personen uitoefenden: (per tabel): persoons_id, functie1, functie2, etc.
nu wil ik een formulier maken dat al deze gegevens combineert.
Dus bovenaan de persoonsgegevens en eronder een aantal tabbladen. Per tabblad zouden de gegevens uit de functietabellen moeten getoond worden, gekoppeld door persoons_id & id.
En hier wringt nu het schoentje. Hoe vertel je dat tabblad in godsnaam dat 'ie moet koppelen op ID?
Ik heb reeds volgende voorbeeldquery geprobeerd:
maar dan krijg ik enkel in m'n textvlak de waarde #Naam??.
Ik wil dus gewoon door de persoonsrecords kunnen bladeren en hierdoor telkens upgedate tabbladen zien.
Hopelijk is dit wat duidelijk.
Dank
Vervolgens heb ik een aantal tabellen met functies die deze personen uitoefenden: (per tabel): persoons_id, functie1, functie2, etc.
nu wil ik een formulier maken dat al deze gegevens combineert.
Dus bovenaan de persoonsgegevens en eronder een aantal tabbladen. Per tabblad zouden de gegevens uit de functietabellen moeten getoond worden, gekoppeld door persoons_id & id.
En hier wringt nu het schoentje. Hoe vertel je dat tabblad in godsnaam dat 'ie moet koppelen op ID?
Ik heb reeds volgende voorbeeldquery geprobeerd:
code:
1
2
3
| SELECT Personen.achternaam FROM Personen WHERE ((([Personen]![Id])=[Forms]![Hoofdformulier]![Id])); |
maar dan krijg ik enkel in m'n textvlak de waarde #Naam??.
Ik wil dus gewoon door de persoonsrecords kunnen bladeren en hierdoor telkens upgedate tabbladen zien.
Hopelijk is dit wat duidelijk.
Dank
[ Voor 2% gewijzigd door Matthis op 10-12-2005 14:55 . Reden: zou er iemand van de titel tabellen ipv tabbelen willen maken :D |:( ]