DVD Recorder met netwerk (wifi)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 21:39
Het is net of ik wat mis, ik ben opzoek naar een DVD Recorder (moet ook KPN of UPC Digitale TV moeten kunnen opnemen) met een netwerk aansluiting om te dienen als multi-media player en kan het niet vinden (uitgezonderd de Kiss 558, maar je wisselende ervaringen over hoort)

Natuurlijk ook al gezocht:
Hier staat een zelfde vraag: HD / DVD recorder
Daar staat als antwoord de Kiss of dure Panasonic, waar iemand niet van kan opnemen na 3 dagen.

Let op: Het is niet de bedoeling om iets te hebben waar een 'zware' multimedia PC als basis dient. Dat wordt te duur. Dus geen MCE oplossingen.

Het moet in de huiskamer staan, naast de rest van de audio\video apparatuur. Dus het moet weinig storende geluiden maken (geen ventilator) en er een beetje uitzien.

Primaire doel: Digitale (HD) video recorder (met evt. DVD recorder) voor digitale TV.
Sec. doel: Afspelen van allerlei digitale multimedia formaten uit PC netwerk, dus DivX, MP3 etc. Het liefst ook de opgenomen programma's naar netwerk toe kunnen sturen, zodat het op de PC DVD-brander gearchiveerd kan worden.

De Kiss is op dit moment het enige 'stand-alone' apparaat met netwerk aansluiting en tv-tuner welke in de buurt komt. De Kiss 678 ziet er goed uit:
http://www.mpeg-playcenter.com/forumpics/kiss/next-gen.pdf
Maar die is nog niet leverbaar?

Zijn er echt niet meer alternatieven die een DVD-recorder\Tuner met een medialplayer\netwerk functionaliteit combineren?

En ja google en de verschillende forums al gezocht. Maar niet veel nuttigs gevonden.

[ Voor 2% gewijzigd door RedHead op 10-12-2005 14:47 . Reden: Kiss 678 ipv 688 (688 = incl. versterker) ]

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Misschien is de Philips 9350i wat? Net gezien in de folder van MyCom. Wel prijzig, nl. 1499,-. Als ik op GoT zoek vind ik niets over deze Media Player. Bij Kieskeurig wel, zie kieskeurig. Daar zijn ze er niet erg positief over.

Dan verwacht ik meer van de KiSS DP-678. Zal eens een mail sturen naar Divxplayer.nl wanneer ze die verwachten en wat de prijs moet worden.

Edit: Divxplayer meldt (heel eerlijk) dat ze de DP-678 niet in 2006 verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door erniek op 13-12-2005 20:25 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vraag me ook af waarom er nog zo weinig van die apparaten zijn met netwerk. Ik heb nu een Kiss 1504, ook leuk maar die kan niks opnemen. De Kiss 558 vond ik te duur.

Ik vraag me ook af waarom het prijsverschil van de apparaten die er wel zijn zo groot is vergeleken met andere apparaten zonder netwerkaansluiting. Zo duur is het niet om een netwerkaansluiting in te bouwen en in de firmware zal het ook niet zo'n grote aanpassing zijn (die kiss dingen draaien bijvoorbeeld op een unix-variant, weet niet zeker of het linux was, waar natuurlijk al netwerkondersteuning in zit).

Voordeel van die Kiss speler is wel dat er op mpeg-playcenter.com een hele community mee bezig is verbeteringen en aanpassingen te maken in de firmwares (hoewel je dat ook als nadeel kan zien, zoiets zou eigenlijk niet nodig moeten zijn ;))

Een soort barebone-concept zou eigenlijk ideaal zijn. Dat je er zelf een (grotere) harde schijf en (ondersteund) netwerkkaartje in kan prikken. Dan hoeft het ook niet meteen zo veel geld te kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 11-12-2005 23:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.